2017-05-30, 19:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Uppenbart finns det en hel del män som provoceras av att tjejer/kvinnor tar plats. Uppenbart finns det väldigt många som tror att feminism enbart existerar inom "extremvänstern". Uppenbart är det även att många män tror att dessa dansande tjejers största önskan är att bli våldtagna av en invandrare.

Den kvinnosyn som uppvisas i tråden är rent ut sagt bedrövlig och jag förstår att dansare, vänster som höger, feminist eller inte ställer upp på ett sådanthär projekt.

Att få tänkande människor svarat i tråden är ett tydligt tecken på att sådana här aktioner behövs även om jag inte tror att just ni skulle förändras. Framgångar för SD och minskad invandring, slakt av kvinnor som anser att de bör värderas på samma sätt som män lyfter ni fram som argument.

Hör ni inte själva hur jävla dumt det låter? Tror knappast man behöver vara "vänsterextrem" för att genomskåda ert svammel...

Det är ett konstprojekt som genomförts och oavsett politiskt perspektiv måste man se det som lyckat och väl genomfört, kika bara på denna tråd som exempel på att aktionen väckt debatt även om det här mest handlar om ryggdunkningar om hur feta, äckliga och obildade tjejer är samt invandring och SD:s förträfflighet.

Haha va? Vad har den här s.k "aktionen" gjort för nytta? Aktionen har inte väckt debatt ditt spån, det har bara orsakat skratt, hån och förlöjligande. Som sig bör, givetvis! Och varför tror du att någon blir provocerad? Att man skrattar åt något betyder inte att man blir provocerad. Om man nu bryr sig om kvinnors rättigheter och deltagande i samhället så har man inget val än att skratta och kritisera det här tilltaget därför att vissa av oss tror faktiskt att kvinnor har lite mer att komma med än att springa runt på stan och låtsas vara hästar i en påstådd protest mot manliga statyer som av någon anledning skulle representera ett påstått patriarkat.

Om du tror att det här behövs, och att dessa små flickor gjort någonting "viktigt", så har du en synnerligen dålig kvinnosyn! Deras lilla aktion är faktiskt kvinnoförnedrande, om du frågar mig. Så ja kanske är det lite provocerande trots allt. Det är som att ett gäng mgtow killar skulle springa runt kvinnostatyer iklädda hee man dräkter och protestera mot feminism och faktiskt mena allvar med spektaklet och dessutom få svt att rapportera händelsen som en seriös politisk demonstration. Inte speciellt smickrande med andra ord
Senast redigerad av Hexen666 2017-05-30 kl. 20:05.
Citera
2017-05-30, 20:01
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Uppenbart finns det en hel del män som provoceras av att tjejer/kvinnor tar plats. Uppenbart finns det väldigt många som tror att feminism enbart existerar inom "extremvänstern". Uppenbart är det även att många män tror att dessa dansande tjejers största önskan är att bli våldtagna av en invandrare.

Den kvinnosyn som uppvisas i tråden är rent ut sagt bedrövlig och jag förstår att dansare, vänster som höger, feminist eller inte ställer upp på ett sådanthär projekt.

Att få tänkande människor svarat i tråden är ett tydligt tecken på att sådana här aktioner behövs även om jag inte tror att just ni skulle förändras. Framgångar för SD och minskad invandring, slakt av kvinnor som anser att de bör värderas på samma sätt som män lyfter ni fram som argument.

Hör ni inte själva hur jävla dumt det låter? Tror knappast man behöver vara "vänsterextrem" för att genomskåda ert svammel...

Det är ett konstprojekt som genomförts och oavsett politiskt perspektiv måste man se det som lyckat och väl genomfört, kika bara på denna tråd som exempel på att aktionen väckt debatt även om det här mest handlar om ryggdunkningar om hur feta, äckliga och obildade tjejer är samt invandring och SD:s förträfflighet.

Låt mig som medlem av manssläktet då erbjuda ett nyanserat genmäle.

