2017-05-21, 01:27
Avstängd
Craiggs avatar
Var ute på stan och härjade lite på krogen, men kom hem nyss för ska upp tidigt imorgon. Hur som helst, på vägen hem så gick jag förbi en bänk där det satt en människa som till en början glodde sönder på mig. Jag kunde inte riktigt definiera om det var en kille eller tjej jag såg.
Hur som helst så ville denna människa att jag skulle sätta mig bredvid honom/henne på bänken. Jag undrade varför, och då utbrast han/hon "För att jag vill!". "Nej", sa jag, och fortsatte min promenad hem. Jag vände mig om, och såg hur denna människa iakttog mig medan jag gick en liten bit. Men sedan verkade det som om han/hon tittade efter andra människor som han/hon antagligen försökte få att sätta sig bredvid honom/henne på bänken. Personen såg inte full eller ledsen ut på något sätt, så jag tror inte att den behövde stöd på något sätt. Snarare verkade personen desperat vilja få någon att sätta sig bredvid honom/henne.
Tyckte hela situationen var väldigt creepy faktiskt.
Någon som har gissningar på vad denna person kan ha velat?
Citera
2017-05-21, 01:39
Medlem
Säg inte att det var i Göteborg?
Citera
2017-05-21, 01:47
Bannlyst
Svårt att säga utan vetskap om det var en han eller hon.

Men det troligaste om det var en man är att han försökte döda dig. Du sätter dig bredvid på bänken, han drar en kniv och rånar dig på plånbok och mobil. Sedan hugger han dig av ingen anledning och går.

Om det var en kvinna är det troligast att hon också försökte döda dig. Du sätter dig bredvid på bänken, hon börjar ventilera sina problem och känslor, du lyssnar o stöttar som en god samarit. Ni går hem, gifter er. Hon tar din plånbok, din bil, samt din vilja att leva, skiljer sig av ingen anledning och går.

Det var med andra ord tur att du gick. Fortsätt gå bara. Gå gå gå!
Senast redigerad av JimJams 2017-05-21 kl. 01:49.
Citera
2017-05-21, 02:00
Medlem
ChrisChans avatar
Att du inte kunde avgöra könet är ju lustigt i sig. Var det en sån där superandrogyn människa eller var personen förklädd på något sätt?

Du gjorde garanterat rätt som inte satte dig iaf. Sexofredare/tjuv/galning är de enda sakerna jag kan tänka mig.
Senast redigerad av ChrisChan 2017-05-21 kl. 02:02.
Citera
2017-05-21, 02:54
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Var ute på stan och härjade lite på krogen, men kom hem nyss för ska upp tidigt imorgon. Hur som helst, på vägen hem så gick jag förbi en bänk där det satt en människa som till en början glodde sönder på mig. Jag kunde inte riktigt definiera om det var en kille eller tjej jag såg.
Hur som helst så ville denna människa att jag skulle sätta mig bredvid honom/henne på bänken. Jag undrade varför, och då utbrast han/hon "För att jag vill!". "Nej", sa jag, och fortsatte min promenad hem. Jag vände mig om, och såg hur denna människa iakttog mig medan jag gick en liten bit. Men sedan verkade det som om han/hon tittade efter andra människor som han/hon antagligen försökte få att sätta sig bredvid honom/henne på bänken. Personen såg inte full eller ledsen ut på något sätt, så jag tror inte att den behövde stöd på något sätt. Snarare verkade personen desperat vilja få någon att sätta sig bredvid honom/henne.
Tyckte hela situationen var väldigt creepy faktiskt.
Någon som har gissningar på vad denna person kan ha velat?

Låter ju mest som en ensam människa som vill ha lite sällskap. Kanske var han/hon packad utan att det syntes utåt, kanske var personen psykiskt sjuk.
Tror inte det är något konstigare än så.
Citera
2017-05-21, 03:18
Bannlyst
Åå människor att man inte kan avara lite tid till en människa som vill ha sällskap inte undra på att det blir kallare klimat
Citera
2017-05-21, 03:33
Medlem
Så TS har bekräftat över PM att det föga förvånande handlar om Göteborg. Så det kan bara röra sig om en person.

Nu är klockan halv fyra och jag är för trött för att orka dra hela storyn igen om bänkvärmar-Peter, får någon annan göra. Kan inte alla detaljer och bor ju inte ens i stan längre.

Men har för mig det började -04 någonting. Var det där året det var EM, så långt vet jag i alla fall.. nån annan kanske har bättre koll?
Senast redigerad av Genpolen 2017-05-21 kl. 03:36.
Citera
2017-05-21, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Åå människor att man inte kan avara lite tid till en människa som vill ha sällskap inte undra på att det blir kallare klimat

Eller hur, så jävla dumt det kan bli.. Åhhhhh...
När detta händer dig i framtiden så bör du ju genast dra ner byxorna och sätta dig på luffarens kuk för att visa hur god och solidarisk du är.
Citera
2017-05-21, 06:57
Medlem
Citat:

Yeah right! Så du ser inget konstigt alls att sätta dig mitt i natten på en öde bänk bredvid någon uppenbarligen suspekt individ och snacka? Tror du verkligen att denna individs egentliga avsikter är att snacka väder eller något mitt i natten?
Citera
2017-05-21, 07:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Logiken i en PK-skalle.

Helt rätt att inte sätta dig TS. Kan denna personen varit drogpåverkad? I vissa fall svårare att upptäcka än en fylla.
Citera
2017-05-21, 10:09
Medlem
-Andreas-s avatar
Nja.
Hen ville nog slå dig i bitar, lägga dig i en ekologisk ICA tyg kasse o springa därifrån skrattandes elakt som Mágica de Hex o möta upp med Tin Tin för att mata dig till ankorna TS.

Vad annars?
För, människor som bara vill prata med andra människor, finns ju inte i detta landet, eller hur?
Citera
2017-05-21, 12:49
Avstängd
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Nja.
Hen ville nog slå dig i bitar, lägga dig i en ekologisk ICA tyg kasse o springa därifrån skrattandes elakt som Mágica de Hex o möta upp med Tin Tin för att mata dig till ankorna TS.

Vad annars?
För, människor som bara vill prata med andra människor, finns ju inte i detta landet, eller hur?

Du ser alltså inget fel i att en människa som ser lite skum ut desperat försöker få någon att sätta sig bredvid honom/henne på bänken mitt i natten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in