2017-05-26, 00:10
Medlem
4yoonlys avatar
Normalt när man försöker svara på en papperskorgad tråd så finns den inte... helt OK... den går att läsa vidare i papperskorgen... och se varför den kastades...

Nu har så många trådar magiskt försvunnet utan en enda förklaring och inte hamnat i papperskorgen...
1 tråd jag var lite aktiv i... finns inte i papperskorgen...
1 tråd där jag frågade varför... finns inte i papperskorgen...
1 tråd där jag blev förbannad varför trådar bara "magiskt" försvinner... finns inte i papperskorgen...

Nu är detta den tredje tråden...
Jag frågar vart skall man ställa denna typ av frågor? Varför försvinner trådar och man blir hänvisad till "Webbansvarig" och varför försvinner alla frågor om detta rent magisk?
Allvarligt talat någon (mod/admin) saboterar uppenbarligen eller så har ni en bugg någonstans...

Ta tag i detta annars kommer forumet minska med medlemmar drastiskt eller så kommer det bestå av troll...
Något är ju uppenbarligen helt åt helvete...

Försvinner även detta så är jag gone (och ja vet ingen kommer sakna mig :-) jag kommer sakna forumet dock...
Citera
2017-05-26, 00:13
Medlem
Jag har sett att 1.01 trådar försvinner helt, av uppenbarliga skäl.

Eller ja, uppenbart för oss normalt funtade människor. Fundera på det ett tag, ts.
Citera
2017-05-26, 00:43
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Jag har sett att 1.01 trådar försvinner helt, av uppenbarliga skäl.

Brukar inte bli så upprörd men efter så många som magiskt har försvunnet och du svarar som du gör så får jag ändå sätta emot lite...

Du har sett trådar "1.01. Reklam och annonsering" försvinner av uppenbarliga skäl...

Tror du att jag är så jävla dum i huvudet med ett registrerat konto år 2011 och +4000 inlägg inte förstår detta???
Forumet kommer enbart bestå av dessa troll som du om detta inte löses...

Citat:
Eller ja, uppenbart för oss normalt funtade människor. Fundera på det ett tag, ts.

Är du helt jävla efterbliven eller? Tappad när du var barn? Vad fan kan du inte läsa eller vad fan är ditt jävla problem?

Vad tycker du jag skall fundera på allvarligt talat? jag är så jävla sur nu och inte bara på dig men detta forum håller helt på att tappa allt när någon uppenbarligen saboterar eller någon mod/admin tar bort trådar utan att lägga dem i en papperskorg med en förklaring/regel...

Du måste ju vara som sagt något efterbliven om du tror jag sitter och beklagar mig över trådar med annonsering och reklam som försvinner... efter ha varit här +6 år (läst forumet i en bra bit över det)...

Så... nu är jag klar...

Något är allvarligt talat fel, någon saboterar och har mod/admin rättigheter eller så har forumet blivit hackat eller kanske så finns det någon bugg... som gör att någon (mod/admin) tror den gör rätt men i själva verket raderar trådar...
Citera
2017-05-26, 09:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så... nu är jag klar...

Något är allvarligt talat fel, någon saboterar och har mod/admin rättigheter eller så har forumet blivit hackat eller kanske så finns det någon bugg... som gör att någon (mod/admin) tror den gör rätt men i själva verket raderar trådar...
Nej, det tror jag inte på.

Det vanligaste är att trådar hamnar i papperskorgen. De som inte hamnar i papperskorgen raderas för att TS innehåller ett regelbrott (1.xx). Det händer också att vi rensar bort trådar som initierats av notoriska trollkonton.

Under vilken kategori de trådar du avser faller är svårt att säga.

Sedan är du inne på om det skulle uppstått någon bugg i samband med den nya designen, det är inget vi i så fall noterat - du är välkommen att skicka PM med mer utförlig beskrivning av de trådar du uppger försvunnit så kan jag titta på det hela.
Citera
2017-05-26, 09:35
Moderator
Tinuviels avatar
Forumförslag --> Flashback
/Moderator
Citera
2017-05-26, 09:41
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det tror jag inte på.

Det vanligaste är att trådar hamnar i papperskorgen. De som inte hamnar i papperskorgen raderas för att TS innehåller ett regelbrott (1.xx). Det händer också att vi rensar bort trådar som initierats av notoriska trollkonton.

Under vilken kategori de trådar du avser faller är svårt att säga.

Sedan är du inne på om det skulle uppstått någon bugg i samband med den nya designen, det är inget vi i så fall noterat - du är välkommen att skicka PM med mer utförlig beskrivning av de trådar du uppger försvunnit så kan jag titta på det hela.

Ok jag kommer skicka dig ett pm med dessa länkar. Jag drog inte till några denna gång om detta nu var orsaken till varför man får automatiskt sina trådar raderade.

Det blir dock senare idag då jag jar inte orkar gå igenom allt igen.
Tack för svaret dock.
Citera
2017-05-26, 09:53
Moderator
evilhoneys avatar
Du har även postat en tråd i Övrigt - Sista utvägen, trådar som startas där är förmodererade och syns inte förens en moderator har godkänt dem.
Men det är klart, det är lättare att bli paranoid och hojta om virus och saboterande moderatorer istället för att söka lite eller kanske skicka ett PM till en moderator i den berörda avdelningen.
Citera
2017-05-26, 09:57
Medlem
Förut fanns det väl ett helt dolt forum också som modsen flyttade trådar till tillfälligt i väntan på omröstning eller rensning av regelbrytande inlägg?
Så det kunde ta ett tag mellan att en tråd togs bort innan den dök upp i pk eller kom tillbaka?
Citera
2017-05-26, 10:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Förut fanns det väl ett helt dolt forum också som modsen flyttade trådar till tillfälligt i väntan på omröstning eller rensning av regelbrytande inlägg?
Så det kunde ta ett tag mellan att en tråd togs bort innan den dök upp i pk eller kom tillbaka?
Det är fortfarande så att trådar flyttas till Outlaw (en forumavdelning som bara admins och moderatorer har tillgång till) om det är aktuellt med en omröstning avseende ett eventuellt regelbrott.

Om en tråd behöver rensas på en massa OT tror jag att det är vanligare att den förblir synlig men låses medan städning pågår.
Citera
2017-05-26, 18:28
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du har även postat en tråd i Övrigt - Sista utvägen, trådar som startas där är förmodererade och syns inte förens en moderator har godkänt dem.
Men det är klart, det är lättare att bli paranoid och hojta om virus och saboterande moderatorer istället för att söka lite eller kanske skicka ett PM till en moderator i den berörda avdelningen.

Jag har skickat PM till diverse mods (inte om detta just dock) har aldrig fått något svar...
Men men, jag har fått svar av en mod och det är en bra förklaring på vad som skedde och varför. Jag är väldigt nöjd.

Varför jag blev paranoid (vilket är också en korrekt beskrivning) var för att (det kändes som om) att alla trådar bara försvann (och inte försvann i papperskorgen med en förklaring) utan bara raderades.

Även för modererade trådar borde ju trådskaparen kunna gå in på tycker man och inte bli hänvisad till någon Webbansvarig... Och sedan när denna blir kastad (eller till och med fullständigt raderad) så kan det ju komma ett PM till trådskaparen och en regel (behöver inte vara så mer komplicerat)...

Så visst du har rätt... jag blev smått paranoid när saker försvann och trådarna jag skapade för att få någon sorts förklaring försvann...

Men men, jag fick en ypperlig förklaring av en mod och min paranoia försvann därmed.

Men att skicka PM till en mod och fråga vad som hände blir svårt när man är något aktiv och skriver många inlägg och det "enda" du har att gå på är länken (nu under en ringklocka) och den leder till en sida som leder en till "Kontakta Webbansvarig"... jag minns inte vilket forum denna nu obefintliga tråd låg i först och främst...

Kasta i papperskorgen är ett bra system! Fungerar ypperligt. Men när tråden är bortblåst så blir det svårt som användare att helt plötsligt veta vem man skall kontakta och fråga, hur man skall kontakta och fråga och vad man skall göra...

Så hur som helst återigen. Jag har fått svar av en mod via PM (som tog sig tid och forskade) och jag är mer än nöjd med förklaringen...

