Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 08:10
  #1
Avstängd
Hej Admin, Admins och Moderatorer.

Bland användarna (och även bland modsen) så är jag mest intresserad av att få höra vad ni män anser, eftersom jag vill veta om ni har samma/liknande tankar som jag har kring detta: Att det vore mycket bättre med endast manliga moderatorer. Och endast livserfarna sådana (50 år som minimum)

Jag är alltså intresserad av en diskussion kring tillsättandet av moderatorer.

Allt kanske ni inte kan eller/och vill svara på, men här är hur som helst mina synpunkter, så får vi sedan se vad ni kommer att svara på, och vad ni kommer att ställa upp på att diskutera med folk.

Fick jag välja helt själv, så skulle samtliga moderatorer på FB vara manliga sådana, och alla skulle vara fyllda minst 50 år innan tillträdandet. Varför? För att jag anser att män i princip alltid är kunnigare och min åsikt är att nu när kvinnor tagit sig in som mods här på FB, så är de ute efter att bli så många som möjligt för att kunna påverka så mkt som möjligt, och det är en utveckling som jag väldigt ogärna ser.

Kvinnorna har sin sajt familjeliv där de härskar och gör det på ett ohederligt sätt. Därför vill jag att kvinnorna får hålla till just där som mods, och att männen har total kontroll på den här sajten. Det verkar helt galet att i dagens Sverige ge kvinnorna lillfingret genom att ta in kvinnliga mods hit.

Hur kunde den utvecklingen ens få ta sin början?

Tänkte någon/några att det tack vare detta kunde bli mer ligga om ni var snälla och bjöd in kvinnorna till makten? Förstår ni isf inte att de tackar och tar emot med agendan att ta över mer och mer? Tror ni inte att de är ute efter makt för att flytta fram positionerna som kvinnligt kollektiv? (förutom det uppenbara på individnivå).

Givetvis utan att nämna några namn: Är det odelat positivt bland de manliga modsen, eller finns det synpunkter likt mina, men att de som är negativa ej har tillräckligt mkt att säga till om? För få i antal eller helt enkelt personer med för lite makt, om vi pratar sajtens ledning? Alltså gällande att det överhuvudtaget förekommer kvinnliga mods på FB. Och även om det kanske finns synpunkter på antalet.

Jag anser med emfas att ni biter er själva i svansen genom att släppa in kvinnorna. Det är en sak att de är här och debatterar, det är givetvis ok så länge de inte tramsar bl.a. med avsikt
att deraila trådarna - men det är en helt annan sak att släppa in dem till makten.

Det är just sådant som gör att det här landet är på väg rakt ner i skiten.





Varför 50 år som undre åldersgräns för moderatorer?

Därför att jag anser att då är chansen (pga deras kraftigt ökade livserfarenhet, jämfört med någon som är t ex 20+ eller 30+) mkt större att de klarar av att ej moderera efter en egen agenda. Och att det är mkt större chans att deras viktiga arbete sköts så korrekt som möjligt, rent allmänt.

Att det ej är så idag, är det pga att ni ej har ansett/anser det vara eftersträvansvärt?

Eller är det pga att det ej har gått att hitta 125-130 mods över 50 års ålder?

50 års ålder är enligt mig en lagom ålder. Då har man i regel nått långt livserfarenhetsmässigt, och man kan då sitta 20-30 år på posten och med bra kvalitet hela vägen från första dagen till sista.



Som det är idag så är ett antal mods, snudd på småbarn (i jämförelse med någon på minst 50 år) rent ut sagt. Anser ni inte att livserfarenhet är oerhört viktigt? Detta är alltså sveriges största debattforum vi pratar om här. Varför då inte satsa på en kvalitativ kår rakt igenom?

Eller anser ni att man lika gärna kan titta strikt på personliga kvaliteter, och därmed fungerar enligt er
någon på 20+ och 30+ lika bra, som någon på 50 år?

De enda som jag alltså inte vänder mig till, är kvinnliga användare. Att det idag är inne o skojsigt med makt när man är kvinna, det är inte något som kommer som en överraskning för någon. Det ger inget att få veta något som man redan vet.

Tack för ordet, och hoppas på en givande diskussion!
__________________
Senast redigerad av phare555 2017-05-20 kl. 09:01.
2017-05-20, 08:18
  #2
Medlem
Jag kan bara hålla med.

Det var när man började släppa in miljömuppar, feminister och kvinnor på högre positioner och inom media som det började gå åt helvete med Sverige. Och kvinnor är oftast inte rationella utan styrs mest av känslor. Och en bra moderator ska inte styras av personlig ideologi eller känsla.

