Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Det gör isf BTC också och nu säger Larry Fink (apropå etablissemanget) att BTC är digitalt guld.
BTC ersätter "bara" vad som är den fundamentala normeraren. Det tar bort mycket kontroll, men inte allt. Tex inte svårt att föreställa sig att det går att behålla nuvarande security laws osv.
Ethereum är en turing complete ostoppbar snöboll som bara rullar sig större och större. Det är något helt annat för dessa enheter, det hotar att eliminera precis all edge de får av stater.
Om du menar att vi någon dag löser BTC layers på ett faktiskt funktionellt sätt så att det kan agera som en turingkomplett maskin så sure, omöjligt är det inte. Men det finns inte idag.
Citat:
Huruvida det går eller inte att stoppa/sabotera/förbjuda Ethereum så hoppas jag naturligtvis att du har rätt. Jag är inte kvalificerad att bedöma följderna av SECs klassning av all krypto utom BTC som securities, du kanske är .. tveksamt dock.
Jag är kvalificerad nog att veta att det är en stor circus. SEC har inga som helst ambitioner att tex försöka göra ETH till en security som lagarna ser ut nu. Ambitionen med dessa juridiska attacker är något annat. Precis vad kan jag inte veta, men det är antagligen en blandning av motiv som landar i att de tycker att det är rätt strategi. Ett väldigt logiskt sådant är så enkelt som att positionera sig politiskt, och försöka skapa distans till inblandningen med FTX osv.