---edit

Jag kan då iofs komma med ett forumförslag om det du säger stämmer (vilket det verkar göra).
Den som skapar en tråd (i ett förmoderat forum) skall i alla fall ha tillgång till denna tråd alternativt hamna på en sida när man (som TS) skapat den som säger att detta är för modererat och du får helt enkelt vänta på tillåtelse eller radering osv. Att i princip se att det du nyss skapat har blivit raderat speciellt när du ställer en fråga om varför saker och ting försvinner och inte hamnar i papperskorgen (som normalt, förutom Reklam/Annonsering skit) då blir man tyvärr lite paranoid.. jag tror inte jag skulle vara ensam om det faktiskt...
Så det blir mitt forumförslag i förmodererade forum i sådana fall...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-05-26 kl. 18:32.
Citera
2017-05-26, 18:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag har skickat PM till diverse mods (inte om detta just dock) har aldrig fått något svar...
Men men, jag har fått svar av en mod och det är en bra förklaring på vad som skedde och varför. Jag är väldigt nöjd.

Varför jag blev paranoid (vilket är också en korrekt beskrivning) var för att (det kändes som om) att alla trådar bara försvann (och inte försvann i papperskorgen med en förklaring) utan bara raderades.

Även för modererade trådar borde ju trådskaparen kunna gå in på tycker man och inte bli hänvisad till någon Webbansvarig... Och sedan när denna blir kastad (eller till och med fullständigt raderad) så kan det ju komma ett PM till trådskaparen och en regel (behöver inte vara så mer komplicerat)...

Så visst du har rätt... jag blev smått paranoid när saker försvann och trådarna jag skapade för att få någon sorts förklaring försvann...

Men men, jag fick en ypperlig förklaring av en mod och min paranoia försvann därmed.

Men att skicka PM till en mod och fråga vad som hände blir svårt när man är något aktiv och skriver många inlägg och det "enda" du har att gå på är länken (nu under en ringklocka) och den leder till en sida som leder en till "Kontakta Webbansvarig"... jag minns inte vilket forum denna nu obefintliga tråd låg i först och främst...

Kasta i papperskorgen är ett bra system! Fungerar ypperligt. Men när tråden är bortblåst så blir det svårt som användare att helt plötsligt veta vem man skall kontakta och fråga, hur man skall kontakta och fråga och vad man skall göra...

Så hur som helst återigen. Jag har fått svar av en mod via PM (som tog sig tid och forskade) och jag är mer än nöjd med förklaringen...

---edit

Jag kan då iofs komma med ett forumförslag om det du säger stämmer (vilket det verkar göra).
Den som skapar en tråd (i ett förmoderat forum) skall i alla fall ha tillgång till denna tråd alternativt hamna på en sida när man (som TS) skapat den som säger att detta är för modererat och du får helt enkelt vänta på tillåtelse eller radering osv. Att i princip se att det du nyss skapat har blivit raderat speciellt när du ställer en fråga om varför saker och ting försvinner och inte hamnar i papperskorgen (som normalt, förutom Reklam/Annonsering skit) då blir man tyvärr lite paranoid.. jag tror inte jag skulle vara ensam om det faktiskt...
Så det blir mitt forumförslag i förmodererade forum i sådana fall...

Du är alltså ute efter det här:

(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback
Citera
2017-05-26, 19:11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du är alltså ute efter det här:

(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback

Läste TS förslag men njae... inte riktigt detta...

Man kan göra det oerhört simpelt, för modererade forum man skapat trådar i skall finnas för TS och de som modererar delforumet. Att du som TS skapar en tråd kanske skriver i typ 10 minuter och kollar vad som hänt 5 minuter senare och detta leder till en sida som är fullständigt intet sägande men tyds till att tråden du skapade är borta/inte registrerad osv... blir något fel.

Eller bara ännu simplare för modererade forum blir (för dig enbart) länkade till en sida där det i princip står "please wait and hold" och när du väntat länge och använder "länken" igen så står det raderad pga av regel osv eller faktiskt gå till din trådstart.

Varför inlägg har blivit raderade brukar visa sig via PM (varning) eller en "allmän" mod förklaring. Tycker det är (rent personligen) inga problem alls...

Så alltså... för modererade forum som du som trådskapare får en länk till men har ännu inte blivit hamnat i papperskorgen med orsak/regelförklaring eller bara väntar på någon mod skall ta tag i det och ge dig varning alt förklaring skall inte för användare som skapade den hamna hos en intetsägande sida där allt mellan himmel och jord kan ha hänt... är du med?

---edit

Det är lite som att hamna i en "Error 404" istället för "wait some more"...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-05-26 kl. 19:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in