Citat:
Ursprungligen postat av
Freixenet
Wow, det var rejäla biverkningar du fick där. Fick du någon förklaring till varför det blev så?
Du måste kännt en del motstånd mot att ta andra dosen?
Som vanligt kom personalen med undanflykter, nonchalans och försök att "normalisera" vad som hänt.
Jo visst kände jag motstånd till andra dosen, men jag tänkte för & nackdelar med kanske mindre fokus på nackdelarna..
Jag tänkte:
(1) Första dosen är i regel den värsta, chansen är mindre att det blir en stark reaktion.
(2) Jag har redan offrat hälsan för första dosen, ska jag nu ha gått igenom det hela för att skippa doserna och således aldrig få immunitet ?
(3) Det kan faktiskt vara möjligt att jag fick influensan eller något annat virus som kan ha orsakat det.
Jag reagerade på liknande sätt mot andra dosen men det var inte lika starkt, så det var för mig en bekräftning att det var vaccinet som orsakade det hela(nåt som vårdpersonal aldrig vill erkänna dock..)
Ska dock ta 3:e dosen och hoppas på det bästa. Men jag tror att jag aldrig i framtiden kommer rekommendera Gardasil till någon med hjärtsjukdom eller allmän försvagning. Det är att leka med eld.