1. Jag har inget emot kvinnor som tar plats. Att leka häst är dock lite... fånigt. Det gör en när en är barn, företrädelsevis. Men ok vi lever i en infantiliserad tidsålder, jag hajar.

2. Tredje vågens feminism är extremvänster. Den är postmodern och bygger på marxistiska idéer. Det är helt sant och det är inget hemligt, de erkänner de ledande feministiska tänkarna ganska öppet.

3. Givetvis vill ingen på allvar, hoppas jag, att någon ska bli våldtagen av någon. Den människan är sjuk i huvudet.

4. Jag tycker de galopperande tjejerna är snygga. Inte alls feta. Vältränade och vackra! Men lite fåniga, se ovan.

5. SD är inte alls förträffligt. Men SD erbjuder tyvärr den enda oppositionen i vissa enskilda politiska frågor. Hade gärna röstat på nåt vettigare, om det erbjöds.

Ha en fin kväll!
Citera
2017-05-30, 20:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det måste väl vara helt okej för dem att uttrycka sin åsikt .. eller?
Självklart, och det är helt okej att folk uttrycker sin åsikt om de galopperande feministerna. Vad som däremot inte känns lika okej är att dessa spektakel ska få skattemedel.
Citera
2017-05-30, 20:05
Avslutad
Citat:
Det är ett konstprojekt som genomförts och oavsett politiskt perspektiv måste man se det som lyckat och väl genomfört, kika bara på denna tråd som exempel på att aktionen väckt debatt

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
De verkar ha lyckats i alla fall - uppmärksamhet har de ju fått för sitt budskap!

Det vittnar om en ganska underlig konstuppfattning då man tror att ett verk är lyckat för att det väcker uppmärksamhet.

Och var finns det belägg för att upptaget "uppmärksammats"? Att det finns en tråd på flashback? Please. Isåfall är också Arnstad Sveriges främste historiker.

Sen ser väl de flesta här att tilltaget i sig är ganska oskyldigt; just tjejerna har ju också fått mycket uppskattning i denna tråd. Däremot är den ideologiska driften som presenteras som "performancens" motivation högst tveksam, då det som sagts i hög grad handlar om att riva ned och kritisera en konsttradition som bestått i hundratals år, och som enligt de flestas omdöme åstadkommit stordåd.

Men jag kan förstå att det är lätt att bli kränkt av dem som inte delar er höga uppfattning av detta konstverks eviga värde.
Citera
2017-05-30, 20:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det vittnar om en ganska underlig konstuppfattning då man tror att ett verk är lyckat för att det väcker uppmärksamhet.

Och var finns det belägg för att upptaget "uppmärksammats"? Att det finns en tråd på flashback? Please. Isåfall är också Arnstad Sveriges främste historiker.

Sen ser väl de flesta här att tilltaget i sig är ganska oskyldigt; just tjejerna har ju också fått mycket uppskattning i denna tråd. Däremot är den ideologiska driften som presenteras som "performancens" motivation högst tveksam, då det som sagts i hög grad handlar om att riva ned och kritisera en konsttradition som bestått i hundratals år, och som enligt de flestas omdöme åstadkommit stordåd.

Men jag kan förstå att det är lätt att bli kränkt av dem som inte delar er höga uppfattning av detta konstverks eviga värde.

Ja ibland blir man sittandes som en fågelholk av vissas försök till logik. Om jag målar en stor svastika på dn skrapan i Stockholm så får det nog också en hel del uppmärksamhet. (jag skulle älska att läsa Wolos reaktion dagen efter btw.)

Konst har ju blivit något väldigt konstigt egentligen, så ordet har väl en dubbelbottnad mening nu för tiden, det är faktiskt konstigt på riktigt och har varit det ett tag. Konst kan tydligen vara att du filmar när du ställer dig i en gränd och pissar. Men ideologisk konst som är doppad i feminism är enligt mig mycket värre än pisskonsten i gränden eftersom det har en ideologisk tyngd bakom sig som vissa tar på väldigt stort allvar och betraktar som "viktig". Det innebär att du kan göra i princip vad som helst och det tas ändå på allvar. Jag tänker på kvinnan som offentligt menstruerade på en vit duk eller hon som bakade med fittsekret. Eller som i detta fallet ett gäng tjejer som springer runt och låtsas vara hästar.
Senast redigerad av Hexen666 2017-05-30 kl. 20:21.
Citera
2017-05-30, 20:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Absolut inte! Våra barnbarnsbarn kommer få lära sig om "Galoppupploppet i Stockholm" som dagen då patriarkatet äntligen gick i reträtt och det jämställda Sverige äntligen kunde börja byggas och Sverige (lite oklart vad det är eftersom det inte kommer finnas gränser) kunde börja blomstra på allvar. Hela staden kommer galoppera ut över Gärdet i en enda stor massgalopp (tänk Ari Rang typ) och det kommer avslutas med en jättelik vegetarisk och rusmedelsfri inkluderande festmåltid på stadshuset på kvällen samtidigt som 100 000 små rosa fittbåtar med lyktor i sjösättas och får flyta ned mot slussen.
Haha underbart.

Citat:
Du har uppenbart valt att inte begripa projektet... För gemene svensk är det trots allt uppenbart.
Jag förstår dock inte hur detta ska visa kvinnlig styrka. Hästar är kraftfulla ja. Men det här är sånt tjejer gör på lågstadiet.

I vuxen ålder visar kvinnor styrka genom oräddhet och pondus.
Flickor som leker häst utstrålar inte så mycket pondus direkt...

Just saying
Citera
2017-05-30, 20:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jo, men sätta sig och bajsa på öppna platser i stan är ingen vidare bra idé.
Barn, djur och annat kan få i sig skiten.
Nej, det är ingen vidare bra idé .... å andra sidan är nog dessa tjejers skit inte mer ohälsosam än alla tiggares ... och för tiggarna tycks det ju vara okej att sprida sin varsom...

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Självklart, och det är helt okej att folk uttrycker sin åsikt om de galopperande feministerna. Vad som däremot inte känns lika okej är att dessa spektakel ska få skattemedel.
Jag har svårt att se varför de inte skulle få skattemedel för att uttrycka sina åsikter -- riksdagspartierna och de strax utanför får ju skattemedel för att sprida sin skit ... så?
Citera
2017-05-30, 20:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag förstår dock inte hur detta ska visa kvinnlig styrka. Hästar är kraftfulla ja. Men det här är sånt tjejer gör på lågstadiet.

I vuxen ålder visar kvinnor styrka genom oräddhet och pondus.
Flickor som leker häst utstrålar inte så mycket pondus direkt...

Just saying

Det finns nog inte en enda normal man som ser det här som kvinnlig styrka. Det är snarare tvärtom och det är jävligt tragiskt eftersom jag själv har mycket stor respekt för kvinnor, det finns många kvinnor jag ser upp till något enormt, både i min egen närhet och sådana jag läst om så för mig är sånt här bara ett enda stort hån mot de kvinnor jag har sett upp till.

Våran kultur är helt upp & ner just nu. Ta bara den nya filmen Wonder Woman. Jag ser fram emot att se den, den verkar rätt välgjord och det är en klassiker. Jag älskar att se kvinnliga superhjältar på film om det är gjort på rätt sätt. Men vad hände? Jo vissa biografer portade tydligen män från att se den under en viss dag. Grattis! Bra jobbat! Det får säkert män att respektera den feministiska ideologin mer! Sådana idiotiska tilltag i samband med galopperande feminister får tyvärr bara de yngre killarna att känna avsmak, ja kanske är det så illa att dom aldrig ens ges möjlighet att respektera kvinnor fullt ut tack vare ideologer som bara förstör. Oerhört tragiskt! Det känns som att kvinnors status har reducerats mångfaldigt tack vare feminismen, och jag gillar det inte!
Citera
2017-05-30, 20:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag har svårt att se varför de inte skulle få skattemedel för att uttrycka sina åsikter -- riksdagspartierna och de strax utanför får ju skattemedel för att sprida sin skit ... så?