Flashback borde ta emot din önskan med större allvar.
2017-05-20, 08:30
  #3
Medlem
Av ren nyfikenhet, på vilket sätt upprör dagens mods er?
Förutom nått sorts kvnnorförakt då?
2017-05-20, 08:32
  #4
Medlem
Ziayas avatar
Vilken lång trådstart, jisses.
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Hej Admin, Admins och Moderatorer.

Bland användarna (och även bland modsen) så är jag mest intresserad av att få höra vad ni män anser, eftersom jag vill veta om ni har samma/liknande tankar som jag har kring detta: Att det vore mycket bättre med endast manliga moderatorer. Och endast livserfarna sådana (50 år som minimum)

Nej, inte samma tankar.
Citat:
Jag är alltså intresserad av en diskussion kring tillsättandet av moderatorer.
Allt kanske ni inte kan eller/och vill svara på, men här är hur som helst mina synpunkter, så får vi sedan se vad ni kommer att svara på, och vad ni kommer att ställa upp på att diskutera med folk
.
Citat:
Fick jag välja helt själv, så skulle samtliga moderatorer på FB vara manliga sådana, och alla skulle vara fyllda minst 50 år innan tillträdandet. Varför? För att jag anser att män i princip alltid är kunnigare och min åsikt är att nu när kvinnor tagit sig in som mods här på FB, så är de ute efter att bli så många som möjligt för att kunna påverka så mkt som möjligt, och det är en utveckling som jag väldigt ogärna ser.
Den åsikten får stå för dig. Kön och ålder säger inte att någon är mer lämpad. Men du är alltså en sån där kvinnohatande patriarkist?
Citat:
Kvinnorna har sin sajt familjeliv där de härskar och gör det på ett ohederligt sätt. Därför vill jag att kvinnorna får hålla till just där som mods, och att männen har total kontroll på den här sajten. Det verkar helt galet att i dagens Sverige ge kvinnorna lillfingret genom att ta in kvinnliga mods hit.
Familjeliv är en annan sajt. Har inget med fb att göra.
Citat:
Hur kunde den utvecklingen ens få ta sin början?
Det började med kvinnorättsrörelsen nån gång på 1800-talet...https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnor%C3%B6relsen https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism
Citat:
Tänkte någon/några att det tack vare detta kunde bli mer ligga om ni var snälla och bjöd in kvinnorna till makten? Förstår ni isf inte att de tackar och tar emot med agendan att ta över mer och mer? Tror ni inte att de är ute efter makt för att flytta fram positionerna som kvinnligt kollektiv? (förutom det uppenbara på individnivå).
Ja. Det hela handlar säkert om att ledningen vill ligga.
Citat:
Givetvis utan att nämna några namn: Är det odelat positivt bland de manliga modsen, eller finns det synpunkter likt mina, men att de som är negativa ej har tillräckligt mkt att säga till om? För få i antal eller helt enkelt personer med för lite makt, om vi pratar sajtens ledning? Alltså gällande att det överhuvudtaget förekommer kvinnliga mods på FB. Och även om det kanske finns synpunkter på antalet.
?
Citat:
Jag anser med emfas att ni biter er själva i svansen genom att släppa in kvinnorna. Det är en sak att de är här och debatterar, det är givetvis ok så länge de inte tramsar bl.a. med avsikt
att deraila trådarna - men det är en helt annan sak att släppa in dem till makten.

Det är just sådant som gör att det här landet är på väg rakt ner i skiten.
Tyvärr är du ganska eftersatt. Flytta till Saudiarabien. "Derailar" inte män? Står inte män här för merparten trams? Ge exempel på hur kvinnor förstör forumet?
Citat:
Varför 50 år som undre åldersgräns för moderatorer?

Därför att jag anser att då är chansen (pga deras kraftigt ökade livserfarenhet, jämfört med någon som är t ex 20+ eller 30+) mkt större att de klarar av att ej moderera efter en egen agenda. Och att det är mkt större chans att deras viktiga arbete sköts så korrekt som möjligt, rent allmänt.
Finns många inskränkta äldre idioter och unga, smarta människor, och tvärtom.
Citat:
Att det ej är så idag, är det pga att ni ej har ansett/anser det vara eftersträvansvärt?
Vilket? Äldre män som mods eller god moderering? Inget klart samband mellan äldre män och god moderering.
Citat:
Eller är det pga att det ej har gått att hitta 125-130 mods över 50 års ålder?

