2017-05-17, 00:12
Medlem
OK70s avatar
Utgångspunkten i tråden är att båda de här kvinnorna är exakt lika snygga, kåta etc. Nu till frågan:

När ett heterosexuellt par har sex så kan kvinnan ha en manlig energi eller en kvinnlig energi i sängen, jag kan ge exempel med video, men är nästan säker på att ni förstår hur jag menar med att en kvinnas sexuella energi kan vara maskulin eller feminin.

Vilken av dessa föredrar män generellt? Är det olika ifall det är nån ni har känslor för och vill bli ihop med eller nån ni bara är kåta på och vill ha för en tillfällig kväll?

Glöm inte att de här kvinnorna är exakt lika snygga och kåta, så det är inte där diskussionen ligger.
Citera
2017-05-17, 00:13
Medlem
BigFatCones avatar
Jag förstår inte alls vad du menar så du får nog ta och förklara lite mer ingående.
Citera
2017-05-17, 00:29
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag förstår inte alls vad du menar så du får nog ta och förklara lite mer ingående.

Svårt att förklara om man inte direkt förstår det jag syftar på, men jag ska försöka. Den som är kåt på ett feminint sätt så är hon hur aktiv som helst, ligger inte som en död fisk, men är det på ett väldigt feminint sätt. Hon är aktiv, kåt, tar initiativ osv. på ett mycket feminint sätt. Hennes och killens kropp skulle kunna vara kopior av varandra och man skulle veta vilken av dem det är som är kvinnan. Om man skulle se på samlaget utifrån skulle man direkt se att det är killen som är helt galen i tjejen inte tvärtom. Med det senare menar jag inte att hon saknar intresse för honom, hon är hur attraherad och kåt som helst men killen är lite mer attraherad och kåt på henne.

Den med den maskulina energin är mer eller mindre den raka motsatsen till den nyss beskrivna typen ovan, hon med den feminina energin.
Citera
2017-05-17, 04:23
Medlem
Jag tvivlar på att det finns manlig sexuell energi i kvinnor.
Om jag skulle träffa någon ska jag svara dig.
Detta låter som om du läser den nya så kallade vetenskapen Genusforskning.
Jag tvivlar på att någon kan lyckas med ett sunt sexliv med vad som cirkulerar i ditt huvud.
Senast redigerad av Johnth 2017-05-17 kl. 04:25.
Citera
2017-05-17, 04:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Svårt att förklara om man inte direkt förstår det jag syftar på, men jag ska försöka. Den som är kåt på ett feminint sätt så är hon hur aktiv som helst, ligger inte som en död fisk, men är det på ett väldigt feminint sätt. Hon är aktiv, kåt, tar initiativ osv. på ett mycket feminint sätt. Hennes och killens kropp skulle kunna vara kopior av varandra och man skulle veta vilken av dem det är som är kvinnan. Om man skulle se på samlaget utifrån skulle man direkt se att det är killen som är helt galen i tjejen inte tvärtom. Med det senare menar jag inte att hon saknar intresse för honom, hon är hur attraherad och kåt som helst men killen är lite mer attraherad och kåt på henne.

Den med den maskulina energin är mer eller mindre den raka motsatsen till den nyss beskrivna typen ovan, hon med den feminina energin.
Yeah, det där är inte direkt något jag kan påstå att jag har upplevt. Är sex bra så är ju båda mer eller mindre lika galna i varandra.

Jag gissar på att det beror på att jag är man och är inte särskilt (inte alls faktiskt) attraherad av manliga attribut av något slag.
Citera
2017-05-28, 18:06
Medlem
Om TS tänker på män som "tagande och aktiva" och kvinnor som "mottagande och passiva", så om du frågar mig så beror det helt på.
Ibland vill jag TA min kvinna igenom hela ligget, ibland vill jag att hon tar mig och rider mig som en demon, och ibland vill jag att det varierar lite fram och tillbaka genom ligget.
Och nej, det är inget genustrams från Södertörns Partihögskola, utan härstammar från gammalt (men inte inaktuellt) vetande/teorier inom yoga, tantra mm.
Citera
2017-05-28, 18:19
Medlem
Jag som man älskar kvinnor som tar för sig, och det gör alla män. Vi älskar kvinnor som kvinnor älskar män, dvs Självförtroende i såväl sängen som överallt annars.
Citera
2017-07-22, 03:12
Medlem
f30malmos avatar
Jag svarar fast jag är kvinna. Förstår inte helt din trådstart, men hon du beskriver som att hon har kvinnlig energi, verkar inte riktigt så upphetsad som den andra tjejen. De allra flesta män verkar föredra kvinnor som verkligen vill och verkligen visar det. Det du beskriver som feminin energi hos kvinnan upplever jag som en hämmad kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in