2023-08-07, 22:12
Medlem
Prodelins avatar
Börjar hända saker, Paypal lanserar stablecoin baserat på Ethereum.

https://www.youtube.com/watch?v=ySVE4dodzmE
Citera
2023-08-08, 03:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Börjar hända saker, Paypal lanserar stablecoin baserat på Ethereum.

https://www.youtube.com/watch?v=ySVE4dodzmE
Samma Paypal som tog sig rätten att beslagta upp till 30 00kr av dig om du skriver nedsättande om dem på sociala medier ( ja det står så i avtalet).

Paypal är skit och ett levande exempel på varför decentraliserade betalningslösningar är att föredra.
Tror dom är ett minne blott om några år.
Senast redigerad av Leaston 2023-08-08 kl. 03:23.
Citera
2023-08-08, 11:38
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Samma Paypal som tog sig rätten att beslagta upp till 30 00kr av dig om du skriver nedsättande om dem på sociala medier ( ja det står så i avtalet).

Paypal är skit och ett levande exempel på varför decentraliserade betalningslösningar är att föredra.
Tror dom är ett minne blott om några år.

Man kan tycka vad man vill om dom och deras avgifter för allt är dock lite störande, men de har funnits i så många år att dom skulle försvinna ser jag som högst liten, de är så integrerade med Ebay och andra plattformar sen mer än 10 år tillbaks att risken är liten.

Det är en stor spelare och det är det viktiga och är bra för ethereum i sin helhet.
Citera
2023-08-13, 00:59
Avslutad
Lark Davis har lagt upp en intressant video om:

Bitcoin Vs Ethereum - Which Will Make You The Most Money?

https://youtu.be/sBNFpPEfIIk?si=IwDcQX4TnmwWNKqi

Jag kommer nog att återgå till min ursprungliga modell som var 2/3 BTC och 1/3 ETH (jag har lite annat också men det är småpengar).

När jag fått klart för mig till 100% att ETH är accepterat av etablissemanget (svårt att tro annat efter denna video men helt säker är jag inte) kommer jag att övergå till ETH nästan helt och hållet.
Citera
2023-08-14, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Lark Davis har lagt upp en intressant video om:

Bitcoin Vs Ethereum - Which Will Make You The Most Money?

https://youtu.be/sBNFpPEfIIk?si=IwDcQX4TnmwWNKqi

Jag kommer nog att återgå till min ursprungliga modell som var 2/3 BTC och 1/3 ETH (jag har lite annat också men det är småpengar).

När jag fått klart för mig till 100% att ETH är accepterat av etablissemanget (svårt att tro annat efter denna video men helt säker är jag inte) kommer jag att övergå till ETH nästan helt och hållet.
Vad är "etablissemanget"? Ethereum raderar en helt enorm makställning för de största aktörerna i ekonomin; wall street / banker, stater. Det är inget någon i en sådan ställning bara accepterar.

Du ska nog istället fråga dig om det är möjligt att på ett rimligt sätt (dvs utan att det blir att skjuta sig själv i foten) stoppa/begränsa regionalt för tex amerikaner. Ingen har kommit på någon ide kring hur man skulle kunna göra det (SECs circus kring security laws är bara humoristisk).
Citera
2023-08-14, 06:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Vad är "etablissemanget"? Ethereum raderar en helt enorm makställning för de största aktörerna i ekonomin; wall street / banker, stater. Det är inget någon i en sådan ställning bara accepterar.

Du ska nog istället fråga dig om det är möjligt att på ett rimligt sätt (dvs utan att det blir att skjuta sig själv i foten) stoppa/begränsa regionalt för tex amerikaner. Ingen har kommit på någon ide kring hur man skulle kunna göra det (SECs circus kring security laws är bara humoristisk).
Absolut, ethereum kommer att ersätta aktier, fonder och banker närsomhelst! Wall street skakar av rädsla.

