Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-23, 23:00
  #1
Medlem
Varför är det så många tjejer som tänder på att bli spottade i ansiktet, örfilar, våld, fasthållning o.s.v. Personligen tycker jag att det är direkt avtändande. Har träffat åtskilliga kvinnor/tjejer som säger sig gilla "dominanta" killar. Beror det på s.k Porrskada?

Eller är det för att de har fått för sig att det är "manligt" och att omanligt beteende är oattraktivt? Ser mig själv som en ganska maskulin person i övrigt, men gillar bara inte att förnedra andra.

Existerar det tjejer som faktiskt inte går igång på dessa typer av akter?
Citera
2017-05-23, 23:09
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Jag kollar aldrig på porr och gillar det. Alla har sina fantasier. Bara att hitta en tjej som inte gillar det.
Citera
2017-05-24, 00:02
  #3
Medlem
För att jämställdhetssex är avtändande för normalt funtade människor. Är du en sådan där jobbig individ som är klänging, frågar om hon vill knulla och frågar om det är skönt varannan minut?

Kvinnor gillar hårda tag, dirty talk, dominans och manlighet.
Citera
2017-05-24, 01:19
  #4
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Varför är det så många tjejer som tänder på att bli spottade i ansiktet, örfilar, våld, fasthållning o.s.v. Personligen tycker jag att det är direkt avtändande. Har träffat åtskilliga kvinnor/tjejer som säger sig gilla "dominanta" killar. Beror det på s.k Porrskada?

Eller är det för att de har fått för sig att det är "manligt" och att omanligt beteende är oattraktivt? Ser mig själv som en ganska maskulin person i övrigt, men gillar bara inte att förnedra andra.

Existerar det tjejer som faktiskt inte går igång på dessa typer av akter?

Brukar grunda sig i dålig självkänsla.

Dålig självkänsla -> negativa tankar om sig själv -> söker bekräftelse på negativa tankar

Går att vara feminin och maskulin utan att behöva ta till nedvärderande uttryck. Maskulin och dominant är man i sig själv, inte genom att visa upp det genom spott och sperma i ansiktet på en annan person, om man behöver göra det för att känna sig maskulin är det nog snarare en brist på detsamma.

Sedan kan det istället vara så att personen har toppenbra självkänsla och bara tycker att det är en kul grej och har det som sin fetish, dock tror jag detta är mindre vanligt.
Citera
2017-05-24, 01:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Brukar grunda sig i dålig självkänsla.

Dålig självkänsla -> negativa tankar om sig själv -> söker bekräftelse på negativa tankar

Går att vara feminin och maskulin utan att behöva ta till nedvärderande uttryck. Maskulin och dominant är man i sig själv, inte genom att visa upp det genom spott och sperma i ansiktet på en annan person, om man behöver göra det för att känna sig maskulin är det nog snarare en brist på detsamma.

Sedan kan det istället vara så att personen har toppenbra självkänsla och bara tycker att det är en kul grej och har det som sin fetish, dock tror jag detta är mindre vanligt.

Hur är man maskulin eller dominant om det inte riktar sig utåt? Det är som att jag skulle hävda att jag är en ubåt men kan inte bevisa det eller det visar sig inte utåt. Skulle det vara mindre vanligt att vara dominant och hårdhänt i sängen? Va? Tror vi berör två helt olika saker, det ena är regelrätt förnedring där man spottar och låter någon äta bajs. Sedan har vi den hårdhänta aspekten att man delar ut lavetter, stryptag och fasthållning.

Pratar du om regelrätt förnedring så håller jag delvis med, men berör det TS definition på förnedring så blir man mörkrädd.
Citera
2017-05-24, 02:08
  #6
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denavtrubbade
Hur är man maskulin eller dominant om det inte riktar sig utåt? Det är som att jag skulle hävda att jag är en ubåt men kan inte bevisa det eller det visar sig inte utåt. Skulle det vara mindre vanligt att vara dominant och hårdhänt i sängen? Va? Tror vi berör två helt olika saker, det ena är regelrätt förnedring där man spottar och låter någon äta bajs. Sedan har vi den hårdhänta aspekten att man delar ut lavetter, stryptag och fasthållning.