Är modsen så många?
Citat:
50 års ålder är enligt mig en lagom ålder. Då har man i regel nått långt livserfarenhetsmässigt, och man kan då sitta 20-30 år på posten och med bra kvalitet hela vägen från första dagen till sista.
Väldigt vad du upprepar dig. Samma svar som ovan.
Citat:
Som det är idag så är ett antal mods, snudd på småbarn (i jämförelse med någon på minst 50 år) rent ut sagt. Anser ni inte att livserfarenhet är oerhört viktigt? Detta är alltså sveriges största debattforum vi pratar om här. Varför då inte satsa på en kvalitativ kår rakt igenom?
Kvalitet och ålder inte korrelerande variabler.
Citat:
Eller anser ni att man lika gärna kan titta strikt på personliga kvaliteter, och därmed fungerar enligt er
någon på 20+ och 30+ lika bra, som någon på 50 år?
Jag gissar på att de anser det.
Citat:
De enda som jag alltså inte vänder mig till, är kvinnliga användare. Att det idag är inne o skojsigt med makt när man är kvinna, det är inte något som kommer som en överraskning för någon. Det geringet att få veta något som man redan vet.
Tyvärr. Du kan inte förbjuda de däringa fruntimmren att tala/skriva. Vilket praktarsle du är.
Citat:
Tack för ordet, och hoppas på en givande diskussion!
Tack själv.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-05-20 kl. 08:59.
2017-05-20, 08:35
  #5
Medlem
nerdnerds avatar
Bitter mot kvinnorna? Och det är detta som är din "livserfarenhet"? Trist för dig, men det gäller inte mig. Hur vet du förresten vilka mods det handlar om? För din "analys" måste du ju både ha koll på vilka som är kvinnor och vilka som är 50+. Något som iaf kan vara riskabelt pga Regel 1.06, Användarnas anonymitet.
2017-05-20, 09:08
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Bitter mot kvinnorna? Och det är detta som är din "livserfarenhet"? Trist för dig, men det gäller inte mig. Hur vet du förresten vilka mods det handlar om? För din "analys" måste du ju både ha koll på vilka som är kvinnor och vilka som är 50+. Något som iaf kan vara riskabelt pga Regel 1.06, Användarnas anonymitet.
Mig veterligen så har de ibland träffar irl. Och om det förhåller sig på det viset, så bör det ju även gå att tillsätta de man vet är män o över 50. Fast å andra sidan kan ju en man då sälja/låna ut sin plats till en kvinna, men då har man iaf gjort allt man har kunnat - och förhoppningsvis skulle man då ändå nå väldigt långt om än möjligen inte riktigt hela vägen.

Men sedan så tror jag att dessa skulle se seriöst på sina moderatorspositioner, så jag skulle inte vara så särskilt orolig.
2017-05-20, 09:11
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Jag kan bara hålla med.

Det var när man började släppa in miljömuppar, feminister och kvinnor på högre positioner och inom media som det började gå åt helvete med Sverige. Och kvinnor är oftast inte rationella utan styrs mest av känslor. Och en bra moderator ska inte styras av personlig ideologi eller känsla.

Flashback borde ta emot din önskan med större allvar.
Tackar, och jag håller helt med om det du beskriver.

Ja, man får hoppas på det : )

Tack för bra o konstruktiv feedback!
__________________
Senast redigerad av phare555 2017-05-20 kl. 09:15.
2017-05-20, 09:13
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Av ren nyfikenhet, på vilket sätt upprör dagens mods er?
Förutom nått sorts kvnnorförakt då?
Läs TS igen, så ska du se att det du i ditt inlägg undrar över, står där.
2017-05-20, 09:16
  #9
Moderator
Tinuviels avatar
Förslaget bygger på att Flashback skulle efterforska identiteten på tänkbara moderatorer och det är givetvis inget som kommer att ske.

Att vi som nu har ett system där den som blir moderator granskas efter sitt beteende på forumet, såsom en förmåga att hålla sig till reglerna etc tycker jag fungerar bra.
2017-05-20, 09:19
  #10
Medlem
Reguluss avatar
Idiottråd. Flashback behöver fler kvinnliga moderatorer, och de som finns gör överlag ett bra jobb.

Det är tyvärr inte heller sant att människor blir visare med åren.
2017-05-20, 09:25
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Hej Admin, Admins och Moderatorer.

Bland användarna (och även bland modsen) så är jag mest intresserad av att få höra vad ni män anser, eftersom jag vill veta om ni har samma/liknande tankar som jag har kring detta: Att det vore mycket bättre med endast manliga moderatorer. Och endast livserfarna sådana (50 år som minimum)

Jag är alltså intresserad av en diskussion kring tillsättandet av moderatorer.

Allt kanske ni inte kan eller/och vill svara på, men här är hur som helst mina synpunkter, så får vi sedan se vad ni kommer att svara på, och vad ni kommer att ställa upp på att diskutera med folk.

Fick jag välja helt själv, så skulle samtliga moderatorer på FB vara manliga sådana, och alla skulle vara fyllda minst 50 år innan tillträdandet. Varför? För att jag anser att män i princip alltid är kunnigare och min åsikt är att nu när kvinnor tagit sig in som mods här på FB, så är de ute efter att bli så många som möjligt för att kunna påverka så mkt som möjligt, och det är en utveckling som jag väldigt ogärna ser.

