• 1
  • 2
2017-06-06, 18:55
Medlem
Epimaness avatar
Intressant. EU kommer i skymundan då vi har en del problem på hemmaplan. Hade vi varit ett sunt samhälle så hade sådana frågor kommit såpass mycket högre upp att vi då och då pratat om det lite till mans.

EU-byråkratin behöver bevakas kritiskt. EU-portalen är ganska positiv och tja...
Citera
2017-06-06, 18:57
Medlem
Jag skulle gärna se en viss bevakning av Bilderberg. Känns som att det får alldeles för lite utrymme.
Citera
2017-06-06, 19:06
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jag skulle gärna se en viss bevakning av Bilderberg. Känns som att det får alldeles för lite utrymme.

Ja det vore något.
Speciellt det faktum att våra två senaste Statsministrar (Reinfeldt och Löfven) blev statsministrar efter att ha bjudits in av Wallenberg samma sommar som valåret.

Verkar vara en trevlig site det här.
Den är nu inlagd bland de dagliga besök siterna.

Lycka till.
Citera
2017-06-06, 19:34
Medlem
noterat-punkt-nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Intressant. EU kommer i skymundan då vi har en del problem på hemmaplan. Hade vi varit ett sunt samhälle så hade sådana frågor kommit såpass mycket högre upp att vi då och då pratat om det lite till mans.

EU-byråkratin behöver bevakas kritiskt. EU-portalen är ganska positiv och tja...

Uppfattat! Vi ska göra vårt bästa för att gräva lite djupare, våra artiklar är just nu rätt "tunna".

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Vi håller faktiskt på att skriva en artikel om Bilderberg. Den kommer visserligen att bli mer av en beskrivning av vilka de är, för folk som inte redan känner till dom.

Men du har rätt, vi kommer definitivt även att försöka att "bevaka" dom löpande.
Citera
2017-06-06, 20:32
Medlem
Ratads avatar
Bland svenska EU-politiker och tjänstemän kommer ett ständigt mantra om att vi ska vara ledande på allt i Bryssel, vi ska vara ledande i kampen mot korruption, vi ska vara ledande i effektiviseringen av EU som organisation, vi ska vara ledande i kvinnofrågor, invandringsfrågor och biståndsfrågor. Ja, vårt svenska EU-etablissemang verkar enligt dem själva sitt på ett berg av kompetens och ambition som resten av EU håller tillbaka.

Därför skulle jag vilja läsa mer granskningar om hur de sköter sitt vardagliga jobb, deras närvaro i parlamentet, korruptionsanklagelser - kort sagt om dessa företrädare för allt som är gott och vackert klarar av att sköta sin egen skit.
Citera
2017-06-06, 21:34
Medlem
noterat-punkt-nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Bland svenska EU-politiker och tjänstemän kommer ett ständigt mantra om att vi ska vara ledande på allt i Bryssel, vi ska vara ledande i kampen mot korruption, vi ska vara ledande i effektiviseringen av EU som organisation, vi ska vara ledande i kvinnofrågor, invandringsfrågor och biståndsfrågor. Ja, vårt svenska EU-etablissemang verkar enligt dem själva sitt på ett berg av kompetens och ambition som resten av EU håller tillbaka.

Därför skulle jag vilja läsa mer granskningar om hur de sköter sitt vardagliga jobb, deras närvaro i parlamentet, korruptionsanklagelser - kort sagt om dessa företrädare för allt som är gott och vackert klarar av att sköta sin egen skit.

Håller med. Bra tips! Tack så mycket.
Citera
2017-06-06, 21:42
Medlem
Snapcounts avatar
Viktiga ämnen ni kommer att skriva om, EU och utrikespolitiken.., ni kanske har funnit en nisch här !

Det enda råd jag skall våga mig på att komma med.., är att källan skall framkomma tydligt. Jag kan inte nog understräcka detta.

Skall följa med och hoppas ni får det till något bra !
Citera
2017-06-06, 21:58
Medlem
noterat-punkt-nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Viktiga ämnen ni kommer att skriva om, EU och utrikespolitiken.., ni kanske har funnit en nisch här !

Det enda råd jag skall våga mig på att komma med.., är att källan skall framkomma tydligt. Jag kan inte nog understräcka detta.

Skall följa med och hoppas ni får det till något bra !

Vi hoppas det!

Bra tips. Vi länkar alltid till källor, men ska tänka på att vara tydlig.

Kul att du vill följa med!
Citera
2017-06-13, 00:18
Medlem
Stabskaptens avatar
När man konfronteras med sådan här dynga blir man onekligen lite trött:

Citat:
Jeremy Corbyn har en märklig och synnerligen obehaglig förkärlek för arabiska regimer, förmodligen då de delar hans anti-semitiska världsbild.

http://noterat.nu/opinion/darfor-vor...ittiska-valet/

Ännu en sajt som ska ägna sig åt politiskt korrekt Israel- och judekramande, med andra ord. Känns mossigt och ofräscht.
Citera
2017-06-16, 11:55
Medlem
noterat-punkt-nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
När man konfronteras med sådan här dynga blir man onekligen lite trött:

http://noterat.nu/opinion/darfor-vor...ittiska-valet/

Ännu en sajt som ska ägna sig åt politiskt korrekt Israel- och judekramande, med andra ord. Känns mossigt och ofräscht.

Är nog relativt få som skulle kalla vår sajt pk, men ok. Argumentera för din sak istället - du anser alltså att det inte är ett problem att Corbyn har en förkärlek för arabiska regimer och islamistiska terroristorganisationer?
Citera
2017-12-23, 00:02
Bannlyst
Skulle gärna se att Noterat.nu och Nya Dagbladet slog sina påsar ihop. Det börjar finnas lite för många mindre alternativmedia som förmodligen kunde åstadkomma mer med en större redaktion och fler reportrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in