Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-17, 17:59
Medlem
Tjena! Jag har en tv som det ej går att få tag på nån fjärrkontroll till... En Andersson l55510fhd pvr ... Två år gammal och det finns ingen universal som passar, (vad jag har hittat.
har varit på Net on Net och original är det restorder på och det finns ingen att få tag på... Finns det något företag eller nån som kan koda in en kontroll i TVn manuellt ?? Eller finns de nåt annat bra sett???🙂
Citera
2017-05-17, 18:13
Medlem
DyslexiKungens avatar
Här, det går väl att beställa genom nätet på Netonnet?

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv-tillbehor/fjarrkontroll/andersson-rc5117/141501.9107/

Edit/ Jag läste det finstilta nu

Citat:
* Stödjer de flesta Andersson-modeller, dock ej Andersson L4623FDC PVR, L48510FHD PVR, L5023FDC PVR, LED50UHD FDC PVR, L55510FHD PVR, L6023FDC PVR och L65510FHD PVR. För dessa modeller skall man istället använda Andersson Remote L46/L50/L60/UHD50

Jag såg nu att det kan bli knepigt att hitta en sådan, Sen så finns det ju många Andersson i Sverige.
Senast redigerad av DyslexiKungen 2017-05-17 kl. 18:27.
Citera
2017-05-17, 18:17
Medlem
4yoonlys avatar
Kan inte ge dig några super tips...

Men Andersson är deras egna märke... du får ta redan på exakt tillverkare av denna TV... har också en "Andersson"... men är egentligen en turk tillverkad TV... Vestel...

Det kan vara så att din är det också... och kan du då lokalisera vilken "Vestel" modell det är så är en fjärrkontroll rätt enkelt att hitta...
Citera
2017-05-17, 18:35
Bannlyst
Låter lite märkligt, har själv en Andersson och hade tidigare Skantic, gamla Scantic fjärrisen funkar på Andersson. Kan det var nåt annat fel? Det är ju ändå ungefär samma teknik i alla fjärrkontroller.
När jag senast beställde en tv (från NetOnNet, Anderson) fick jag trasig leverans ringde dit och fick en ny direkt nästa dag. De ville inte ha tillbaka den trasiga, vet ej varför, och jag fick behålla den plus tillbehören, bl.a. fjärkontrollen.
Har du en fjärrkontroll till din Andersson? Om inte kan jag skicka dej en, PM:a namn, adress.
OBS! Seriöst menat.

Edit: såg nu att du kanske har en udda modell så inte säkert att min fjärrkontroll passar, fast vore lite märkligt för så stora skillnader är det inte.
Haha, har en fjärrkontroll som jag inte ens kommer ihåg vilken apparat den var till, går endast att stänga av ljudet på tv:n, alltid något.
Senast redigerad av fasttrain 2017-05-17 kl. 18:48.
Citera
2017-05-17, 21:02
Medlem
SupaStrats avatar
Den finns i Logitechs databas så skaffa valfri Harmony så kommer du kunna styra teven.
Citera
2017-05-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Låter lite märkligt, har själv en Andersson och hade tidigare Skantic, gamla Scantic fjärrisen funkar på Andersson. Kan det var nåt annat fel? Det är ju ändå ungefär samma teknik i alla fjärrkontroller.
När jag senast beställde en tv (från NetOnNet, Anderson) fick jag trasig leverans ringde dit och fick en ny direkt nästa dag. De ville inte ha tillbaka den trasiga, vet ej varför, och jag fick behålla den plus tillbehören, bl.a. fjärkontrollen.
Har du en fjärrkontroll till din Andersson? Om inte kan jag skicka dej en, PM:a namn, adress.
OBS! Seriöst menat.

Edit: såg nu att du kanske har en udda modell så inte säkert att min fjärrkontroll passar, fast vore lite märkligt för så stora skillnader är det inte.
Haha, har en fjärrkontroll som jag inte ens kommer ihåg vilken apparat den var till, går endast att stänga av ljudet på tv:n, alltid något.
De vore ju hur sjyst som helst! Skickar meddelande! Ja det är en speciell modell....
Citera
2017-05-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Kan inte ge dig några super tips...

Men Andersson är deras egna märke... du får ta redan på exakt tillverkare av denna TV... har också en "Andersson"... men är egentligen en turk tillverkad TV... Vestel...

Det kan vara så att din är det också... och kan du då lokalisera vilken "Vestel" modell det är så är en fjärrkontroll rätt enkelt att hitta...
Ja de kanske de är.... Haha jag har ganska dålig koll på märken inom teknik till höger o vänster ..😅😉men det är ju absolut nogos som är värt att titta efter!
Citera
2025-09-21, 15:16
Medlem
Protonic75s avatar
[quote=fasttrain|60759674]
OBS! Seriöst menat.

Hej har du fortfarande en fjärrkontroll att erbjuda? Mvh

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in