Citat:
Ursprungligen postat av
evilhoney
Du har även postat en tråd i Övrigt - Sista utvägen, trådar som startas där är förmodererade och syns inte förens en moderator har godkänt dem.
Men det är klart, det är lättare att bli paranoid och hojta om virus och saboterande moderatorer istället för att söka lite eller kanske skicka ett PM till en moderator i den berörda avdelningen.
Jag har skickat PM till diverse mods (inte om detta just dock) har aldrig fått något svar...
Men men, jag har fått svar av en mod och det är en bra förklaring på vad som skedde och varför. Jag är väldigt nöjd.
Varför jag blev paranoid (vilket är också en korrekt beskrivning) var för att (det kändes som om) att alla trådar bara försvann (och inte försvann i papperskorgen med en förklaring) utan bara raderades.
Även för modererade trådar borde ju trådskaparen kunna gå in på tycker man och inte bli hänvisad till någon Webbansvarig... Och sedan när denna blir kastad (eller till och med fullständigt raderad) så kan det ju komma ett PM till trådskaparen och en regel (behöver inte vara så mer komplicerat)...
Så visst du har rätt... jag blev smått paranoid när saker försvann och trådarna jag skapade för att få någon sorts förklaring försvann...
Men men, jag fick en ypperlig förklaring av en mod och min paranoia försvann därmed.
Men att skicka PM till en mod och fråga vad som hände blir svårt när man är något aktiv och skriver många inlägg och det "enda" du har att gå på är länken (nu under en ringklocka) och den leder till en sida som leder en till "Kontakta Webbansvarig"... jag minns inte vilket forum denna nu obefintliga tråd låg i först och främst...
Kasta i papperskorgen är ett bra system! Fungerar ypperligt. Men när tråden är bortblåst så blir det svårt som användare att helt plötsligt veta vem man skall kontakta och fråga, hur man skall kontakta och fråga och vad man skall göra...
Så hur som helst återigen. Jag har fått svar av en mod via PM (som tog sig tid och forskade) och jag är mer än nöjd med förklaringen...
---edit
Jag kan då iofs komma med ett forumförslag om det du säger stämmer (vilket det verkar göra).
Den som skapar en tråd (i ett förmoderat forum) skall i alla fall ha tillgång till denna tråd alternativt hamna på en sida när man (som TS) skapat den som säger att detta är för modererat och du får helt enkelt vänta på tillåtelse eller radering osv. Att i princip se att det du nyss skapat har blivit raderat speciellt när du ställer en fråga om varför saker och ting försvinner och inte hamnar i papperskorgen (som normalt, förutom Reklam/Annonsering skit) då blir man tyvärr lite paranoid.. jag tror inte jag skulle vara ensam om det faktiskt...
Så det blir mitt forumförslag i förmodererade forum i sådana fall...