2017-05-17, 09:03
Medlem
hej är lite kluven angående vilken bil jag ska köpa
Har dessa två att välja mellan:

Vw jetta 91 årsmodell 1,8 i, Var och titta på den igår och såg att det läckte olja från ventilkåpspackningen, Denna måste bytas och kostar 200- 500 på Mekonomen att köpa.
Bilen har gått ca 20500 mil och är nybesiktigad kostar 6000 kr. i övrigt så var bilen fräsch ingen direkt rost synes och motorn gick bra och jämt. (En äldre dam ca 90 år har ägt den sedan ca 10 år tillbaks.) körd ca 50 mil mellan besiktningarna de senaste åren så sparsamt körd. Dock så bytes Spindelleden höger fram på den i mars då besiktningen anmärkte på det.

Audi a6 Avant 96 årsmodell, har gått ca 22 500 mil också nybesiktigad vet inget mer om den än att det är en 84 årig man som äger bil i dagsläget.
Har tänkt att kolla på Audin idag och behöver lite tips på vilka brister man ska kolla efter

Mvh
Senast redigerad av Amazonkungen123 2017-05-17 kl. 09:15.
Citera
2017-05-18, 18:54
Medlem
Var två helt olika typ av bil. Men av de två hade jag valt Jettan finns mycket billiga delar på Biltema och är hyfsat lättskruvad.
Audi som är gamla brukar kosta mycket i reparationer och mer komplicerad än Jettan.
Parkeringsbromsen på Audin brukar krångla och annat.
Fast de är sköna och åka i när de funkar. Vilden motor har den?
Så undvik Audi är mitt tips.
Citera
2017-05-20, 11:20
Moderator
vfs avatar
Som alltid när det gäller äldre bilar är det skicket som avgör om det blir köp, inspektera ordentligt och gräv lite i historiken.
Citera
2017-05-21, 11:12
Medlem
56ks avatar
Har a6:an quattro och 2,3l motorn så är a6:an ett givet val om den är i normalt bruksskick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in