Pratar du om regelrätt förnedring så håller jag delvis med, men berör det TS definition på förnedring så blir man mörkrädd.

Dominans är ett personlighets-drag som yttrar sig i att du tar initiativ, sätter tempot och leder. Om du sedan gillar att slå din partner och göra det svårt för dem att andas, kan det vara hur du väljer att yttra din dominans, men sakerna i sig är inte vad dominansen bygger på.
Citera
2017-05-24, 02:18
  #7
Medlem
patriarkatet
Citera
2017-05-24, 02:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Dominans är ett personlighets-drag som yttrar sig i att du tar initiativ, sätter tempot och leder. Om du sedan gillar att slå din partner och göra det svårt för dem att andas, kan det vara hur du väljer att yttra din dominans, men sakerna i sig är inte vad dominansen bygger på.

Jag skrev inte att slå sin partner eller strypa har med dominans att göra utan hårdhänthet. Men du vill tramsa, så lämnar diskussionen.
Citera
2017-05-24, 10:05
  #9
Medlem
Valaines avatar
Jag hade en period på 5 år där jag gick igång på sånt, dominans, förnedring osv. Jag vet inte vad som hände sen men det gick typ över. Typ.
Jag gillar fortfarande lite hårdare tag ibland, som lättare örfilar, smisk, hårdragning. Men det är ju nästan på gränsen till vanilj numer.

Förut smiskades/piskades jag blå om rumpan, hade blåmärken i ansiktet och på armar, spottades på, blev strypt, kallad både det ena och det andra, gangbangs, bukkake, halsknull, bröstbindning, varit kopplad bla bla bla. Jag gillade det då, men jag har inte det behovet längre. Jag vet inte vad som förändrades men något måste det vara.
Citera
2017-05-24, 10:20
  #10
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaine
Förut smiskades/piskades jag blå om rumpan, hade blåmärken i ansiktet och på armar, spottades på, blev strypt, kallad både det ena och det andra, gangbangs, bukkake, halsknull, bröstbindning, varit kopplad bla bla bla. Jag gillade det då, men jag har inte det behovet längre. Jag vet inte vad som förändrades men något måste det vara.
Det väl inte så konstigt om man jämför med annat. Musiksmak förändras. Klädsmak förändras. Intressen förändras. Varför skulle inte sexuella preferenser förändras med tiden?
Citera
2017-05-24, 22:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valaine
Jag hade en period på 5 år där jag gick igång på sånt, dominans, förnedring osv. Jag vet inte vad som hände sen men det gick typ över. Typ.
Jag gillar fortfarande lite hårdare tag ibland, som lättare örfilar, smisk, hårdragning. Men det är ju nästan på gränsen till vanilj numer.

Förut smiskades/piskades jag blå om rumpan, hade blåmärken i ansiktet och på armar, spottades på, blev strypt, kallad både det ena och det andra, gangbangs, bukkake, halsknull, bröstbindning, varit kopplad bla bla bla. Jag gillade det då, men jag har inte det behovet längre. Jag vet inte vad som förändrades men något måste det vara.

Tror det beror lite på vad för partner man har för tillfället. Några har jag haft helt normal vanilj medans andra det har blivit ganska hårda tag. Några vill man helt enkelt knulla skiten ur medans andra vill man ha mys-vanilj, men jag kan precis som dig inte förklara varför det blir så. Jag saknar dock dessa hårdare tag när jag är i en längre relation med någon tjej som bara gillar vanilj. Sexualdriften är allt bra konstig.
Citera
2017-05-25, 00:01
  #12
Bannlyst
Jag vet inte i vilken värld du lever i? Merparten av skådisarna inom porr är narkotikamissbrukare, och gör porr för att finansiera sitt missbruk. Det är väl känt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in