Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-29, 12:41
  #1
Medlem
Ja en gång stoppade polisen mig för många år sedan,för han tyckte jag såg suspekt ut det var en riktig otrevlig och dryg polis.

Han hade uppgifter om att jag hade gått till en öppenmottagning,hur var det med sekretessen inom sjukvården och är inte detta ett brott mot denna lag?

Och varför psykiatrin varför inte vårdcentral för ett brytet ben eller infektion eller någon annan fysisk åkomma?

Jag menar men blir inte mer kriminell för man lider av psykisk ohälsa än av fysiska besvär?

Det som skiljer från övrig vård är att polisen används som handräckning vid LPT.
Citera
2017-05-29, 13:15
  #2
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Jag menar men blir inte mer kriminell för man lider av psykisk ohälsa än av fysiska besvär.

Risken är naturligtvis större om du lider av psykisk sjukdom än om du har brutit ett ben.
Citera
2017-05-29, 13:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Ja en gång stoppade polisen mig för många år sedan,för han tyckte jag såg suspekt ut det var en riktig otrevlig och dryg polis.

Han hade uppgifter om att jag hade gått till en öppenmottagning,hur var det med sekretessen inom sjukvården och är inte detta ett brott mot denna lag?

Och varför psykiatrin varför inte vårdcentral för ett brytet ben eller infektion eller någon annan fysisk åkomma?

Jag menar men blir inte mer kriminell för man lider av psykisk ohälsa än av fysiska besvär?

Det som skiljer från övrig vård är att polisen används som handräckning vid LPT.
Om du kommer in med skott- eller knivskador kontaktar vården polisen tro inget annat.
Citera
2017-05-29, 13:49
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Det är svårt.att göra slut med psykiatrin, jag blev själv tvungen att flytta till ett annat land då jag försökt ta livet av mig men inte ville äta psykofarmaka eller diskutera med psykologer då min problematik var social och inte psykiatrisk enligt mig. Psykiatrin vägrade ta ett nej så det slutade med att polisen kom hem till mig sent på kvällen och körde mig till sjukhus för att jag vägrade prata i telefon med idioter på psykiatrin en viss tid varje jävla kväll. De ville bara se till att jag satt passiv hemma helt enkelt. Sedan hotades jag med LPT. Då drog jag. Nu mår jag hur bra som helst, jobbar och har ett rikt socialt liv. Jag kanske hade mått bra också om jag suttit ensam och arbetslös i Sverige tungt medicinerad också, men jag föredrar livet som det är nu.

Polisen & psykiatrin i Sverige är egentligen två sidor av samma mynt vars syfte är att trycka ned och passivisera folk som inte passar in och är lyckliga i skitlandet Sverige.
Citera
2017-05-29, 13:54
  #5
Medlem
Kan inte Polisen användas för handräckning även vid allmänfarliga sjukdomar om den smittade inte frivilligt underkastar sig de åtgärder som krävs?

Enligt Smittskyddslagen, Bilaga 1 är följande allmänfarliga sjukdomar:
  • Campylobacterinfektion
  • Difteri
  • Ebola
  • Infektion med enterohemorragisk E.coli (EHEC)
  • Giardiainfektion
  • Gonorré
  • Hepatit A-E
  • HIV-infektion
  • Infektion med HTLV I eller II
  • Klamydiainfektion
  • Kolera
  • Infektion med meticillinresistenta gula stafylokocker (MRSA)
  • Mjältbrand
  • Paratyfoidfeber
  • Pest
  • Infektion med pneumokocker med nedsatt känslighet för penicillin G
  • Polio
  • Rabies
  • Salmonellainfektion
  • Shigellainfektion
  • Smittkoppor
  • Svår akut respiratorisk sjukdom (SARS)
  • Syfilis
  • Tuberkulos
  • Tyfoidfeber
  • Virala hemorragiska febrar exkl. denguefeber och sorkfeber (nefropathia epidemica)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nfarlig_sjukdom
Citera
2017-05-29, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det är svårt.att göra slut med psykiatrin, jag blev själv tvungen att flytta till ett annat land då jag försökt ta livet av mig men inte ville äta psykofarmaka eller diskutera med psykologer då min problematik var social och inte psykiatrisk enligt mig. Psykiatrin vägrade ta ett nej så det slutade med att polisen kom hem till mig sent på kvällen och körde mig till sjukhus för att jag vägrade prata i telefon med idioter på psykiatrin en viss tid varje jävla kväll. De ville bara se till att jag satt passiv hemma helt enkelt. Sedan hotades jag med LPT. Då drog jag. Nu mår jag hur bra som helst, jobbar och har ett rikt socialt liv. Jag kanske hade mått bra också om jag suttit ensam och arbetslös i Sverige tungt medicinerad också, men jag föredrar livet som det är nu.

