Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 11:24
  #1
Medlem
Inte utan att man tar sig för pannan när man ibland har tid att lyssna på Sveriges Radio P1 en hel förmiddag. Det förefaller vara en salig blandning av allt som politiskt korrekt är, med listigt invävd kulturmarksism genomsyrandes alla programinslag. Det handlar inte bara om hur man uttrycker sig, utan även om vad man väljer ut som ämnen. Jag funderar på om vi kan kvantifiera just hur tendensiöst P1 är. Kan vi ställa upp objektiva kriterier för att granska P1?
Citera
2017-05-20, 21:59
  #2
Medlem
smoerreboms avatar
Du får nog konkretisera det där med exempel annars så är det helt meningslöst.

Jag tycker ändå P1 är ett snäpp bättre än SVT som har spårat ur helt på senare tid. Ekots lördagsintervju med den idag helt imbecilla Gudrun Schyman var ändå ovanligt väl utförd och saklig journalistik. Konflikt och Kaliber är normalt bra även om Konflikt hade ett par snarlika snyftprogram i fjol om de utsatta marockanerna, de utsatta afghanerna och de utsatta zigenartiggarna.

Det ligger på individnivå på P1 tror jag, vissa journalister som Mårten H då t.ex. som skötte intervjun av tokkärringen Schyman idag är bra men det finns andra som jag är tveksam till, t.ex. hon som har usapodden som hade sån övertydlig clintonbias att det var genant.
Citera
2017-05-21, 18:17
  #3
Medlem
Det är väldigt ofta tendentiöst idag. Många orkar knappt lyssna längre. Det finns program som håller måttet, men SR annonserar inte ut dem efter förtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Du får nog konkretisera det där med exempel annars så är det helt meningslöst.

Jag tycker ändå P1 är ett snäpp bättre än SVT som har spårat ur helt på senare tid. Ekots lördagsintervju med den idag helt imbecilla Gudrun Schyman var ändå ovanligt väl utförd och saklig journalistik. Konflikt och Kaliber är normalt bra även om Konflikt hade ett par snarlika snyftprogram i fjol om de utsatta marockanerna, de utsatta afghanerna och de utsatta zigenartiggarna.

Det ligger på individnivå på P1 tror jag, vissa journalister som Mårten H då t.ex. som skötte intervjun av tokkärringen Schyman idag är bra men det finns andra som jag är tveksam till, t.ex. hon som har usapodden som hade sån övertydlig clintonbias att det var genant.

Huh? Vem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback