Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Läs innan du svarar, jag vill inte ha pengar på kontot för saken skull, jag vill ha pengar på kontot för att bli fri aka ekonomiskt beroende. "Liten" skillnad.
Varför ska jag leva i nuet genom att gå upp tidigt varje morgon fast jag inte vill och jobba hela dagen för att jag måste och göra så tills jag blir 60-70 år, när jag kan spara så mycket jag kan 10-15 år, göra det bästa av situationen och sen vara helt fri och kan sova hur länge jag vill, göra vad fan jag vill, tills jag blir 60-70 år istället? Lever hellre i nuet i det andra scenariot.
Trams... Jag är likadan som dig, jag vill bara ha så mycket pengar på kontot som möjligt.
Jag känner exakt likadant som dig, problemet är att det måste finnas ett mål, finns det inget mål finns det heller ingen resa. Finns det ens en maxsumma som du måste nå för att du ska bli nöjd?
Du kanske vill ha x antal miljoner när du går i pension, men när går du i pension? Kommer det ens att ske?
Din bästa tid är nu, inte imorgon!
Du kommer aldrig uppnå det stadiet där du känner att allting är i hamn, ditt liv är nu, inte sen!
Det som händer,händer..