2017-05-13, 20:55
Bannlyst
Vilken nivå ligger denna texten på? Ålder och IQ på skribenten?

Fann den idag ska initialt inte avslöja hur och var utan jag vill ha er tolkning först.

Jag tycker att den är världsklass.

"Natten tar på sig sina mockasiner. Träden är tysta som musen som smyger över gränsen. Berget är högst, som en urgamml jätte. Barnen ska gå och lägga sig.

Överdriv inte om ni finner den genialisk
Citera
2017-05-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Vilken nivå ligger denna texten på? Ålder och IQ på skribenten?

Fann den idag ska initialt inte avslöja hur och var utan jag vill ha er tolkning först.

Jag tycker att den är världsklass.

"Natten tar på sig sina mockasiner. Träden är tysta som musen som smyger över gränsen. Berget är högst, som en urgamml jätte. Barnen ska gå och lägga sig.

Överdriv inte om ni finner den genialisk
Riktigt bra! Jag gissar på en lite äldre författare, kanske mellan 40-70. Den är mogen, eller hur jag ska uttrycka mig. Dock säger jag inget om IQ. Förmågan att skriva stämningsfullt har inte så mycket med det att göra. Författaren kan vara allt från normalbegåvad till ett MENSA-ämne.
Citera
2017-05-13, 21:44
Medlem
Citat:
"Natten tar på sig sina mockasiner. Träden är tysta som musen som smyger över gränsen. Berget är högst, som en urgammal jätte. Barnen ska gå och lägga sig."

Ett lättare modernistiskt bildspråk och ton. Efter att ha studerat Litteraturvetenskap skulle jag vilja påstå att det handlar om en modernare dikt, kanske till och med samtida. Hursomhelst tycker jag att stycket var riktigt bra.
Citera
2017-05-13, 21:45
Medlem
Citat:
Vilken nivå ligger denna texten på?
Svaret är: Uruselt.
Citera
2017-05-13, 23:54
Bannlyst
Det var jag när jag gick i trean!!!

Hittade en gammal skolbok idag och gick och egorunkade i timmar av tanken om hur genial jag var redan som unge
Senast redigerad av Sharps 2017-05-13 kl. 23:57.
Citera
2017-05-14, 10:00
Medlem
Citat:
Det var jag när jag gick i trean!!!

Hittade en gammal skolbok idag och gick och egorunkade i timmar av tanken om hur genial jag var redan som unge
Du varken var eller är genial. Du kan ju inte ens skriva rätt. "Denna texten" Jag dånar.
Citera
2017-05-14, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du varken var eller är genial. Du kan ju inte ens skriva rätt. "Denna texten" Jag dånar.
Geniertänker oftast ett steg längre och fäster sig inte vid sådana skitsaker dom att rättstava .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in