Ok? Så jag borde få skattemedel för att uttrycka vilken åsikt jag än önskar, och på vilket sätt jag än vill? Nej du, skattemedel ska inte delas ut så jävla lättvindigt! Enligt mig ska skatt endast gå till samhällets kärnverksamheter & infrastruktur, vars syfte är att hålla medborgarna trygga och friska. Nada mas!
Citera
2017-05-30, 20:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok? Så jag borde få skattemedel för att uttrycka vilken åsikt jag än önskar, och på vilket sätt jag än vill? Nej du, skattemedel ska inte delas ut så jävla lättvindigt! Enligt mig ska skatt endast gå till samhällets kärnverksamheter & infrastruktur, vars syfte är att hålla medborgarna trygga och friska. Nada mas!
Opinion är en viktig verksamhet .. utan tillfälle för andra åsikter än de styrande så lever du i en diktatur ..
Citera
2017-05-30, 20:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Opinion är en viktig verksamhet .. utan tillfälle för andra åsikter än de styrande så lever du i en diktatur ..
Varför tror du att åsikter inte får spridas bara för att de inte är skattefinansierade? Skärp dig
Citera
2017-05-30, 21:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det finns nog inte en enda normal man som ser det här som kvinnlig styrka. Det är snarare tvärtom och det är jävligt tragiskt eftersom jag själv har mycket stor respekt för kvinnor, det finns många kvinnor jag ser upp till något enormt, både i min egen närhet och sådana jag läst om så för mig är sånt här bara ett enda stort hån mot de kvinnor jag har sett upp till.

Våran kultur är helt upp & ner just nu. Ta bara den nya filmen Wonder Woman. Jag ser fram emot att se den, den verkar rätt välgjord och det är en klassiker. Jag älskar att se kvinnliga superhjältar på film om det är gjort på rätt sätt. Men vad hände? Jo vissa biografer portade tydligen män från att se den under en viss dag. Grattis! Bra jobbat! Det får säkert män att respektera den feministiska ideologin mer! Sådana idiotiska tilltag i samband med galopperande feminister får tyvärr bara de yngre killarna att känna avsmak, ja kanske är det så illa att dom aldrig ens ges möjlighet att respektera kvinnor fullt ut tack vare ideologer som bara förstör. Oerhört tragiskt! Det känns som att kvinnors status har reducerats mångfaldigt tack vare feminismen, och jag gillar det inte!
Det finns ju många starka beundransvärda kvinnor. Jag tror ingen av dem vill bli sammankopplade med sådana här tilltag där kvinnor gör sig löjliga.

Folkoperan gjorde för något år sedan en uppsättning av LaTraviata där den kvinnliga huvudrollen var en prostituerad, men skulle göras stark. Man skulle göra henne till domina. Men hon var halvnaken (sårbar) klädd i vitt (oskuld)och grenlslade en jättehäst med ett klent litet hoppspö kokett i handen. Många kvinnliga sångare var helnakna. De låg och gjorde sexuella rörelser i en ormgrop i samma scen. Man hade också lagt till en bunt 1.90 långa muskulösa transvestiter med dildos på scenen. De tror att de är nyskapande. Men någon borde verkligen hjälpa dem att tänka. De verkar bara vara oerhört angelägna om att vara till lags och ligga rätt i tiden. De beter sig som de har sett Jesus och blivit inte bara frälsta utan också hjärntvättade.

Grejen är att kvinnor utan kvinnliga drag har oerrhört svårt att skapa sig en identitet idag. De försöker inte likna vettiga förebilder utan ska skapa en ny kvinnlighet med social ingengörskonst. De är mer och mer sexuellt utsvävande men har mer och mer sexuella hangups och verkar inte kunna njuta.

Och allt skylls på patriarkatet
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-30 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in