2017-06-01, 12:38
Medlem
Hej flashback. Jag kommer från en stad inte långt ifrån Piteå, Skellefteå och jag såg flera lyxvillor vid vattnet i bergsviken (typ framför ett sprängt berg). Hälsade på en kompis föräldrars sommarstuga ganska nära en strand som heter hemlunda.

Mitt emot deras stuga över vattnet så stod det typ 5 lyxvillor.

Min fråga. Om det är sommarstugor, vem fan har råd att bo så flådigt i en sommarstuga i Piteå!? Måste vara någon form av miljonärgata de bor på!?

Vilka i Piteå är så rika?
Citera
2017-06-01, 13:54
Medlem
En snabbslagning på Hemnet visar att den dyraste villan till försäljning i Piteå kommun har ett utropspris på 4,3 miljoner kronor. När man kollar på slutpriser i Piteå kommun så verkar det vara väldigt ovanligt att hus säljs för mer än ens 3 miljoner. Det är inga häpnadsväckande summor i dagens läge direkt.

Även om läget är spektakulärt och husen ser flådiga ut så behöver det inte innebära att husen eller tomterna i sig har varit särskilt dyra.

Omvänt förhållande finns givetvis också, men då främst i Stockholms eller Bohusläns skärgårdar samt i Skåne.

Vem som äger husen du refererar till? Jag har ingen aning. Men det kan mycket väl vara människor med anknytning till Piteå som flyttat och blivit framgångsrika på annat håll men som vill ha en sommarbostad hemmavid och därtill har insett att de får mycket mer för pengarna i Piteå än i södra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in