Kvinnorna har sin sajt familjeliv där de härskar och gör det på ett ohederligt sätt. Därför vill jag att kvinnorna får hålla till just där som mods, och att männen har total kontroll på den här sajten. Det verkar helt galet att i dagens Sverige ge kvinnorna lillfingret genom att ta in kvinnliga mods hit.

Hur kunde den utvecklingen ens få ta sin början?

Tänkte någon/några att det tack vare detta kunde bli mer ligga om ni var snälla och bjöd in kvinnorna till makten? Förstår ni isf inte att de tackar och tar emot med agendan att ta över mer och mer? Tror ni inte att de är ute efter makt för att flytta fram positionerna som kvinnligt kollektiv? (förutom det uppenbara på individnivå).

Givetvis utan att nämna några namn: Är det odelat positivt bland de manliga modsen, eller finns det synpunkter likt mina, men att de som är negativa ej har tillräckligt mkt att säga till om? För få i antal eller helt enkelt personer med för lite makt, om vi pratar sajtens ledning? Alltså gällande att det överhuvudtaget förekommer kvinnliga mods på FB. Och även om det kanske finns synpunkter på antalet.

Jag anser med emfas att ni biter er själva i svansen genom att släppa in kvinnorna. Det är en sak att de är här och debatterar, det är givetvis ok så länge de inte tramsar bl.a. med avsikt
att deraila trådarna - men det är en helt annan sak att släppa in dem till makten.

Det är just sådant som gör att det här landet är på väg rakt ner i skiten.





Varför 50 år som undre åldersgräns för moderatorer?

Därför att jag anser att då är chansen (pga deras kraftigt ökade livserfarenhet, jämfört med någon som är t ex 20+ eller 30+) mkt större att de klarar av att ej moderera efter en egen agenda. Och att det är mkt större chans att deras viktiga arbete sköts så korrekt som möjligt, rent allmänt.

******** Att det ej är så idag, är det pga att ni ej har ansett/anser det vara eftersträvansvärt?

Eller är det pga att det ej har gått att hitta 125-130 mods över 50 års ålder?

50 års ålder är enligt mig en lagom ålder. Då har man i regel nått långt livserfarenhetsmässigt, och man kan då sitta 20-30 år på posten och med bra kvalitet hela vägen från första dagen till sista.



Som det är idag så är ett antal mods, snudd på småbarn (i jämförelse med någon på minst 50 år) rent ut sagt. Anser ni inte att livserfarenhet är oerhört viktigt? Detta är alltså sveriges största debattforum vi pratar om här. Varför då inte satsa på en kvalitativ kår rakt igenom?

Eller anser ni att man lika gärna kan titta strikt på personliga kvaliteter, och därmed fungerar enligt er
någon på 20+ och 30+ lika bra, som någon på 50 år?

De enda som jag alltså inte vänder mig till, är kvinnliga användare. Att det idag är inne o skojsigt med makt när man är kvinna, det är inte något som kommer som en överraskning för någon. Det ger inget att få veta något som man redan vet.

Tack för ordet, och hoppas på en givande diskussion!
Raden som börjar med: "Att det ej är så idag", osv - där åsyftas om FB ej anser det vara eftersträvansvärt att försöka finna mods som alla är över 50.

Nu är ju inte alla mods över 50 (vissa är ju t o m endast 20+ och 30+) och jag vill alltså veta om det är för att de tänker att yngre klarar jobbet precis lika bra, eller om de sökt efter de som är minst 50, men att det har varit svårt att finna 125-130 stycken där alla är över 50.
2017-05-20, 09:32
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Förslaget bygger på att Flashback skulle efterforska identiteten på tänkbara moderatorer och det är givetvis inget som kommer att ske.

Att vi som nu har ett system där den som blir moderator granskas efter sitt beteende på forumet, såsom en förmåga att hålla sig till reglerna etc tycker jag fungerar bra.
Tänkte att man t ex kunde träffa vederbörande irl, och så visar den upp leg där man ser att det är vederbörande på bilden, samt de siffrorna som ej är övertejpade är de två första : ) Och namnet kan alltså också vara övertejpat. Bild + två första siffrorna bör ju räcka?

En person på t ex 20+ eller 30+ kan ju skriva på ett sådant sätt (folk här vet vad som går hem, det är sådant de lär sig med tiden) att den personen sedan får frågan, och på det sättet kan sedan vederbörande visa sitt rätta jag. Visst kan det ta några år innan ens falskhet får skörda frukterna, men det går helt klart och jag tror nog att dessa exempel förekommer. Kanske t o m i ganska riklig mängd.

Och jag menar alltså användare som suktar efter att få moderera efter sin agenda i vissa ämnen o frågor.
__________________
Senast redigerad av phare555 2017-05-20 kl. 09:40.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback