Citat:
Nja italienare brukar kallas mer passionerade. Retade upp en med italienskt blod genom med orden "Araber är vår tids eldiga italienare (tror jag att det var 🤔Många intressanta svar! Tackar för detta.
Jag har alltid fått höra att jag är väldigt kall, vilket jag egentligen inte är. Kan vara enormt känslig kring vissa saker. Det är just det där med att bli arg som "saknas". Sen är jag i allmänhet väldigt lugn av mig. För lugn, enligt vissa.
Jag har som tanke att jag reagerar i proportion till hur länge det påverkar mig. Om något händer som bara påverkar mig en kort stund (typ att jag tappar ett glas) så bryr jag mig inte ett dugg. Knappt en axelryckning. Om jag missar ett tåg och måste vänta 1-2 timmar extra, så kommer möjligen en axelryckning. Osv. I regel så orkar jag inte bry mig så länge det inte är något som har en rejäl inverkan på mitt liv under en längre tid.
Jag är 25 % italienare, vilket kanske borde vara till min "nackdel".
Jag har alltid fått höra att jag är väldigt kall, vilket jag egentligen inte är. Kan vara enormt känslig kring vissa saker. Det är just det där med att bli arg som "saknas". Sen är jag i allmänhet väldigt lugn av mig. För lugn, enligt vissa.
Jag har som tanke att jag reagerar i proportion till hur länge det påverkar mig. Om något händer som bara påverkar mig en kort stund (typ att jag tappar ett glas) så bryr jag mig inte ett dugg. Knappt en axelryckning. Om jag missar ett tåg och måste vänta 1-2 timmar extra, så kommer möjligen en axelryckning. Osv. I regel så orkar jag inte bry mig så länge det inte är något som har en rejäl inverkan på mitt liv under en längre tid.
Jag är 25 % italienare, vilket kanske borde vara till min "nackdel".

Och fick ett utbrott som svar. 😂😂😂 Jag var spydig efter att han fått en dickpick och placerade orden rätt i skrevet. 😛
Citat:
Du kanske är passivaggressiv istället och ger människor the silent treatment. När jag var yngre ignorerade jag vrede mot många människor och det kom till sist ut som syrliga kommentarer, andra tvingade jag mig själv att ömka för att jag vägrade erkänna för mig själv att jag var arg. Men ofta kanske jag inte bryr mig. Igår exempelvis stirrade kassörskan mig argt i ögonen i en tydlig utmaning. Vette fan varför och utgår ifrån konflikt någonstans eller vanföreställningar. Känner definitivt inte ilska men gör som jag brukar när någon försöker något. Jag tar itu med det över internet då jag inte finner mig i att folk inte uppträder när jag så gott som alltid gör det, trots damp personlighet. Känner mig coollugn men givetvis är det passivaggressiva drag jag använder när jag slår tillbaka mot människor som saknar något väsentligt i uppträdandet. Var hårt mobbad jag också. Det som inte dödar, det härdar. 😛 Men man blir präglad av sådant. Som jag brukar säga om och om igen. Det är väldigt räddhågsna, känsliga barn, eller de provocerande som mobbas. Antagligen har du reagerat som de flesta som inte har andra svårigheter och hämmats istället för att det slagit gnistor till slut. Hoppas iaf att du klarar av att säga ifrån. Vilket din ångest och dina depressioner säger att så inte är fallet.