Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-29, 15:15
  #1
Medlem
Cijoks avatar
Hej! Vet att man kan köra vissa 360 spel på Xbox one. Jag har assassin's creed spel blackflag och brotherhood och ett GTA (allt på skiva) . Har inte längre tillgång till ett Xbox 360 och funderar på att köpa one.

Kan jag spela mina spel på one om jag köper det?
Citera
2017-05-29, 15:17
  #2
Medlem
ThreeCommass avatar
http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/b...-compatibility
Citera
2017-05-29, 15:22
  #3
Medlem
Cijoks avatar
Så man måste betala 79 kr i månaden för att spela sina 360 spel?
__________________
Senast redigerad av Cijok 2017-05-29 kl. 15:26.
Citera
2017-05-29, 18:20
  #4
Medlem
ThreeCommass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cijok
Så man måste betala 79 kr i månaden för att spela sina 360 spel?

Citat:
Med ditt Xbox Live-guldmedlemskap kan du även spela spel i multiplayerläge och chatta med kompisar på Xbox One och Xbox 360.

Du kan alltså spela dem utan guldmedlemskap, men du kan även spela dem online ifall du skaffar guld.
Citera
2017-09-17, 01:08
  #5
Medlem
lääz_kellys avatar
Lånar denna tråd:

Har i dagsläget ett gammalt 360 med ca 40 spel, varav 10-15 är på skiva.
Om jag skaffar ett One, kan jag då ladda ner spelen i "One-version".
Och spelen jag har på skivor - kan dessa "installera i One-version"? Tänker i första hand på mina älskade Dead Space 1 och 2.
__________________
Senast redigerad av lääz_kelly 2017-09-17 kl. 01:18.
Citera
2017-09-18, 18:09
  #6
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Lånar denna tråd:

Har i dagsläget ett gammalt 360 med ca 40 spel, varav 10-15 är på skiva.
Om jag skaffar ett One, kan jag då ladda ner spelen i "One-version".
Och spelen jag har på skivor - kan dessa "installera i One-version"? Tänker i första hand på mina älskade Dead Space 1 och 2.

Så länge spelen stöds på One så kan du tanka digitalt eller installera via skiva.
Lista på alla spel som stöds finns säker att googla fram enkelt.
Citera
2017-09-18, 18:16
  #7
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Så länge spelen stöds på One så kan du tanka digitalt eller installera via skiva.
Lista på alla spel som stöds finns säker att googla fram enkelt.

Jo, när jag tittar igenom spelen jag har på 360n så ser jag vilka som fungerar på One.. men jag menade, om jag har spel "X" på skiva - kan jag liksom "merga" skivan med mitt Xbox-konto?
Citera
2017-09-18, 18:30
  #8
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jo, när jag tittar igenom spelen jag har på 360n så ser jag vilka som fungerar på One.. men jag menade, om jag har spel "X" på skiva - kan jag liksom "merga" skivan med mitt Xbox-konto?

Yes, det är bara slänga i skivan så får du installera 360-versionen. Du måste ju dock ha skivan i när du ska spela antar jag.
Citera
2017-09-19, 14:17
  #9
Medlem
elephantstones avatar
Vänligen gå in på följande länk för att se vilka Xbox 360-spel som är kompatibla med din Xbox One-enhet:

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/...-compatibility

Såvida du inte betalar för spelen digitalt behöver du ha i skivan för att kunna spela dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback