2017-05-28, 10:14
Bannlyst
Tja, undrar hur det ligger till med det, t.ex. om man skulle vilja ta den enkla vägen ut (man vill komma in på laidback eller nåt) och är redo att betala några hundra för en användare med rätt inläggs-count.

1. Är det tillåtet enligt Flashbacks regler?
2. Var fan får man tag på någon som är redo för att sälja av sitt konto?
3. Vad kan man tänkas behöva betala för ett konto med 200-300 inlägg och 6 månaders medlemstid?

Att det inte finns en marknad för detta (eller gör det?) me just FB konton är konstigt för mig då det finns massa små spännande sidoforum som kräver visst antal inlägg och medlemstid.

Tack för svar, må bäst!
Citera
2017-05-28, 10:27
Medlem
Jag skulle gissa att detta gäller.
Citat:
1.01. Reklam och annonsering
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Senast redigerad av Elysia 2017-05-28 kl. 10:32.
Citera
2017-05-28, 10:30
Medlem
MoaLjungs avatar
Jag tror inte så många vill betala istället för att bara göra själv. 300 poster går ju jättesnabbt och ett halvår är inte länge alls.
Citera
2017-05-30, 06:42
Moderator
Tinuviels avatar
Flashback --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2017-05-30, 06:59
Bannlyst
Finns massvis med FB-konton till salu på diverse platser.
Citera
2017-05-30, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigTampong
Finns massvis med FB-konton till salu på diverse platser.

Var då tillexempel?
Har googlat runt i ren nyfikenhet och det slog mig att jag inte hittade någonstans, en gammal tråd på flashback och en på ett annat forum det var allt!
Citera
2017-05-31, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Jag tror inte så många vill betala istället för att bara göra själv. 300 poster går ju jättesnabbt och ett halvår är inte länge alls.

Jo men vissa har ju råd. Jag själv skulle tex hellre betala 500 kr (detta är inte en inbjudan till pm) för ett startklart konto än att sitta och pula i ett halvår...
Citera
2018-02-07, 16:58
Medlem
flukkes avatar
Sökte och hittade denna tråden.

Är det fler än jag som fått förfrågningar om att sälja sina konton i pm?
Känns lite konstigt att någon vill köpa ens konto för att det är "Coolt" att vara ett 10 år gammalt konto.
Citera
2018-02-07, 17:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det som aktualiserat debatten är nog det att ett antal konto som varit helt inaktiva i kanske 10 år, plötsligt börjar posta som fan. Dock har dessa konton ofta väldigt lågt eller noll i post count när dom nu återaktiveras. Vem fan kommer ihåg sin inloggning till ett konto som man inte använt på 10 år & under den tiden har man förmodligen även bytt dator 5-6 gånger.
Citera
2018-02-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som aktualiserat debatten är nog det att ett antal konto som varit helt inaktiva i kanske 10 år, plötsligt börjar posta som fan. Dock har dessa konton ofta väldigt lågt eller noll i post count när dom nu återaktiveras. Vem fan kommer ihåg sin inloggning till ett konto som man inte använt på 10 år & under den tiden har man förmodligen även bytt dator 5-6 gånger.

Keypass...
Sen har man ju i regel inte bytt mail speciellt ofta under de åren. Jag tillhör faktiskt just en av de personerna du refererar till. Har använt flashback mycket under mina inaktiva år också men då bara för att läsa mig till info snarare än att delta i diskussionerna.
Citera
2021-01-04, 17:30
Medlem
elbels avatar
Intressant vad gäller för priser?

antal inlägg x antal år i kr?
Citera
2024-01-04, 13:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har väl lite för mycket fritid just nu, så jag snöat in på att läsa gamla användares posthistorik. Har hittat ett antal konton som uppenbarligen används av flera personer, som inte verkar ha någon direkt koppling till varandra. Det kan vara konton regade 2005, där användaren postar sparsamt i trådar om t ex ekonomi och teknik. Plötsligen, i januari 2023, verkar användaren börja toktrolla om allt mellan himmel och jord. Den ursprunliga användare postar också ibland, men inte så jättemycket. Konfronterar man i någon av "trolltrådarna", så får man till svar att det är ett "lånat konto".

Min fråga är om det är emot regelverkat att ge ut sina inloggningsuppgifter till någon annan, så att det finns flera användare på samma konto? Det kan handla om att användaren sålt kontot, men fortsätter använda det. Det kan också vara så att någon kommit över användarens inloggningsuppgifter. Det kan också vara så att användaren helt enkelt säger till sina polare "De e lugnt, ni kan logga in med mina uppgifter, så slipper ni starta konto och hålla på".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in