Ska cannabis legaliseras?
https://www.expressen.se/tv/seenthis/ska-cannabis-legaliseras/
Citat:
L, C, SD, MP svarar på om deras parti stödjer cannabislegalisering. Alla svarar nej.
L - Seriös debatt om narkotikapolitiken krävs för att färre ska dö (orelaterat, slut på tid)
C - Ingen motivering
SD - Vi behöver knarka mindre inte mer
MP - Vill inte öka tillgång till beroendeframkallande medel
Jag förstår att det här är något som säkert läggs ut på tiktok men jag ogillar det här formatet där de bara får 15 sekunder att tala. Jag hade gärna sett en lång debatt om cannabispolitiken med en riksdagspolitiker och någon kunnig. Ett snävare fokus är viktigt, Mohamssons och Åkessons svar är praktexempel på skiftande fokus. Att folk dör i missbruk är en värdig debatt, men helt orelaterat till cannabis. Cannabis är "knark" men knark är inte en formlös klump, det är en rad olika substanser som kräver enskild åtanke.