Citat:
Ursprungligen postat av
Smittorisk
Jag köpte ju en Nectar collector som du tipsade om. Men helsike vad den är svår att använda, eller inte svår, men att få till det på rätt sätt. Fantastisk smak på röken dock
Funderar på om en elektrisk vejp typ Flowermate från Wix kanske är smidigare. Möjligen Puffco plus.
Nu när jag tänker efter så har jag en Xmax v3 Pro liggande, undra om den funkar bra med koncentrat.
Ja nectar collector är lite knepigare att få till perfekta bloss med. Kör du metall eller glas längst fram?
Jag upplever att metallen är mycket enklare att få till ett bra bloss med. Min teknik är att göra koncentratet så litet till yta som möjligt, gärna en boll. Bränna på toppen av collectorn tills den är glödhet. Sen försöka få till hela förbränningen i ett sug men låta stor del av röken va kvar i glaset, sen ta den sista röken i två bloss till efter det första.
Wix har en coil och puffco plus en heating chamber. Chamber Är mycket enklare att hålla ren och fin. Läs specsen på båda, finns endel andra skillnader med.
Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med puffco plus.
Har ingen erfarenhet av Xmax tyvärr.. Vet att andra här på forumet kör den, hoppas de kan komma in och svara på hur den funkar med koncentrat.