Polisen & psykiatrin i Sverige är egentligen två sidor av samma mynt vars syfte är att trycka ned och passivisera folk som inte passar in och är lyckliga i skitlandet Sverige.


Detta kan vara svårt att göra om man lider av enorm utmattning och knappt orkar ta sig utanför dörren
men mig låter dom vara ifred det är väl för dom är nöjda att det går lika bra att vara utmattad som kemiskt lobotomerad är trött på detta DDR-kontroll land,nordens Korea.

Vart utomlands tog du dig är det svårt att få arbete och försörjning där?
Citera
2017-05-29, 14:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Risken är naturligtvis större om du lider av psykisk sjukdom än om du har brutit ett ben.


Min fråga var även brott mot sekretess sjukvården har ingen skyldighet att rapportera till polisen att jag besöker en mottagning.
Citera
2017-05-29, 14:32
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Detta kan vara svårt att göra om man lider av enorm utmattning och knappt orkar ta sig utanför dörren
men mig låter dom vara ifred det är väl för dom är nöjda att det går lika bra att vara utmattad som kemiskt lobotomerad är trött på detta DDR-kontroll land,nordens Korea.

Vart utomlands tog du dig är det svårt att få arbete och försörjning där?
Finland, det är relativt lätt om man kan språket...har dock en massa prylar kvar som jag inte vågat hämta då jag inte vill bli inlåst och tvångsvårdad.
Citera
2017-05-30, 16:51
  #9
Medlem
Du fattar väl att psykotiska människor löper större risk att begå brott
Citera
2017-06-12, 16:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Du fattar väl att psykotiska människor löper större risk att begå brott
Det är risk att människor kan begå brott. Döda alla människor så kan inga människor begå brott! Ironi.
Citera
2017-06-12, 18:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det är svårt.att göra slut med psykiatrin, jag blev själv tvungen att flytta till ett annat land då jag försökt ta livet av mig men inte ville äta psykofarmaka eller diskutera med psykologer då min problematik var social och inte psykiatrisk enligt mig. Psykiatrin vägrade ta ett nej så det slutade med att polisen kom hem till mig sent på kvällen och körde mig till sjukhus för att jag vägrade prata i telefon med idioter på psykiatrin en viss tid varje jävla kväll. De ville bara se till att jag satt passiv hemma helt enkelt. Sedan hotades jag med LPT. Då drog jag. Nu mår jag hur bra som helst, jobbar och har ett rikt socialt liv. Jag kanske hade mått bra också om jag suttit ensam och arbetslös i Sverige tungt medicinerad också, men jag föredrar livet som det är nu.

Polisen & psykiatrin i Sverige är egentligen två sidor av samma mynt vars syfte är att trycka ned och passivisera folk som inte passar in och är lyckliga i skitlandet Sverige.

Men vad har du för sjukdom då?
Citera
2017-07-05, 20:14
  #12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Samarbetar är ett starkt ord i sammanhanget. Paranoid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback