2017-08-02, 19:24
Medlem
Emiliano Martinez lånas ut till Getafe!

https://www.arsenal.com/news/martinez-joins-getafe-loan
Citera
2017-08-02, 19:30
Medlem
Scrip7s avatar
Hade varit roligt om PSG drog tillbaka budet på Neymar nu. Hade varit väldigt pinsam stämning resten av säsongen i Barcelona då ^^
Citera
2017-08-02, 19:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Antingen så gör Pique bort sig rejält eller så blir Neymar kvar i Barcelona. Om han nu blir kvar så tror jag att han i alla fall till slut hamnar i PSG, de är helt desperata att värva en ikon så förr eller senare så lyckas de övertala honom.

https://twitter.com/3gerardpique

Var det någon som tvivlade på clownen och framtida Barcelona presidenten Pique?

Se queda
Citera
2017-08-02, 20:13
Medlem
Scrip7s avatar
Intressant läsning hur PSG kan kringgå FFP reglerna.
https://www.theguardian.com/football/2017/aug/02/psg-200m-neymar-barcelona-financial-fair-play

Eftersom det är spelaren själv som köper ut sig från sitt kontrakt, så kan PSG använda en oberoende källa. I det här fallet Qatar kan betala 2 miljarder för att han ska vara ansiktet utåt för VM 2022, därmed så köper han sig själv fri från sitt avtal med Barcelona och det har inte kostat PSG någonting i värvningspengar då de kan utnyttja pengar som de aldrig hade kunnat annars. Smart.

Därmed så känns det troligt att PSG aldrig ville att Barcelona skulle gå med på en deal. Man ville att "någon annan" skulle betala Neymar så han kunde köpa ut sig från sitt kontrakt.
Senast redigerad av Scrip7 2017-08-02 kl. 20:15.
Citera
2017-08-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
United drog väl en jäkla massa pengar förra året?
Säkerligen men har ändå svårt att se att det ska täcka upp. Nu verkar det ju dock som att det blir en jävkla konstigt härva här med Neymar, först ska typ PSG/shejken från Qatar pröjsa pengar till en oberoende person som ger pengarna till Neymar för att Neymar sedan ska köpa sig loss från sitt kontrakt. Så det verkar inte som att FFP blir något problem i huvudtaget.

Sjukt att detta inträffar, jag trodde inte för hela mitt liv att detta skulle kunna genomföras.
Citera
2017-08-02, 21:18
Medlem
Jag blir fan äcklad av den här affären. Det har spårat ur fullständigt, europeisk fotboll är som något jävla brädspel för araber och kineser, vidrigt med dom här pengarna för en spelare.

Nu råkar jag vara Barca-fan men ärligt talar känner jag inte det minsta bitterhet för att vi tappar en av världens bästa spelare, jag känner bara bitterhet över hur smutsigt och sjuk affären är. Barca kommer ju bara slänga upp pengar för någon annan spelare och förmodligen kommer det bli marginell skillnad i resultat, Barca kommer fortfarande vara ett av världens bästa lag.

Jag vet att jag raljerar nu och behöver ingen jävla predikan om att det är så här den moderna fotbollen ser ut, jag ville bara lufta mina tankar i den här sjuka historien.
Citera
2017-08-02, 21:42
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Jag blir fan äcklad av den här affären. Det har spårat ur fullständigt, europeisk fotboll är som något jävla brädspel för araber och kineser, vidrigt med dom här pengarna för en spelare.

Nu råkar jag vara Barca-fan men ärligt talar känner jag inte det minsta bitterhet för att vi tappar en av världens bästa spelare, jag känner bara bitterhet över hur smutsigt och sjuk affären är. Barca kommer ju bara slänga upp pengar för någon annan spelare och förmodligen kommer det bli marginell skillnad i resultat, Barca kommer fortfarande vara ett av världens bästa lag.

Jag vet att jag raljerar nu och behöver ingen jävla predikan om att det är så här den moderna fotbollen ser ut, jag ville bara lufta mina tankar i den här sjuka historien.

Jag vill inte vara en som störar dina tankar här. Men det finns många klubbar som har spenderat runt samma summor denna sommar. Det är den moderna fotbollen. Kolla bara på England, kolla på hur Juventus spenderade 2016/2017 med deras pengar från Pogba. Hur Bayern spenderar. Att Barcelona blir utköpta är väldigt roligt med tanke på hur mycket de har "tappat-up" spelare tidigare..
Senast redigerad av QCMAG 2017-08-02 kl. 21:54.
Citera
2017-08-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Jag vill inte vara en störa dina tankar här. Men det finns många klubbar som har spenderat runt samma summor denna sommar. Det är den moderna fotbollen. Kolla bara på England, kolla på hur Juventus spenderade 2016/2017 med deras pengar från Pogba. Hur Bayern spenderar. Att Barcelona blir utköpta är väldigt roligt med tanke på hur mycket de har "tappat-up" spelare tidigare..

Precis som jag sa så vet jag det här, jag är fullt insatt i hur det ser ut idag och vad som gäller, det var mest ett inlägg skrivet med uppgivenhet då jag förmodligen snart är vid den punkten där jag inte orkar bry mig längre.
Citera
2017-08-02, 21:56
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Precis som jag sa så vet jag det här, jag är fullt insatt i hur det ser ut idag och vad som gäller, det var mest ett inlägg skrivet med uppgivenhet då jag förmodligen snart är vid den punkten där jag inte orkar bry mig längre.

Nä och den brytningspunkten är nog nära ganska många.. Neymars transfer blir kritiserad i brittisk media, medan Man C, Chelsea, Man U, Arsenal ( i tidigare säsonger ) och Liverpool kan spendera och lägga sina bud utan att få kritik. Med media så kan allting ses som moraliskt fel, och rätt såklart.
Citera
2017-08-02, 22:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Jag vill inte vara en som störar dina tankar här. Men det finns många klubbar som har spenderat runt samma summor denna sommar. Det är den moderna fotbollen. Kolla bara på England, kolla på hur Juventus spenderade 2016/2017 med deras pengar från Pogba. Hur Bayern spenderar. Att Barcelona blir utköpta är väldigt roligt med tanke på hur mycket de har "tappat-up" spelare tidigare..

Lite komiskt att han säger att han "behöver ingen jävla predikan om att det är så här den moderna fotbollen ser ut", och vad får han? En predikan om att det är så här den moderna fotbollen ser ut.

Känns gött att VM går i Qatar 2022 också. Till dess har väl Qatar & co knullat sönder hela transfermarknaden med alla sin ekonomiska dopning.
Citera
2017-08-02, 23:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Detta är något nytt. Hur ofta vill en given och önskvärd spelare gå från Barcelona eller Real Madrid? Bortsett från de som sagt att de vill lämna men stannat kvar. Jag kommer inte på någon spelare.

Det är inte heller till Bayern München eller Manchester United Neymar vill gå till utan ett ganska nyblivet topplag i Europas femte bästa liga. Till ett lag som fick stryk av Neymar och gänget med 6-1 i det andra mötet.

Barcelona och Madrid har kunnat leva på sin stora attraktionskraft och kunnat ge mindre löner än vissa andra toppklubbar genom sin status och lag men utan Messi respektive Ronaldo är det inte längre stora avstånd till övriga klubbar. I slutändan tror jag det leder till att till exempel någon som Isco inte kommer nöja sig med att inte vara given och få ungefär lika mycket pengar som han kan få i andra ligor.

Självklart kommer dessa två spanska toppklubbar fortsätta ha en större attraktionskraft bland sydamerikaner och spanjorer men det räcker inte.

Kolla på Barcelonas trupp idag. Inget märkvärdigt egentligen om man jämför med andra topplag förutom just sin trio. Messi har precis fyllt 30, Neymar är på väg bort och Suarez blir bara rundare i kroppen och fyrkantigare i spelet.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-02 kl. 23:23.
Citera
2017-08-02, 23:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Real Madrid have made a new offer to Monaco for Mbappé: €120M plus €30M in variables. [El Confidencial]

https://mobile.twitter.com/RMadridInfo/status/892824775671910400

https://www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2017-08-02/madrid-mbappe-monaco-barcelona-fichaje_1424016/

Jag hoppas det går igenom. Vi behöver en målskytt och Benzema blir varken yngre eller bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in