2017-05-20, 11:24
Medlem
Inte utan att man tar sig fr pannan nr man ibland har tid att lyssna p Sveriges Radio P1 en hel frmiddag. Det frefaller vara en salig blandning av allt som politiskt korrekt r, med listigt invvd kulturmarksism genomsyrandes alla programinslag. Det handlar inte bara om hur man uttrycker sig, utan ven om vad man vljer ut som mnen. Jag funderar p om vi kan kvantifiera just hur tendensist P1 r. Kan vi stlla upp objektiva kriterier fr att granska P1?
Citera
2017-05-20, 21:59
Medlem
smoerreboms avatar
Du fr nog konkretisera det dr med exempel annars s r det helt meningslst.

Jag tycker nd P1 r ett snpp bttre n SVT som har sprat ur helt p senare tid. Ekots lrdagsintervju med den idag helt imbecilla Gudrun Schyman var nd ovanligt vl utfrd och saklig journalistik. Konflikt och Kaliber r normalt bra ven om Konflikt hade ett par snarlika snyftprogram i fjol om de utsatta marockanerna, de utsatta afghanerna och de utsatta zigenartiggarna.

Det ligger p individniv p P1 tror jag, vissa journalister som Mrten H d t.ex. som sktte intervjun av tokkrringen Schyman idag r bra men det finns andra som jag r tveksam till, t.ex. hon som har usapodden som hade sn vertydlig clintonbias att det var genant.
Citera
2017-05-21, 18:17
Medlem
Det r vldigt ofta tendentist idag. Mnga orkar knappt lyssna lngre. Det finns program som hller mttet, men SR annonserar inte ut dem efter frtjnst.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Du fr nog konkretisera det dr med exempel annars s r det helt meningslst.

Jag tycker nd P1 r ett snpp bttre n SVT som har sprat ur helt p senare tid. Ekots lrdagsintervju med den idag helt imbecilla Gudrun Schyman var nd ovanligt vl utfrd och saklig journalistik. Konflikt och Kaliber r normalt bra ven om Konflikt hade ett par snarlika snyftprogram i fjol om de utsatta marockanerna, de utsatta afghanerna och de utsatta zigenartiggarna.

Det ligger p individniv p P1 tror jag, vissa journalister som Mrten H d t.ex. som sktte intervjun av tokkrringen Schyman idag r bra men det finns andra som jag r tveksam till, t.ex. hon som har usapodden som hade sn vertydlig clintonbias att det var genant.

Huh? Vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in