2017-05-16, 19:32
Medlem
Jotunheimrs avatar
En muslim har gett sig ut på gatan för att träffa svenskar som får lyssna på koranen för att sedan ge kommentar om hur det kändes.

https://www.youtube.com/watch?v=aX5S5eRTNTM

Svenskarna känner välbehag samt att ett lugn infinner sig hos dem när imamen reciterar versen, någon säger att han förs i sina tankar utomlands till en marknadsplats med starka kryddor. Någon annan beskriver starka känslor och att det känns i hjärtat. Häftigt, fridfullt, rysningar och mäktigt säger några andra.

Det finns en annan video i vilken Omar frågar 'svenskar' om EU-beslut angående slöjan och man finner även intervjuer med svenska konvertiter på kanalen.

Är dessa svenskar bra för integrationen och är svenskarna genuina i sina kommentarer angående koranen? Är dessa personer nyckeln till en lyckad integration? Var det någon som egentligen ville säga något annat men inte vågade på grund av rädslan av att bli brännmärkt som islamofob?
Citera
2017-05-16, 19:47
Bannlyst
jag vill också lyssna.
Citera
2017-05-16, 20:00
Medlem
pjalles avatar
Han klippte bort alla som inte ville lyssna.
Citera
2017-05-16, 20:13
Medlem
sajebiss avatar
Tror de allra flesta inte har lust att säga vad de tycker och tänker till nån jävel som ser ut som en självmordsbombare.

När jag för övrigt själv hör deras böner så reser sig alltid nackhåren på mig, för mig låter det som den renaste formen av ondska trots att jag inte har en aning om vad som sägs.
Citera
2017-05-16, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Tror de allra flesta inte har lust att säga vad de tycker och tänker till nån jävel som ser ut som en självmordsbombare.

När jag för övrigt själv hör deras böner så reser sig alltid nackhåren på mig, för mig låter det som den renaste formen av ondska trots att jag inte har en aning om vad som sägs.

alltså, jag vet inte varför dom envisas med att köra det på repeat så ofta men här är två exempel från bönen som jag tycker är ganska fina iaf:

https://www.youtube.com/watch?v=DD6p4hr2CYI

https://www.youtube.com/watch?v=iBULT316kMk
Citera
2017-05-16, 20:41
Medlem
franges avatar
Men oj, konstigt att folk inte förstår budskapet och vad det är - när sjungs på arabiska

Tror folk hade sagt samma sak även om det så vore direktläst ur Breiviks manifest - eller varför inte Mein Kampf utav självaste Adolf - på ett annat språk som de som lyssnar inte förstår, och med trevlig musik i bakgrunden...
Citera
2017-05-16, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men oj, konstigt att folk inte förstår budskapet och vad det är - när sjungs på arabiska

Tror folk hade sagt samma sak även om det så vore direktläst ur Breiviks manifest - eller varför inte Mein Kampf utav självaste Adolf - på ett annat språk som de som lyssnar inte förstår, och med trevlig musik i bakgrunden...

det var ju obegåvat.

det var ingen musik i bakgrunden.
Citera
2017-05-17, 02:08
Medlem
teasardigs avatar
Omar ser ut som en genuint skön snubbe.
Citera
2017-05-17, 02:44
Medlem
PixlJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Omar ser ut som en genuint skön snubbe.
Han ser ut som en terrorist.
Citera
2017-05-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Han klippte bort alla som inte ville lyssna.

Synd för det var garanterat majoriteten.
Citera
2017-05-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
det var ju obegåvat.

det var ingen musik i bakgrunden.

Jo, det första minuterna i videon är det " ojaojaoja, " det är så jag uppfattar det.
Citera
2017-05-17, 09:02
Medlem
dobbelinas avatar
Han borde bli krossad av Frälsningsarmén beväpnade med gitarrer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in