• 1
  • 2
2017-05-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Det beror nog på vad du menar med svensk idyll.

Svensk idyll för mig är en halvstor ort med "alla känner alla"-känsla som är tillräckligt stor för att ha en tågstation och mer än en matbutik (Coop den lite dyrare, Hemköp den med billigare varor) men tillräckligt liten för att inte ha ett riktigt centrum med McDonalds, Åhlens, HM etc.
Man ska som barn kunna ta sig runt på cykel till skola och kompisar utan att behöva cykla nära högt trafikerade vägar.

De "sämre" delarna av orten är oftast ett område med radhus, medans majoriteten av ortens befolkning bor i villor.

Dessa små orter finns överallt i Sverige, så länge man tar sig minst 1 timme bort ifrån de stora städerna (Sthlm, Malmö, Gbg).

Problemet är ju att den genomsnittlige Flashbackaren verkar vilja bo i ett "Alla Vi Barn i Bullerbyn"-samhälle som ska ligga 5 minuter ifrån Stockholm Central.

Nej behöver inte vara i närheten av en större stad.

Nämn gärna några orter !
Citera
2017-05-17, 13:07
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Valfritt dyrt villaområde som har få hyresrätter.

Om vi tar t.ex. Stockholm så skulle jag klassificera stora delar av Bromma som rätt idylliskt, ta t.ex. valfritt område längs med nockebybanan (Äppelviken, Höglandet, Ålsten o.s.v.).

Samma gäller i andra liknande områden. Problemet är ju dock att du får punga ut ~10+ miljoner för att köpa en villa i dessa områden.
Jävla dumhuvud, du ligger minst 20 år efter i utvecklingen!HELA Bromma är kört. Finns TRE platser inom SL-täckt område, men dessa överlevare outar jag inte i en tråd pga att jag värnar om dem. TS: vill du verkligen veta vilka dessa områden är, så välkommen med ett PM där du kan bevisa att du är ETNISKT SVENSK och letar efter en plats att bosätta dig och dina ungar på, så ska jag guida dig.
Citera
2017-05-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Kebnekaise är nog enda stället kvar.

Jag har sett mörkhyad och religiös (bedjande) kökspersonal utanför restaurangen i samebyn Nikkaluokta, som är bara några km från Kebnekaise.

Men du kanske menade toppen på själva berget?
Citera
2017-05-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb

Nämn gärna några orter !

Varför vill du så gärna förstöra de få svenska orter som ännu finns kvar, genom att dessa ska namnges upp här?
Citera
2017-05-17, 13:40
Medlem
loxas avatar
Citat:

Nämn gärna några orter !

Har bott i Skåne i ett par år och det kryllar med sådana orter i närheten.
Höör är ett exempel.

Problemet är att Flashbackare delar upp alla orter i vårat land i tre olika kategorier.

1. WT
2. Ghetto
3. Bra ställen

Cirka 75% av alla orter är WT. Vanliga personer bor där.
Cirka 24,999% är ghetton. Vanliga personer bor där, en del med utomeuropeiskt ursprung.

De resterande 0,001% är ställen som Djursholm vilket i princip är grindsamhällen för rika personer och har noll gemenskap. Folk bor inte här utan det är grottor där de rika kan gömma sitt guld ifrån Midgårds invånare.

Skulle gissa på att Höör hamnar i kategori nummer 1.

EDIT:
Zoomade ut lite på Google Maps och ringade in orter som jag tror uppfyller dessa krav.
http://i.imgur.com/QTsWKpf.png

Har inte varit i majoriteten av dom, men det finns nog många orter här som uppfyller bilden av en svensk idyll.
Senast redigerad av loxa 2017-05-17 kl. 13:53.
Citera
2017-05-17, 14:07
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Jävla dumhuvud, du ligger minst 20 år efter i utvecklingen!HELA Bromma är kört. Finns TRE platser inom SL-täckt område, men dessa överlevare outar jag inte i en tråd pga att jag värnar om dem. TS: vill du verkligen veta vilka dessa områden är, så välkommen med ett PM där du kan bevisa att du är ETNISKT SVENSK och letar efter en plats att bosätta dig och dina ungar på, så ska jag guida dig.

