2017-05-21, 10:17
Medlem
Tjena! Har en nyare modell av Citroën DS4 som jag har varit nöjd med. Men nu har det börjat komma ljud från bakdäcket låter de som. När jag accelerar så låter de som att det skramlar. Min far misstänkte att bromsarna låg på, men är lite osäker. Värt att notera är att ljudet börja komma fram lite smått när jag bytade till sommardäck. Men nu låter det mer och mer.
Har någon bilkunnig aning om vad det kan vara?
Citera
2017-05-21, 11:48
Medlem
Skramlar det bara när du accelererar?
Vad händer om du kör i typ 90 km/h, låter det då samt låter det om du frikopplar och bara rullar fram?
Svårt att ge tips på vad det kan vara utan denna info!
Citera
2017-05-21, 13:23
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Dags att efterdra hjulbultarna?
Citera
2017-05-21, 13:36
Medlem
kimdah2002s avatar
En bromssköld som rostat sönder eller som du av misstag tryckte till när du satte dit sommardäcket som ligger och skramlar mot bromsskivan ?
Citera
2017-05-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Skramlar det bara när du accelererar?
Vad händer om du kör i typ 90 km/h, låter det då samt låter det om du frikopplar och bara rullar fram?
Svårt att ge tips på vad det kan vara utan denna info!

Sorry. Låter bara när jag accelerar i lägre farter. Låter alltså ingenting när man ligger på 90 km/h. Inte vad jag kan höra i alla fall.
Citera
2017-05-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
En bromssköld som rostat sönder eller som du av misstag tryckte till när du satte dit sommardäcket som ligger och skramlar mot bromsskivan ?

Låter nog troligt att jag tryckt till bromssköldet. Har den alltså gått helt sönder och ligger o slår på bromsskivan? Eller räcker de med att "lätta på trycket" om man säger så tro?
Citera
2017-05-21, 15:57
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffe19
Låter nog troligt att jag tryckt till bromssköldet. Har den alltså gått helt sönder och ligger o slår på bromsskivan? Eller räcker de med att "lätta på trycket" om man säger så tro?

Hur ska någon på Flashback veta det? Är det inte bättre du tar av hjulet och undersöker? Sen kan du meddela vad det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in