2017-05-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Många intressanta svar! Tackar för detta.

Jag har alltid fått höra att jag är väldigt kall, vilket jag egentligen inte är. Kan vara enormt känslig kring vissa saker. Det är just det där med att bli arg som "saknas". Sen är jag i allmänhet väldigt lugn av mig. För lugn, enligt vissa.

Jag har som tanke att jag reagerar i proportion till hur länge det påverkar mig. Om något händer som bara påverkar mig en kort stund (typ att jag tappar ett glas) så bryr jag mig inte ett dugg. Knappt en axelryckning. Om jag missar ett tåg och måste vänta 1-2 timmar extra, så kommer möjligen en axelryckning. Osv. I regel så orkar jag inte bry mig så länge det inte är något som har en rejäl inverkan på mitt liv under en längre tid.

Jag är 25 % italienare, vilket kanske borde vara till min "nackdel".
Nja italienare brukar kallas mer passionerade. Retade upp en med italienskt blod genom med orden "Araber är vår tids eldiga italienare (tror jag att det var &#129300 Och fick ett utbrott som svar. 😂😂😂 Jag var spydig efter att han fått en dickpick och placerade orden rätt i skrevet. 😛
Citat:
Haha. Ja, jag är också sjukt bitter.

Nja, förlorade en förälder väldigt tidigt och blev mobbad genom hela grundskolan. Har även haft mycket problem med depression och ångest i vuxen ålder.
Du kanske är passivaggressiv istället och ger människor the silent treatment. När jag var yngre ignorerade jag vrede mot många människor och det kom till sist ut som syrliga kommentarer, andra tvingade jag mig själv att ömka för att jag vägrade erkänna för mig själv att jag var arg. Men ofta kanske jag inte bryr mig. Igår exempelvis stirrade kassörskan mig argt i ögonen i en tydlig utmaning. Vette fan varför och utgår ifrån konflikt någonstans eller vanföreställningar. Känner definitivt inte ilska men gör som jag brukar när någon försöker något. Jag tar itu med det över internet då jag inte finner mig i att folk inte uppträder när jag så gott som alltid gör det, trots damp personlighet. Känner mig coollugn men givetvis är det passivaggressiva drag jag använder när jag slår tillbaka mot människor som saknar något väsentligt i uppträdandet.

Var hårt mobbad jag också. Det som inte dödar, det härdar. 😛 Men man blir präglad av sådant. Som jag brukar säga om och om igen. Det är väldigt räddhågsna, känsliga barn, eller de provocerande som mobbas. Antagligen har du reagerat som de flesta som inte har andra svårigheter och hämmats istället för att det slagit gnistor till slut. Hoppas iaf att du klarar av att säga ifrån. Vilket din ångest och dina depressioner säger att så inte är fallet.
Citera
2025-01-13, 21:03
Avslutad
Citat:
Hallå där!

Som rubriken antyder så blir jag i princip aldrig arg. Jag kan bli irriterad och frustrerad emellanåt, men aldrig sådär riktig arg. Jag blir aldrig gapig och skrikig, känner aldrig att jag vill slå någon/något eller kasta saker, och känner i allmänhet inte någon ilska, även om det kanske vore rimligt. Senast jag var riktigt förbannad var 2004, så det är ett tag sedan.

Någon aning om vad detta kan bero på? Kan tillägga att det är lite samma sak med lycka eller mer extrema känslor i allmänhet. Kan dock vara extremt känslig emellanåt och får enkelt dåligt samvete, även för saker som jag inte kan rå för.

Som jag skrev tidigare:, det beror på att du är retarded
Citera
2025-01-13, 21:14
Bannlyst
Typ samma här. Det är bara ens egna energiförlust
Citera
2025-01-13, 22:09
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakmaidiq
Som jag skrev tidigare:, det beror på att du är retarded
Du vet att det är 18-årsgräns här, va?
Citera
2025-01-15, 14:17
Medlem
fido1986s avatar
Det är inte så enkelt att du är en incel utan barn och med minimal myndighetskontakt?

Finns inget att bli arg på då...
Citera
2025-01-17, 06:39
Medlem
Pungsvings avatar
Det finns psykologer som du kan rollspela mot. Tex sitt mitt emot varandra och låt psykologen ge dig en ordentlig örfil. Vänta en minut och prata om vad du upplever under tiden. Upprepa med örfil tills du blir förbannad. Om detta inte fungerar så be om en rejäl spark i röven när du böjder dig fram. Upprepa tills du blir förbannad. Om det inte hjälper så be psykologen läsa högt ur ett politiskt medlemsblad från ett parti som du hatar. Psykologen läser högt tills du blir förbannad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in