Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-30, 00:49
  #1
Medlem
Tja!

Har fått ett erbjudande om en lgh i vällingby centrum som jag är rätt sugen på. Hur är de för en 18 årig vit kille att bo ensam där? Kommer inte ränna omkring i centrum på nätterna direkt.

Någon som har åsikter om vällingby c?
rör sig om en hyresrätt.
Citera
2017-05-30, 00:50
  #2
Medlem
gato12s avatar
Varför skulle det vara jobbigt för en vit kille att bo i Vällingby?

Är väl inga fel att bo där, förutom att det är lite långt ut. Men det finns ju natur å grejer.

Är ju vidare kanon att få en lägenhet i Stockholm som artonåring, finns ju folk som måste bo hemma till 30.
__________________
Senast redigerad av gato12 2017-05-30 kl. 00:56.
Citera
2017-05-30, 00:56
  #3
Avstängd
Vällingby C är nice, lär inte vara några problem alls.

Du är i min ålder typ, ändå fick du lägenhet så tidigt hade kört på det direkt
Citera
2017-05-30, 01:23
  #4
Medlem
Ganska nära Hässelby , och tar du tunnelbanan så delar du nog vagn med dom flesta därifrån inget att rekommendera
Citera
2017-05-30, 02:11
  #5
Medlem
Du är förvisso under medelåldern då de flesta ungdomar brukar flytta hemifrån, så får och vill du fortfarande bo hemma med päronen skulle jag rekommenderat det istället och köat några år till för att få något hyfsat bättre och lite närmare stan.
Vällingby är ju en väldigt utvecklad förort med bra kommunikationer åt alla väderstreck, centrum med massa service och butiker, om än lite grå och tråkig.
Stora nackdelen skulle väl vara att gröna linjen västerut har så tätt mellan stationerna och det är rätt många att beta av om du ska pendla ut och in ur stan i framtiden.

Lycka till med valet du gör.

PS. Får man fråga vad det är för lgh? Storlek? Nyproduktion?
Citera
2017-05-30, 06:02
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Parkbänksalkisar finns det gott om, händer att man ser droghandel då och då också. Dock kan jag rekommendera Vällingby som centrum. Övervägande mest lugnt och skaplig tillgång på affärer. Ska du in i stan och ränna är det som tidigare nämnt en del stopp på vägen, men inget oöverstigligt.
Citera
2017-05-30, 07:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Varför skulle det vara jobbigt för en vit kille att bo i Vällingby?

Är väl inga fel att bo där, förutom att det är lite långt ut. Men det finns ju natur å grejer.

Är ju vidare kanon att få en lägenhet i Stockholm som artonåring, finns ju folk som måste bo hemma till 30.

Tänkte mest på närheten till hässelby och vad man hört om de stället
Citera
2017-05-30, 07:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdnx
Du är förvisso under medelåldern då de flesta ungdomar brukar flytta hemifrån, så får och vill du fortfarande bo hemma med päronen skulle jag rekommenderat det istället och köat några år till för att få något hyfsat bättre och lite närmare stan.
Vällingby är ju en väldigt utvecklad förort med bra kommunikationer åt alla väderstreck, centrum med massa service och butiker, om än lite grå och tråkig.
Stora nackdelen skulle väl vara att gröna linjen västerut har så tätt mellan stationerna och det är rätt många att beta av om du ska pendla ut och in ur stan i framtiden.

Lycka till med valet du gör.

PS. Får man fråga vad det är för lgh? Storlek? Nyproduktion?
Hade absolut bott hemma om jag hade kunnat, har ev. jobb i sthlm och bor just nu i en mindre stad väldigt långt ifrån.
Känns som att jag borde prova på det jobbet, lär ångra mig annars.
Andrahandslägenhet under en längre tid, stor etta med ca 6k hyra
Citera
2017-05-30, 20:04
  #9
Medlem
Jag är en vit kille som bor i Vällingby och gillar att stupfull ragla hem från krogen mitt i nätterna. Inga problem! Jag har inte bott här så länge, men trivs bra. Schysst utbud i centrum och nära till natur. Den mest negativa aspekten är att det tar rätt lång tid att kuska ut med tuben, men om det inte stör dig är det bara att köra på.
Citera
2017-05-30, 20:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus871
Hade absolut bott hemma om jag hade kunnat, har ev. jobb i sthlm och bor just nu i en mindre stad väldigt långt ifrån.
Känns som att jag borde prova på det jobbet, lär ångra mig annars.
Andrahandslägenhet under en längre tid, stor etta med ca 6k hyra
Kör hårt isåfall! Finns värre områden i huvudstaden
Citera
2017-05-30, 21:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeforparks
Jag är en vit kille som bor i Vällingby och gillar att stupfull ragla hem från krogen mitt i nätterna. Inga problem! Jag har inte bott här så länge, men trivs bra. Schysst utbud i centrum och nära till natur. Den mest negativa aspekten är att det tar rätt lång tid att kuska ut med tuben, men om det inte stör dig är det bara att köra på.
Låter bra! Får nog ta smällen att de är rätt långt ut på linjen, man får inte vara kräsen om man ska få en relativt billig lgh i andrahand. Vi kanske korsar varandras väg nån dag där ute, vem vet
Tack för svar förresten!
Citera
2017-05-30, 21:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdnx
Kör hårt isåfall! Finns värre områden i huvudstaden
Jag gör nog de, tack för svar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback