Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Fast varför skulle just vaccin vara en möjlig orsak? Varför inte avgaser, buller, miljögifter eller något annat?
Jovisst, de är också möjliga orsaker. Vi vet ju inte.
Citera
2019-02-04, 10:00
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Jovisst, de är också möjliga orsaker. Vi vet ju inte.

Fast fetma har ju en tydlig koppling till exempelvis diabetes, men också ökad risk för många cancersjukdomar. Att vi inte skulle veta och att vaccin är lika troligt som något annat är ju helt enkelt inte sant.
Citera
2019-02-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Fast fetma har ju en tydlig koppling till exempelvis diabetes, men också ökad risk för många cancersjukdomar. Att vi inte skulle veta och att vaccin är lika troligt som något annat är ju helt enkelt inte sant.
Till diabetes typ 2, ja. Till diabetes typ 1, som ökar lavinartat, finns det till exempel ingen förklaring utan forskarna spånar. Jag skulle tycka att det var väldigt intressant om vaccinering och samband studerades, särskilt för autoimmuna sjukdomar.

Vad grundar du ditt påstående om att det "helt enkelt inte är sant" på? Sjukvården i Sverige är bra på många sätt men det finns mycket som skulle kunna förbättras och sanningar ändras helt plötsligt. Till exempel att spädbarn skulle sova på mage, att småbarn inte skulle få i sig vissa livsmedel innan 1-års åldern och att a-vitamin var lika viktigt som d-vitaminet för att dra några stycken från bvc.

Hur kommer det sig att ingen vaccinationsförespråkare ens törs förhålla sig till Narkolepsiskandalen?

Som jag skrev tidigare så tror jag fortfarande att fördelarna med vaccinationer överväger nackdelarna och både jag och mina barn är vaccinerade, men att det inte finns några nackdelar... Om det låter för bra för att vara sant så är det också det. Öppenhet kommer man längst på.
Senast redigerad av mittra 2019-02-04 kl. 14:40.
Citera
2019-02-05, 07:47
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Till diabetes typ 2, ja. Till diabetes typ 1, som ökar lavinartat, finns det till exempel ingen förklaring utan forskarna spånar. Jag skulle tycka att det var väldigt intressant om vaccinering och samband studerades, särskilt för autoimmuna sjukdomar.

Vad grundar du ditt påstående om att det "helt enkelt inte är sant" på? Sjukvården i Sverige är bra på många sätt men det finns mycket som skulle kunna förbättras och sanningar ändras helt plötsligt. Till exempel att spädbarn skulle sova på mage, att småbarn inte skulle få i sig vissa livsmedel innan 1-års åldern och att a-vitamin var lika viktigt som d-vitaminet för att dra några stycken från bvc.

Hur kommer det sig att ingen vaccinationsförespråkare ens törs förhålla sig till Narkolepsiskandalen?

Som jag skrev tidigare så tror jag fortfarande att fördelarna med vaccinationer överväger nackdelarna och både jag och mina barn är vaccinerade, men att det inte finns några nackdelar... Om det låter för bra för att vara sant så är det också det. Öppenhet kommer man längst på.

Fast det är ju inget trolleri med vaccin. Du får en försvagad form av viruset inskjutet i kroppen och då bildas antikroppar.

https://www.diabetesportalen.lu.se/article/typ-1-diabetes-dubbelt-sa-vanligt-om-20-ar

Det är svårt att koppla informationen ovan med att vaccin skulle ligga bakom diabetes typ 1 .

Angående narkolepsiskandalen tycker jag dom flesta instämmer med att vaccinffamställningen var katastrofal och att den kringgick en rad praxis.

Svenska vaccinationsprogrammet får man väl säga är beprövat, lyckosamt och med väldigt få biverkningar.
Citera
2019-02-09, 15:55
Medlem
10-barnsmamman: "Vi vaccinerar inte våra barn"

10-barnsmamman Camilla Essen-Möller i norra Dalarna har valt att inget av hennes tio ska vaccineras.

I intervjun till Loppi förklarar hon varför:

Varför har ni valt att inte vaccinera barnen?

– Vi började tveka till att vaccinera barnen i samband med massvaccineringen av svininfluensan. Jag kände att jag ville läsa på mer om vaccinering och innehållet .

Vad är det med vaccin som du är emot?

– Jag är emot innehållet och biverkningarna. Vaccin innehåller många saker som jag inte tycker passar i ens kropp.BVC säger att barnen får feber men det kan bli så mycket mer än så.

Är du inte orolig för allvarliga sjukdomar?

– Jag är inte rädd för sjukdomarna. Jag är mer rädd för allvarliga biverkningar av vaccinet.

https://loppi.se/vi-vaccinerar-inte-vara-barn/

Det här kommer vi ju bara se mer och mer av, folk som bagatelliserar de sjukdomar som vaccinen skyddar emot och driver skrämselpropaganda mot hjälpämnen i vaccinet.

Man hoppas ju att samma människor är lika restriktiva med antibiotika men vad tror ni kommer bli av detta om säg 10-50 år?

