2017-05-21, 21:29
  #1
Medlem
tjena alla flashbackare!
om någon skriver till en annan via kik från sitt wifi hemma, kan polisen då spåra från vilken lägenhet denna personen i fråga skriver ifrån? säg att man skapar ett kik konto och skriver lite olagliga grejer, vad kan hända då?
Citera
2017-05-21, 21:44
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mishaa
tjena alla flashbackare!
om någon skriver till en annan via kik från sitt wifi hemma, kan polisen då spåra från vilken lägenhet denna personen i fråga skriver ifrån? säg att man skapar ett kik konto och skriver lite olagliga grejer, vad kan hända då?

IP-adressen, som är knuten till bostadens bredband, borde synas.
-Tänker du trakassera någon eller?
Citera
2017-05-21, 21:46
  #3
Bannlyst
helt ärligt ja dem kan,
så tänk dig för
Citera
2017-05-21, 21:55
  #4
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Polisen bryr sig knappt om att försöka lösa våldtäkter eller misshandelsfall.
Vad får dig att tro att de skulle lägga tid på att utreda när du trakasserar någon stackare på kik?

Sverige är i realiteten ett laglöst land när det kommer till mindre brott.
Citera
2017-05-21, 22:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
IP-adressen, som är knuten till bostadens bredband, borde synas.
-Tänker du trakassera någon eller?


Nej hahah, jag är inte en sån. Saken är den typ att det har blivit ett missförstånd mellan mig och en brud och plötsligt ringer aina mig och säger att jag inte borde ta kontakt med henne eller hennes mor. det är inte ett kontaktförbud utan bara ett "tips" så att säga. Grejen e jag tycker om henne väldigt mycket och är jätte orolig över henne så känner bara att jag måste ta kontakt med henne på nåt sätt. Självklart kan jag skriva från mitt vanliga kik konto men har en känsla av att det inte kommer bli bra! Antar dom vill att jag gör misstaget att skriva till henne för att sedan sätta dit mig för ofredande/stalking

säg att jag skriver ngt normalt från mitt vanliga kik konto, kan det räknas som ofredande? jag menar hon kan ju blocka mig om hon vill. bruden jag råka tycka om är delli och fattar nt att jag måste säga ngt oerhört viktigt till henne

det är en lång historia, draama pallar inte berätta allt
Citera
2017-05-22, 00:39
  #6
Medlem
Lars1989s avatar
Kort och gott: Ja.
Citera
2017-05-22, 00:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishaa
Nej hahah, jag är inte en sån. Saken är den typ att det har blivit ett missförstånd mellan mig och en brud och plötsligt ringer aina mig och säger att jag inte borde ta kontakt med henne eller hennes mor. det är inte ett kontaktförbud utan bara ett "tips" så att säga. Grejen e jag tycker om henne väldigt mycket och är jätte orolig över henne så känner bara att jag måste ta kontakt med henne på nåt sätt. Självklart kan jag skriva från mitt vanliga kik konto men har en känsla av att det inte kommer bli bra! Antar dom vill att jag gör misstaget att skriva till henne för att sedan sätta dit mig för ofredande/stalking

säg att jag skriver ngt normalt från mitt vanliga kik konto, kan det räknas som ofredande? jag menar hon kan ju blocka mig om hon vill. bruden jag råka tycka om är delli och fattar nt att jag måste säga ngt oerhört viktigt till henne

det är en lång historia, draama pallar inte berätta allt

Du fattar inte att du blir trollad alltså?

OnT: Ja, som redan skrivits, fan tror du själv? Att du är anonym?
Citera
2017-05-22, 02:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Du fattar inte att du blir trollad alltså?

OnT: Ja, som redan skrivits, fan tror du själv? Att du är anonym?

vadå menar du att kärringen som ringde mig och påstod sig vara från aina va en bluff?? elr??
hahaha hoppas verkligen inte samtalet va en bluff...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in