För att nu ta ett av områdena jag nämnde, Äppelviken.

Personer med utländsk bakgrund i Äppelviken: 12.3% (% i Stockholm 32.1%), totalt 237 personer.

Av dessa personer så är:

38 personer från Norden
122 personer från ett annat land i Europa
43 personer från Asien (vilket i det här fallet, till största delen troligen innebär sydostasien och inte mellanöstern)
10 från sydamerika
13 från nord- och mellanamerika.

Antal personer från Afrika : 0

(källa: http://statistik.stockholm.se/omrade.../22211_SVE.pdf)

Bostäder ägda av allmännyttan: 0
Övriga hyresrätter: 95 st.

Du menar att ett antal välbeställda asiater skulle utgöra ett hot för området? Har du själv satt din fot där? Det är ett område med 1% arbetslöshet och en medelinkomst på 610 tkr/år.

Andra områden längs med nockebybanan visar ungefär samma demografi och statistik.

Det är ett urtypiskt villaområde med mestadels mycket välbeställda grisrosa nordbor.
Citera
2017-05-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Jag har sett mörkhyad och religiös (bedjande) kökspersonal utanför restaurangen i samebyn Nikkaluokta, som är bara några km från Kebnekaise.

Men du kanske menade toppen på själva berget?

Fan också, t o m där!

Förra sommaren tog jag en cykeltur till en riktig avlägsen lite sjö som få känner till och det är krångligt som fasiken att nå fram.
Väl framme så insöp jag luften och sade högt för mig själv ..inga araber, bakom närmaste buske 5 - 10 m bort snubblar jag givetvis på en grillande arabfamilj i hucklen.
Citera
2017-05-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Har bott i Skåne i ett par år och det kryllar med sådana orter i närheten.
Höör är ett exempel.

Problemet är att Flashbackare delar upp alla orter i vårat land i tre olika kategorier.

1. WT
2. Ghetto
3. Bra ställen

Cirka 75% av alla orter är WT. Vanliga personer bor där.
Cirka 24,999% är ghetton. Vanliga personer bor där, en del med utomeuropeiskt ursprung.

De resterande 0,001% är ställen som Djursholm vilket i princip är grindsamhällen för rika personer och har noll gemenskap. Folk bor inte här utan det är grottor där de rika kan gömma sitt guld ifrån Midgårds invånare.

Skulle gissa på att Höör hamnar i kategori nummer 1.

EDIT:
Zoomade ut lite på Google Maps och ringade in orter som jag tror uppfyller dessa krav.
http://i.imgur.com/QTsWKpf.png

Har inte varit i majoriteten av dom, men det finns nog många orter här som uppfyller bilden av en svensk idyll.

Intressant och bra inlägg verkligen!

Dessa 3 är inga höjdare vad jag förstått det som , som du ringa in.

Alvesta mkt skit som satt å hängde vid tåget iaf när jag var där.

Tingsryd har jag hört e sådär nuförtiden

Torsås likaså

Berätta gärna lite mer om Skåne! Lite ett är de flesta så det får man ju räkna med.
Citera
2017-05-17, 14:50
Medlem
loxas avatar
Citat:
Intressant och bra inlägg verkligen!

Dessa 3 är inga höjdare vad jag förstått det som , som du ringa in.

Alvesta mkt skit som satt å hängde vid tåget iaf när jag var där.

Tingsryd har jag hört e sådär nuförtiden

Torsås likaså

Berätta gärna lite mer om Skåne! Lite ett är de flesta så det får man ju räkna med.

Har som sagt inte vart i de flesta orterna jag ringat in, men de verkar alla checka av grundkraven för en svensk idyll.
Sedan får man ju såklart gå igenom ort för ort och se hur det står till.
Gärna tågluffa igenom några orter en helg för att se hur det är där.

Höör är en riktigt mysigt ort tycker jag, har släkt som bor där.
Har besökt Osby, Eksjö, Tomelilla och Båstad vilka alla har varit trevliga ställen.
Senast redigerad av loxa 2017-05-17 kl. 14:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in