Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 16:39
  #1
Medlem
Topic, hur mycket i procent får ni betala när ni köper bitcoin?
Jag hittar flera som tar mellan 10% - 14%,

Börjar fundera om jag ska börja med tex Safello för att få det billigare (är safello billigare?)
Värt att dra på safello/kraken istället och sedan använda en tumbler som drar 1-3% istället för att kunna hålla sig undan för history forskning?

Vet ni hur mycket Safello, kraken, Sakarias tar i %?

Tack på förhand!
Citera
2017-05-23, 18:05
  #2
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Topic, hur mycket i procent får ni betala när ni köper bitcoin?
Jag hittar flera som tar mellan 10% - 14%,

Börjar fundera om jag ska börja med tex Safello för att få det billigare (är safello billigare?)
Värt att dra på safello/kraken istället och sedan använda en tumbler som drar 1-3% istället för att kunna hålla sig undan för history forskning?

Vet ni hur mycket Safello, kraken, Sakarias tar i %?

Tack på förhand!

Hej Xparn. Jag rekommenderar alltid bt.cx till min vänner då jag har haft bra erfarenhet av dem. De påstår själva att det inte lämnar ut uppgifter till skatteverket. Man kan betala snabbt och smidigt med swish. Men vill du ha ospårbar valuta är det alltid säkrast att använda en tumbler efteråt, eller byta till btc till en helt anonym valuta som t.ex monero! Jag kan rekommendera shapeshift där du kan växla valutor snabbt utan registrering, de tar en avgift dock!

För tillfället ser priset på bt.cx ut så här för 1 btc: 2119.92 EUR, det kan du jämföra mot coinmarketscap's värdering av btc just nu som ligger på 2044.91 EUR. Knappt en hundrig i avgift, helt ok om du frågar mig!
Ha det gött!

Ps. är du riktigt paranoid kan du köpa btc kontant av Sakarias!
Citera
2017-05-23, 18:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyzz
Hej Xparn. Jag rekommenderar alltid bt.cx till min vänner då jag har haft bra erfarenhet av dem. De påstår själva att det inte lämnar ut uppgifter till skatteverket. Man kan betala snabbt och smidigt med swish. Men vill du ha ospårbar valuta är det alltid säkrast att använda en tumbler efteråt, eller byta till btc till en helt anonym valuta som t.ex monero! Jag kan rekommendera shapeshift där du kan växla valutor snabbt utan registrering, de tar en avgift dock!

För tillfället ser priset på bt.cx ut så här för 1 btc: 2119.92 EUR, det kan du jämföra mot coinmarketscap's värdering av btc just nu som ligger på 2044.91 EUR. Knappt en hundrig i avgift, helt ok om du frågar mig!
Ha det gött!

Ps. är du riktigt paranoid kan du köpa btc kontant av Sakarias!
Så det är ca 6% på btc.x.
Är inte paranoid då det finns tumblers=) är mest ute efter det billigaste stället där man kan betala snabbt med swish eller skrill.
Citera
2017-05-23, 18:23
  #4
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Så det är ca 6% på btc.x.
Är inte paranoid då det finns tumblers=) är mest ute efter det billigaste stället där man kan betala snabbt med swish eller skrill.

Det billigaste alternativet jag känner till är localbitcoins, där köper du btc av privatpersoner med escrow. Jag är lite paranoid så brukar inte handla där. Men det är där jag säljer mina bitcoins via swish. Smidigt!
Citera
2017-05-25, 01:10
  #5
Medlem
416.5hps avatar
De gånger jag har sålt på LocalBitcoins har jag tagit ca 4% i avans efter kostnader. Då tar ju Localbitcoins själva 1%, så påslaget blir totalt ca 5%.
Citera
2017-05-25, 11:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyzz
Det billigaste alternativet jag känner till är localbitcoins, där köper du btc av privatpersoner med escrow. Jag är lite paranoid så brukar inte handla där. Men det är där jag säljer mina bitcoins via swish. Smidigt!

Hur fungerar det på localbitcoins? Jag var inne och kollade just nu och ser att om jag trycker på att jag vill köpa via swish så är bästa priset just nu 24771sek (motsvarande 2864 usd). Nuvarande kurs på börserna ligger på 2629, det låter alltså som att säljaren gör en bra förtjänst om han får sälja.

Är det troligt att den här säljaren, som faktiskt har bäst erbjudande just nu kommer få sälja till det priset med 9% marginal, eller är de köp som verkligen går igenom med lägre marginal? Kan man se verkligt genomförda köp så man får en bättre uppfattning?

När jag kollar på det här erbjudandet så verkar det vara en välrenommerad säljare som antagligen har koll. Där står dock inget om att man ska ange sin wallet där man vill få in sina bitcoins någonstans. Vad händer om man swishar en av dessa säljarna, var får man sina bitcoins?

Jag funderar på om man skulle ge sig in i att börja sälja bitcoins, jag menar, får man 9% påslag så kan man låta pengarna gå i cirklar och göra en förtjänst. Sälja via localbitcoins, föra över pengar till t.ex bitstamp och köpa nya och göra en vinst.
Citera
2017-05-26, 12:38
  #7
Medlem
x1ofdewms avatar
Tja!

Jag har varit intresserad av BTC ett tag nu och ångrar att jag inte köpte 1.0 BTC direkt när den låg på 450 USD för några år sedan. Men gick på CSN då så vågade inte.

Till saken, jag bor nu i Filippinerna och får betalt i cash. Innan jag öppnar bankkonto för att stoppa pengar i så tänkte jag komma upp i 1.0 bitcoin och sen bara hålla den. Det finns ett företag här som heter coins.ph och de är störst på bitcoin i detta land, det är skitsmidigt då de erbjuder många betalsätt. Har köpt några gånger och kommit upp i ungefär 0.5 BTC. Har tidigare inte kollat "växelkursen" så noga utan litat på att de har rimlig kurs och tagit rimliga avgifter för sin business. Precis nyss när jag tänkte köpa 0.01 BTC till så reagerade jag dock på att det såg lite väl dyrt ut, då det hade kostat 318 kr för 0.01!

1.0 BTC kostar alltså 31800 kr, men enligt coinmarketcap.com är 1.0 BTC värd 22043 kr just nu.
Avgifter och dålig kurs som gör att jag betalar 44% mer än vad 1.0 BTC är värd enligt coinmarketcap!!

Har skrivit till deras kundtjänst och väntar på svar, men har ni hört om något liknande?!
Citera
2017-05-26, 14:27
  #8
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur fungerar det på localbitcoins? ... Kan man se verkligt genomförda köp så man får en bättre uppfattning?

När jag kollar på det här erbjudandet så verkar det vara en välrenommerad säljare som antagligen har koll. Där står dock inget om att man ska ange sin wallet där man vill få in sina bitcoins någonstans. Vad händer om man swishar en av dessa säljarna, var får man sina bitcoins?

Du kan se genomförda köp här, men det är en 20 minuters fördröjning: https://bitcoincharts.com/markets/lo...EK_trades.html

När du handlar BTC på Localbitcoins så får du in BTC på ditt konto där. Sedan kan du göra uttag till valfri adress.
Citera
2017-05-26, 15:16
  #9
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
Tja!

Jag har varit intresserad av BTC ett tag nu och ångrar att jag inte köpte 1.0 BTC direkt när den låg på 450 USD för några år sedan. Men gick på CSN då så vågade inte.

Till saken, jag bor nu i Filippinerna och får betalt i cash. Innan jag öppnar bankkonto för att stoppa pengar i så tänkte jag komma upp i 1.0 bitcoin och sen bara hålla den. Det finns ett företag här som heter coins.ph och de är störst på bitcoin i detta land, det är skitsmidigt då de erbjuder många betalsätt. Har köpt några gånger och kommit upp i ungefär 0.5 BTC. Har tidigare inte kollat "växelkursen" så noga utan litat på att de har rimlig kurs och tagit rimliga avgifter för sin business. Precis nyss när jag tänkte köpa 0.01 BTC till så reagerade jag dock på att det såg lite väl dyrt ut, då det hade kostat 318 kr för 0.01!

1.0 BTC kostar alltså 31800 kr, men enligt coinmarketcap.com är 1.0 BTC värd 22043 kr just nu.
Avgifter och dålig kurs som gör att jag betalar 44% mer än vad 1.0 BTC är värd enligt coinmarketcap!!

Har skrivit till deras kundtjänst och väntar på svar, men har ni hört om något liknande?!


I många asiatiska länder har företagen kapitaliserat på växlingsföretagen och i å med att de inte får handla på västerländska växlingsidor så köper de ändå för ett högt pris i spekulativa syften. Korea som har blivit väldigt stora inom trading och spekulation köper bitcoins i dag för ett pris motsvarande $3347. I skrivande stund är kursen $2466 i väst. Källa: http://coinmarketcap.com/exchanges/korbit/

Är du medborgare i fillipinerna och sverige? Har du möjlighet att sälja bitcoins i fillipinerna? Har du swish eller ett svenskt bankkonto? Om du saknar möjlighet att köpa bitcoins för västerländsk kurs, skicka ett PM till mig. Vi kan dra i gång s.k arbigate trading, att sälja bitcoin över gränserna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback