Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 09:29
  #1
Medlem
GalenRyggs avatar
Hej!

Jag har aldrig pysslat med detta förut men sitter och försöker nu.

Jag använder mig av THX Optimizer som jag kör via PowerDVD för att ställa in bilden på en LG Plasma. Kör med hdmi-kabel.
Redan vid första testet "Contrast" så blir det problem. Testet är en stor vit fyrkantig ruta, uppdelad i flera mindre rutor av olika nyanser av vitt. Problemet är bara att på teven så är hela fyrkanten vit, utan några nyanser.

Jag har resettat teven och satt bild som standard, även testat andra olika lägen utan resultat. Har även höjt och sänkt ljusstyrka och kontrast, men inget fungerar.

Vad kan det vara som spökar?
Citera
2017-05-18, 09:37
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg

Vad kan det vara som spökar?

Vad får dig att tro att din TV faktiskt är "bra nog" för att klara av ett THX-test?
Citera
2017-05-18, 17:55
  #3
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Vad får dig att tro att din TV faktiskt är "bra nog" för att klara av ett THX-test?
Det är den. Jag fick det att fungera med ett annat test, så nu är problemet löst.
Citera
2017-05-26, 20:32
  #4
Medlem
lånar denna tråden hoppas att någon svarar, håller på att bli tokig ska ställa in min philips lite billigare 43 tum 4k tv har sökt på nätet men det verkar kosta en del, finns det program eller dvd som inte kostar något men det ska ändå funka
Citera
2017-05-27, 20:43
  #5
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
lånar denna tråden hoppas att någon svarar, håller på att bli tokig ska ställa in min philips lite billigare 43 tum 4k tv har sökt på nätet men det verkar kosta en del, finns det program eller dvd som inte kostar något men det ska ändå funka

AVSHD709 fungerar bra, Finns att ladda ner på Avsforum

http://www.avsforum.com/forum/139-di...libration.html
Citera
2017-05-28, 19:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
AVSHD709 fungerar bra, Finns att ladda ner på Avsforum

http://www.avsforum.com/forum/139-di...libration.html


Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback