2017-08-02, 12:50
Medlem
foool13s avatar
Barcelona bekräktar att Neymar vill lämna.

Citat:
Barcelona have confirmed that Neymar has asked to leave the club.

Det var inte en jävla massa rök bara då..

Och Sky Sports har officiella citat angående att ligaföreningen inte kommer att att acceptera (utköpsklausul-) övergången..
Citat:
A spokesman for the office of La Liga president Javier Tebas said:

"We will not accept the money for the liberation clause, the reason is that we have doubts that this money is in accordance with UEFA Financial Fair Play rules."
Senast redigerad av foool13 2017-08-02 kl. 13:07.
Citera
2017-08-02, 13:10
Medlem
foool13s avatar
Barca plays hardball.. lol

https://www.fcbarcelona.com/football/first-team/news/2017-2018/comunicat-fc-barcelona-neymar-jr
Citat:
Barcelona have released another statement, revealing Neymar has asked to leave the club...

"The player Neymar Jr, accompanied by his father and agent, has informed FC Barcelona this morning of his decision to leave the Club in a meeting held at the Club’s offices.

"Faced with this position, the Club has informed them they refer to the buy-out clause of his existing contract which as of 1 July totals 222m euros which will have to be deposited in its entirety.

"Furthermore, in reply to the claim for the contract extension bonus, the Club has once again made it clear that the amount remains deposited with a notary until the case is resolved.

"The player remains under contract at FC Barcelona but with temporary permission to not take part in training sessions."

Betala hela klausulen och ingen lojalitetsbonus till Neymar sr..

Men det blir nog ngn form av deal i slutändan ändå, kanske.. Barcelona kommer nog att vara försiktiga med sådana utköpsklausuler i framtiden dock.. eller sätta dem på Ronaldos nivåer.. 1 miljard Euro.
Senast redigerad av foool13 2017-08-02 kl. 13:32.
Citera
2017-08-02, 13:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Barca plays hardball.. lol

https://www.fcbarcelona.com/football/first-team/news/2017-2018/comunicat-fc-barcelona-neymar-jr

Betala hela klausulen och ingen lojalitetsbonus till Neymar sr..

Men det blir nog ngn form av deal i slutändan ändå, kanske.. Barcelona kommer nog att vara försiktiga med sådana utköpsklausuler i framtiden dock.. eller sätta dem på Ronaldos nivåer.. 1 miljard Euro.
Är ju det enda värdiga sättet att hantera det när de själva var totalt omöjliga att ens snacka om Verratti

It takes two to tango osv...
Citera
2017-08-02, 14:02
Avslutad
Egentligen borde Manchester United blåsa PSG och erbjuda Hererra och Darmian plus pengar emellan till Barcelona. Visst Hererra är bra men finns många bra innermittfältare man kan värva istället.
Citera
2017-08-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Egentligen borde Manchester United blåsa PSG och erbjuda Hererra och Darmian plus pengar emellan till Barcelona. Visst Hererra är bra men finns många bra innermittfältare man kan värva istället.
Eller så lägger man bara Darmian emellan då United alt Real väl förmodligen är de klubbar med möjligheten att lägga den summan utan att riskera FFP?
Citera
2017-08-02, 15:55
Medlem
Citat:
Om P$G får svårt med FFP så måste väl United som redan värvat vilt få det ännu svårare. Lukaku och Matic lär väl totalt gå över 1 miljard plus att man då ska bjuda över Paris bud på 2,2 miljarder. Troligtvis får väl Barca typ Di Maria imellan så där har redan Barca fått en "ersättare". Herrera tror jag nog man kan locka nu oavsett och jag tror inte Darmian är någon Barca skulle vilja ha in nu när man har köpt in Semedo.
Citera
2017-08-02, 15:58
Medlem
civilians avatar
Citat:

Det vore en synnerligen korkad deal. Herrera är fan-favorit, framtida kaptensmaterial, otroligt viktig för att Uniteds spel ska fungera och det är mycket svårt att hitta denna typen av spelare på samma nivå.

Som United-sympatisör skulle jag bli fullständigt vansinnig om de genomförde en sådan affär.
Senast redigerad av civilian 2017-08-02 kl. 16:00.
Citera
2017-08-02, 16:55
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Om P$G får svårt med FFP så måste väl United som redan värvat vilt få det ännu svårare. Lukaku och Matic lär väl totalt gå över 1 miljard plus att man då ska bjuda över Paris bud på 2,2 miljarder. Troligtvis får väl Barca typ Di Maria imellan så där har redan Barca fått en "ersättare". Herrera tror jag nog man kan locka nu oavsett och jag tror inte Darmian är någon Barca skulle vilja ha in nu när man har köpt in Semedo.

United drog väl en jäkla massa pengar förra året?
Citera
2017-08-02, 18:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Damn.. vilken jävla röra.

The LFP will not accept Neymar's release clause being paid
A new actor has entered the stage in the Neymar case. The LFP have decided that they will not allow Neymar's release fee clause to be deposited in their offices. The reason is because of Neymar's contractual problems: the payment for Neymar's signing on fee is currently with a notary. And also because of potential 'financial fair play' rule breakage which might occur if Neymar's clause was paid.

http://www.sport-english.com/en/news/barca/exclusive-the-lfp-will-not-accept-neymars-release-clause-being-paid-6203306
Någon mer ekonomi kunnig som kan förklara det fetade. Annars förstår jag inte hur ligan kan stoppa klausulen. Klubbar har ju redan straffats pga FFP och dem straffas då endast med mindre trupper/böter. Sen vet jag inte hur ligan i sig kan avgöra om det bryter mot FFP. Det måste väl ändå prövas först.

Trodde detta var något sjukt rykte först men nu verkar i princip allt klart. Neymar vill lämna. Psg vill köpa. Barca måste sälja om klausulen möts. Nu är bara frågan hur dealen ska lösas med pengar och finansiering. Ska ju inte glömma transfersagan mellan santos och barca som var riktigt smutsig och innehöll en massa skumma betalningar. Barca blev väl straffade av det tror jag ochså. Eller iallafall utredda. Snacka om komplicerade affärer och kontrakt.
Citera
2017-08-02, 18:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Att Barcelona får €222m gör att de kan vara nöjda trots allt. Det är en galen summa. Det är mer än två gånger större än vad någon annan spelare gått för.

Vad kan Barcelona göra om de verkligen vill ha kvar Neymar? De kan sluta ge honom en slavlön. Hur ska han överleva på €16m netto per år? Höj lönen så kommer brassen älska Barcelona igen och allt är frid och fröjd. PSG erbjuder det dubbla. Det är klart han får känslor för dem då.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-02 kl. 18:17.
Citera
2017-08-02, 18:15
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Någon mer ekonomi kunnig som kan förklara det fetade. Annars förstår jag inte hur ligan kan stoppa klausulen. Klubbar har ju redan straffats pga FFP och dem straffas då endast med mindre trupper/böter. Sen vet jag inte hur ligan i sig kan avgöra om det bryter mot FFP. Det måste väl ändå prövas först.

Jag kan inte detaljerna heller men UEFA har iallafall gått ut i förebyggande syfte och sagt att man inte kan stoppa det..
Citat:
UEFA have released a statement regarding Neymar's potential world record move to PSG, stating they have received no complaints over the proposed move...

“The transfer of Neymar to PSG will have an effect on the club finances over several years but the impact of such an operation cannot be judged in advance, notably as PSG could well sell several players for a significant amount. We shall therefore only make calculations at the end and make sure that they respect the rules."

Men så som jag ser det så ser La Liga organisationen det som att klausulerna bara gäller mellan spanska klubbar och La Liga garanterar att de gäller där.

Citat:
"It's a clear example of financial doping between club and state," Tebas told AS."We will not accept this money from a club like PSG who, without being part of LaLiga, want to use one of the rights of our organisation, especially as the club are infringing on UEFA regulations, Financial Fair Play and EU laws."

Något sådant..

http://www.marca.com/en/football/barcelona/2017/08/02/5981ab97e2704e8f5f8b4620.html
http://www.bbc.co.uk/sport/live/40776157

Edit: Det fetade gäller förresten Neymar Sr bonus på 26 m euro för lojalitet, som skulle betalats ut den 1 augusti.. som Barca med alla medel vill undvika att betala. Men som jag förstår handlar resten av ditt inlägg inte så mycket om det..
Senast redigerad av foool13 2017-08-02 kl. 18:27.
Citera
2017-08-02, 18:41
Medlem
foool13s avatar
Simon Kjaer klar för Sevilla.

https://twitter.com/SevillaFC_ENG/status/892777391533297664
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem