2010-01-04, 19:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Tittade på programmet idag och jag blev bländad av den vackra Meg Westergren. Hennes man kan verkligen vara lycklig att gå med en sådan tilltalande kvinna vid sin sida.

Synd bara att hon är så förbannat flamsig. En 70+are bör agera med mer värdighet.
Citera
2010-01-04, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Synd bara att hon är så förbannat flamsig. En 70+are bör agera med mer värdighet.

Ingen är perfekt, men trots att man kan bli retad av lite flamsighet så kan flamsigheten tänkas vara ett utryck för att hon är sig själv och inte bryr sig om hur hon uttrycker sig eller gör intryck.
Citera
2010-01-04, 19:24
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Ingen är perfekt, men trots att man kan bli retad av lite flamsighet så kan flamsigheten tänkas vara ett utryck för att hon är sig själv och inte bryr sig om hur hon uttrycker sig eller gör intryck.
Japp, jag tycker hon är precis som hon var i "Gäster med gester" under 80-talet .
Citera
2010-01-04, 22:28
Medlem
Klåd Junkers avatar
Får inte ihop den här Ranelid. Å ena sida tycker jag ju om karln och gillar lite grann när han briljerar med orden. Å den andra tycker jag han ordbajsar och därigenom blir nästintill ogenomtränglig som författare.
När det kommer till hans fejd med Skugge/Svensson/Persson så tycker jag han utnyttjade sin stund i rutan ganska dåligt. Bättre hade varit om han gett sina belackare ett symboliskt långfinger och samtidigt stått över möjligheten att gå i försvarsposition. Tyvärr ger han träskråttorna för stort inflytande i sitt liv och det drar ner helhetsintrycket lite grann.
Jag gillar nämligen människor som tillåter sig att ge blanka fan i att det finns andra som misstycker eller skriver smörja och kallar det för litteraturrecension... i en kvällsblaska dessutom. Vem kommer att minnas en sketen tidningsartikel om 50 år? Betydligt fler kommer att återkomma till Björn Ranelids författarskap när samma tidsrymd förflutit.
Citera
2010-01-05, 07:21
Medlem
irrblosss avatar
Som jag trodde, nu är cirkusen igång igen. Tänk om Ranelid bara struntat i sina antagonister, då hade allt varit över.
Citat:
GW: "Björn Ranelid är dum i huvudet"

Citat:
Jag har inte ens kommenterat hans läppar, säger Leif GW Persson.
Vad tror du att det här handlar om då?
- Att han är dum i huvudet. Den enda som har tjatat om hans läppar är Linda Skugge, som skrev att han använde läppglans. Och det är jag också ganska övertygad om att han gör. Jag är ganska övertygad om att han sminkar sig, att han använder läppglans, att han ligger timmar i solariet, att han blonderar håret. En sådan människa skulle kunna beskrivas som pimpinett, vilket jag står för. Och en pappskalle är han, han kan inte ens läsa innantill.

Citat:
Har han sagt något till dig privat? Ni har samma förläggare.
- Aldrig. Inte ett ord. Fram till det här artikeln var det inga problem, då hade vi setts på Bonniers middag och där var han som vanligt jävligt tjatig. En sådan där som behöver 35 minuter för att säga god dag. Han skulle hålla tacktal efter middagen, folk fick ju fan bäras ut. Sedan kom den där artikeln. Då hade han blivit jävligt sur och ringt förläggaren.
- Björn Ranelid säljer nästan inga böcker alls. Det gör honom tokig.

Citat:
Han säger att han ville ta livet av sig?
- Det tror jag inte. Jag har aldrig träffat en människa som är så jävla självkär som han. Han skulle hellre dö än att ta livet av sig. Björn Ranelids liv handlar till 101 procent om Björn Ranelid själv.
Leif GW Persson sågar Ranelids författarskap, som han inledningsvis tyckte var spännande.
- I början tyckte jag att han hade ett intressant språk, även om historierna var lite tunna. På senare år dränker han varje tillstymmelse, varje försök till berättande, i sin egen prosa. Det blir obegripligt.
Leif GW Persson har själv blivit tillfrågad om att vara med i ”Stjärnorna på slottet” men avböjt.

Källa: http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1832703/gw-bjorn-ranelid-ar-dum-i-huvudet

Hade varit riktigt kul att se Leif GW i Stjärnorna på slottet - synd att han tackat nej.
Citera
2010-01-05, 10:33
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
För övrigt, kan Siv bestämma sig vilken dialekt hon har? Hon växlar ständigt mellan skånska och riksvenska.

Hon pratar skånska när hon pratar med Björn. Detta fenomen är ganska vanligt med sådana som pratar rikssvenska annars för sedan prata med dialekt när personen pratar med någon med samma ursprungsdialekt.
Citera
2010-01-05, 10:47
Medlem
Ovcharkas avatar
Ranelid, GW, Guillou, Skugge och Bert vore en trevlig uppsättning...
Ser f.ö. fram mot Meg nästa avsnitt. Eller... bilderna på henne som ung rättare sagt...
Citera
2010-01-05, 13:13
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Hon pratar skånska när hon pratar med Björn. Detta fenomen är ganska vanligt med sådana som pratar rikssvenska annars för sedan prata med dialekt när personen pratar med någon med samma ursprungsdialekt.

Jo så kan det vara, fast hon verkar prata skånska även med de andra ibland. Gissar att det går automatiskt för Siw att glida mellan dialekterna.

Angående Programmet som helhet tycker jag det var bra att kvällstidningarna hållit Ranelids hämnd hemlig. Annars brukar de rapportera om allt "bråkgodis" redan under sommaren. T ex "Här får Gardell utbrott på nya Stjärnorna på slottet".
Citera
2010-01-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
...När det kommer till hans fejd med Skugge/Svensson/Persson så tycker jag han utnyttjade sin stund i rutan ganska dåligt...

Du måste komma ihåg att det inte är Ranelid som klipper och redigerar programmet. Och att den som redigerar inte gör det för att vara Ranelids högtalare utan för att det ska bli "bra underhållning" av det hela.
Citera
2010-01-05, 14:17
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eln
Du måste komma ihåg att det inte är Ranelid som klipper och redigerar programmet. Och att den som redigerar inte gör det för att vara Ranelids högtalare utan för att det ska bli "bra underhållning" av det hela.

Hade SVT velat ha en "bra underhållning" hade det säkerligen visat Ranelids hämnd ocensurerad Från Ranelids horisont hade han nog velat att hela "talet till nationen" skulle visas i oklippt skick.

Citat:
Björn Ranelids angrepp på Leif GW Persson var så grova att programmet klipptes om för att kunna sändas. Och nu får den skånske författarens påhopp kritik av SVT själva.
- Vi har gjort noggrann research och Björn har i vissa sammanhang missuppfattat Leif GW, säger Emma Kronqvist, programchef SVT Syd.
http://www.expressen.se/noje/1.1834439/ranelids-pahopp-far-kritik-av-svt
Citera
2010-01-05, 14:26
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Hade SVT velat ha en "bra underhållning" hade det säkerligen visat Ranelids hämnd ocensurerad Från Ranelids horisont hade han nog velat att hela "talet till nationen" skulle visas i oklippt skick.
Mjo, jag har börjat luta tebax mot att Ranelid är någon liten sociopat/psykopat eller dyl.
Citera
2010-01-05, 14:26
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Japp, jag tycker hon är precis som hon var i "Gäster med gester" under 80-talet .

Meg Westergren har alltid varit "flickaktig" och det är inte spelat. Det är hennes sätt att vara. Jag tycker hon är härlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in