Citat:
Ursprungligen postat av
seaworthy
Fast fetma har ju en tydlig koppling till exempelvis diabetes, men också ökad risk för många cancersjukdomar. Att vi inte skulle veta och att vaccin är lika troligt som något annat är ju helt enkelt inte sant.
Till diabetes typ 2, ja. Till diabetes typ 1, som ökar lavinartat, finns det till exempel ingen förklaring utan forskarna spånar. Jag skulle tycka att det var väldigt intressant om vaccinering och samband studerades, särskilt för autoimmuna sjukdomar.
Vad grundar du ditt påstående om att det "helt enkelt inte är sant" på? Sjukvården i Sverige är bra på många sätt men det finns mycket som skulle kunna förbättras och sanningar ändras helt plötsligt. Till exempel att spädbarn skulle sova på mage, att småbarn inte skulle få i sig vissa livsmedel innan 1-års åldern och att a-vitamin var lika viktigt som d-vitaminet för att dra några stycken från bvc.
Hur kommer det sig att ingen vaccinationsförespråkare ens törs förhålla sig till Narkolepsiskandalen?
Som jag skrev tidigare så tror jag fortfarande att fördelarna med vaccinationer överväger nackdelarna och både jag och mina barn är vaccinerade, men att det inte finns några nackdelar... Om det låter för bra för att vara sant så är det också det. Öppenhet kommer man längst på.