• 1
  • 2
2017-05-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Det är inte bra för barnets utveckling att omedelbart få närhet så snart hon skriker. Din sambo gör alltså rätt och det är du som är på tok för ängslig och orolig.

Det är inte bebisens behov du försöker tillgodose utan ditt eget.

Det där stämmer inte. Spädbarn kan inte få för mycket närhet!
Citera
2017-05-31, 23:45
Medlem
Ja du, du har precis blivit pappa och du är stressad som fan av det verkar det som.

Dessutom pluggar du till tenta, tar starka smärtstillande om jag förstått saken rätt och har precis börjat experimentera med narkotika?

Du tror inte det är så att bebis skriker precis så mycket som den ska eller att du börjar bli lite paranoid och lättirriterad själv?

Kanske ni båda behöver stöd inför det nya föräldraskapet?
Citera
2017-06-01, 02:17
Medlem
kanelkakas avatar
Detta låter tungt TS. Håll huvudet högt och fokuset tydligt.

Prata med din flickvän. Hur känns detta för henne? Har hon tappat intresset? Orkar hon inte? Känner hon skuld för något av detta?

Sök proffessionell hjälp för er skull, och ert barns skull. Att ni mår bra gör att barnet kommer att få det bättre.

Anknytningen är i början, precis som andra har skrivit i tråden, enormt viktig för att barnet ska rustas med trygghet och stabilitet senare i livet. Det är inte, som någon annan skrev, något man ska göra avkall på. Ge så mycket närhet, uppmärksamhet och trygghet ni bara kan nu i början, regler och restriktioner ska komma sedan.

Läs: http://www.psykologiguiden.se/rad-oc...rns-anknytning
Senast redigerad av kanelkaka 2017-06-01 kl. 02:21.
Citera
2017-06-01, 02:33
Medlem
Citat:
Det är inte bra för barnets utveckling att omedelbart få närhet så snart hon skriker. Din sambo gör alltså rätt och det är du som är på tok för ängslig och orolig.

Struntprat, han kan mycket väl vara observant och faktiskt se att något inte riktigt stämmer. Förlossningsdepression som nämnts. En del kvinnor får tvångstankar eller drabbas av obehagliga känslor att de kan råka göra illa barnet. Det kan vara något sådant. Självklart ska barnet få närhet vid sina behov. Men är modern uttröttad eller upplever svårigheter ska givetvis hon få chansen att andas. Tror de flesta barnmorskor är kunniga gällande sådant här.
Citera
2017-06-01, 18:25
Medlem
Ska du vara en mogen far som verkligen bryr sig och tar hand om problemet så frågar du din sambo och inte ett forum.
Citera
2017-06-01, 18:29
Medlem
Citat:

Det låter inte direkt som att du är så påläst eller kunnig inom detta. Ett barn kan aldrig få för mycket närhet.
Citera
2017-06-01, 19:00
Bannlyst
Men köp en elektrisk bröstmjölkspump till henne. Med hjälp av den och nappflaskakan du hjälpa till att mata. Hon kanske inte gillar att amma hela tiden.
Citera
2017-06-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Jag var nog otydlig. Självklart tar jag upp mitt barn och vankar fram och tillbaka. Men amning är fysiskt omöjligt för mig att genomföra och det har i 100% av fallen när bebis varit otröstlig som amning varit lösningen.

Flaskmata?
Citera
2017-06-18, 19:58
Bannlyst
Jag tror att det blir så en period efter att man fött barn, du får nog respektera henne och låta det ta sin tid, samtidigt som du inte låter henne trampa dig på tårna bara för att.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in