2017-05-25, 18:19
Medlem
Någon som på senare tid glömt att anmäla sig till tentamen i nationalekonomi på SU? Det är ju många som läser kursen så tänker mig att det inte borde vara några problem att anmäla sig på plats? Missar man skrivtid eller får man börja skriva direkt?

Är sjukt arg på mig själv som glömde anmäla mig nu i maj när jag tänkt på det hela våren
Citera
2017-05-25, 19:07
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp15
Någon som på senare tid glömt att anmäla sig till tentamen i nationalekonomi på SU? Det är ju många som läser kursen så tänker mig att det inte borde vara några problem att anmäla sig på plats? Missar man skrivtid eller får man börja skriva direkt?

Är sjukt arg på mig själv som glömde anmäla mig nu i maj när jag tänkt på det hela våren

Så vitt jag vet så brukar det i allmänhet vara så att man måste vänta till 30 minuter efter utsatt tid innan man får börja. Möjligen är det bara så när alla platser är bokade dock. Om det finns lediga platser i en sal så kan det möjligen gå att få börja vid ordinarie tid.
Citera
2017-05-25, 19:14
Medlem
BaraBiffens avatar
Du har inga kurskamrater du kan fråga alternativ administratörer?
Citera
2017-05-25, 21:46
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Du går helt enkelt dit när det ska börja och förklarar läget. När jag har tentat har det ibland gått och ibland inte gått för de som glömt anmäla sig att göra på detta vis.
Citera
2017-05-26, 10:24
Medlem
Aldrig förstått personer som hellre frågar flashback än att typ helt enkelt ringa institutionen
Citera
2017-05-26, 10:29
Medlem
Harpys avatar
Dyk upp tidigt och viska förföriskt i alfa-sursnippans öra att du minsann är först i kön för ev. restplatser. Alltid någon djävel som inte dyker upp till sin bokade plats av olika anledningar. Du tappar väl en halvtimma 45min skrivtid, men lite tjack brukar jämna ut spelplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in