I kommentarsfältet hoppar fler på tåget i Loppi. se och säger att de "mässlingepidemier vi nu sett är pga att en ny-vaccinerad unge smittat de andra" och att vaccin leder till alla olika slags neuropsykiatriska sjukdomar som adhd och autism.

Eller vad de säger vaccin innehåller: "Läs vad vaccinerna innehåller (vissa innehåller ämnen från döda foster i vecka 12-16)."

Vad kommer hända? Kommer idioterna utrota sig själva enligt survival of the fittest eller kommer de utrota oss alla?
Citera
2019-02-09, 16:04
Medlem
Knucklehugss avatar
Vi vaccinerar oss inte för nöjets skull, vi vaccinerar oss för att lättare kunna klara sjukdomar... Men visst, låt den där idioten göra som hon vill, jag känner henne inte och jag bryr mig inte heller, men karma bitch om hennes barn skulle få kikhosta, influensa, stelkramp, difteri, livmoderhalscancer, pneumokocker, polio, påssjuka, mässling, röda hund eller något annat skräp som kan leda till livslånga komplikationer och i värsta fall döden....
Citera
2019-02-09, 16:20
Medlem
Jango-fetts avatar
Var och en får väl göra som de önskar? Jag har aldrig vaccinerat mig och kommer inte att göra det heller.

Ska jag blint lita på att de som tillverkar dessa vaccin gör det för mitt eget bästa? När det så uppenbart pågår ett försök att utrota vita.
Citera
2019-02-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Vi vaccinerar oss inte för nöjets skull, vi vaccinerar oss för att lättare kunna klara sjukdomar... Men visst, låt den där idioten göra som hon vill, jag känner henne inte och jag bryr mig inte heller, men karma bitch om hennes barn skulle få kikhosta, influensa, stelkramp, difteri, livmoderhalscancer, pneumokocker, polio, påssjuka, mässling, röda hund eller något annat skräp som kan leda till livslånga komplikationer och i värsta fall döden....
Och framförallt så utsätter dom ju inte bara sina egna barn för oerhörda risker, utan även andras barn. Jag ser det som oerhört egoistiskt.
Citera
2019-02-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Om det vore så väl att det bara var den enskilda familjens problem... problemet är att det är ett mycket större problem. Anledningen till att vi i princip utrotat sjukdomar som t ex mässlingen är pga att nästan alla vaccinerats under årtionden- ingen får sjukdomen, ingen smittar, sjukdomen försvinner. Nu dyker den upp igen pga folk som inte vill vaccinera och folk som kommer hit från länder som inte vaccinerar. Då är det många som riskerar smittas, som de som inte kan vaccineras pga t ex nedsatt immunförsvar, och små barn som ännu inte hunnit få sin vaccination. De som inte vaccinerar sina barn utsätter inte bara dessa för en risk, utan hela samhället.
Citera
2019-02-09, 16:27
Medlem
Preventivmedel är hon tydligen emot också.
Det är väl bara att hoppas på ett utbrott bland hennes och hennes likasinnade kamraters horder med ungar där några stryker med så kanske polletten trillar ner.

Tyvärr är det väl någon annan stackare som råkar illa ut. Finns vissa som inte kan vaccineras av olika anledningar. Dessa har tidigare varit relativt skyddade ändå tack vare att de flesta varit vaccinerade och man sluppit stora utbrott.
Det är dessa som kommer att drabbas av alla idioter som fortfarande tror på autism-teorin.
Citera
2019-02-09, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweblood
Och framförallt så utsätter dom ju inte bara sina egna barn för oerhörda risker, utan även andras barn. Jag ser det som oerhört egoistiskt.
Men om alla andra har vaccinerat sina barn så är det väl ingen fara om en i gruppen inte är vaccinerad, eller hur?

Jag är själv skeptiskt till vaccineringar. Det är inte jättebra att spruta in mer eller mindre okända mediciner i kroppen och svininfluensavaccinet är ett bra exempel på när det går åt skogen rejält. Svenska staten köpte in stora mängder doser som var mycket bristfälligt utforskade och då framförallt på längre sikt. Istället lät man sig ledas i örat av massmedias alarmism och tvingade landets alla skolbarn och skolpersonal att spruta in en massa smörja i kroppen som ingen riktigt visste hur den skulle komma att påverka folk.

Jag tar personligen aldrig diverse vacciner och influensasprutor. Möjligen är det egoistiskt men det bryr jag mig inte om. Det är mitt liv och mina val, om ni övriga blir ledsna över att jag inte väljer samma som ni... Tja, otur.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Preventivmedel är hon tydligen emot också.
Det är väl bara att hoppas på ett utbrott bland hennes och hennes likasinnade kamraters horder med ungar där några stryker med så kanske polletten trillar ner.
Mysigt.

Brukar du önska att människor som inte tycker som du dör? Gäller det även andra områden?
Citera
2019-02-09, 16:28
Medlem
Tråd sammanfogad/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här