Den enda cirkus som pågår är den bland kryptofolket som på desperata sätt försöker hålla sig undan de mycket tydliga lagarna som redan existerar.
Citera
2023-08-14, 10:26
Avslutad
Citat:

Det gör isf BTC också och nu säger Larry Fink (apropå etablissemanget) att BTC är digitalt guld.

Huruvida det går eller inte att stoppa/sabotera/förbjuda Ethereum så hoppas jag naturligtvis att du har rätt. Jag är inte kvalificerad att bedöma följderna av SECs klassning av all krypto utom BTC som securities, du kanske är .. tveksamt dock.
Citera
2023-08-14, 10:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det gör isf BTC också och nu säger Larry Fink (apropå etablissemanget) att BTC är digitalt guld.
Detta har han aldrig sagt.
Citera
2023-08-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Absolut, ethereum kommer att ersätta aktier, fonder och banker närsomhelst! Wall street skakar av rädsla.

Den enda cirkus som pågår är den bland kryptofolket som på desperata sätt försöker hålla sig undan de mycket tydliga lagarna som redan existerar.
Ethereum ersätter de regler som gör att wall street tjänar pengar, eftersom reglerna är motiverade av upplägg som blir irrelevanta. Du själv kommer fortsätta vara lika fattig och mobbad av finansvärlden precis som vanligt, så det är oklart varför du ska gråta så mycket av att andra människor får nya möjligheter.
Citera
2023-08-14, 12:07
Medlem
Citat:
BTC ersätter "bara" vad som är den fundamentala normeraren. Det tar bort mycket kontroll, men inte allt. Tex inte svårt att föreställa sig att det går att behålla nuvarande security laws osv.

Ethereum är en turing complete ostoppbar snöboll som bara rullar sig större och större. Det är något helt annat för dessa enheter, det hotar att eliminera precis all edge de får av stater.

Om du menar att vi någon dag löser BTC layers på ett faktiskt funktionellt sätt så att det kan agera som en turingkomplett maskin så sure, omöjligt är det inte. Men det finns inte idag.
Citat:
Huruvida det går eller inte att stoppa/sabotera/förbjuda Ethereum så hoppas jag naturligtvis att du har rätt. Jag är inte kvalificerad att bedöma följderna av SECs klassning av all krypto utom BTC som securities, du kanske är .. tveksamt dock.
Jag är kvalificerad nog att veta att det är en stor circus. SEC har inga som helst ambitioner att tex försöka göra ETH till en security som lagarna ser ut nu. Ambitionen med dessa juridiska attacker är något annat. Precis vad kan jag inte veta, men det är antagligen en blandning av motiv som landar i att de tycker att det är rätt strategi. Ett väldigt logiskt sådant är så enkelt som att positionera sig politiskt, och försöka skapa distans till inblandningen med FTX osv.
Citera
2023-08-14, 12:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ethereum ersätter de regler som gör att wall street tjänar pengar, eftersom reglerna är motiverade av upplägg som blir irrelevanta. Du själv kommer fortsätta vara lika fattig och mobbad av finansvärlden precis som vanligt, så det är oklart varför du ska gråta så mycket av att andra människor får nya möjligheter.
Jaså, det är helt enkelt ”reglerna” som gör att indexfonder och aktier i vinstdrivande företag gör mig rik. Det var som tusan!

Jag håller inte direkt andan i väntan på att sluta bli ”mobbad av finansvärlden” och att ethereum ska göra någon skillnad i verkligheten. Snart 10 år och ingenting har hänt (förutom scams)
Citera
2023-08-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jaså, det är helt enkelt ”reglerna” som gör att indexfonder och aktier i vinstdrivande företag gör mig rik.
Du är fattig.

Både aktier och indexfonder är andels-ägande av företag. Det har inget att göra med kronor eller värdebärare eller ledgers eller något sådant.

Men framförallt är du fattig. Att inte ens din egen ekonomi kan sjunka in i skallen på dig säger väl det mesta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in