2021-07-08, 22:02
Medlem
På mobilen så får jag ofta frågan om att testa "Youtube Premium" för att slippa reklamen.
Citera
2021-07-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag tittar mycket på youtube (alldeles för mycket)... och jag vet inte exakt hur det fungerar men känns som folk kan lägga in reklam (ingen specifik utan mera ställen där reklam skall visas) och det är egentligen det som är problemet... personer med "kanaler" tror/tycker dom kan tjäna mer pengar med mer reklam.

Mina filmer jag laddat upp har ingen reklam alls... så egentligen är det väl troligen inte Google/Youtube utan personer som vill tjäna pengar på sin video/kanal... och blir det för mycket så sluta kolla på kanalen...

Sedan företag som lagt upp videos har väl en kostnad som dom försöker återhämta...

Men men jag är med på vad du säger och kan hålla med dig... men jag är rätt multitaskande och brukar titta på TV'n (chromecast) samtidigt som jag har surfplattan så när det dyker upp reklam så pillar jag lite på surfplattan... så för mig är det inte super störande ännu... men men... det närmar sig... visst...

Stämmer som du säger, det är ägaren till videoklippet som bestämmer om reklam ska visas för tittaren eller inte. En stor grej just nu på Youtubes plattform är att ha videoklipp längre än 10 min, då klippet kvalificerar sig för reklamavbrott under klippets gång. Det här med reklam på Youtube handlar tyvärr således till störst del om videoägarens girighet.
Citera
2021-07-17, 22:06
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Värrsta är väl också att det är totalt skitreklam. Nån negerjävel som står och dansar eller nån lesbisk fltfitta som äter glass med regnbågsfärgat hår....
Reklamen går nog efter algoritmer också. Jag har fått reklam på tyska då och då, troligtvis eftersom jag lyssnar på sån musik ibland. Sen är det väl en sidodiskussion att youtube samtidigt från och till raderar samma musik eftersom allt tyskt per automatik anses nazistiskt... Men om du mest ser svenska videos kanske det är svensk reklam du får?
Citat:
Ursprungligen postat av Fleet
Stämmer som du säger, det är ägaren till videoklippet som bestämmer om reklam ska visas för tittaren eller inte. En stor grej just nu på Youtubes plattform är att ha videoklipp längre än 10 min, då klippet kvalificerar sig för reklamavbrott under klippets gång. Det här med reklam på Youtube handlar tyvärr således till störst del om videoägarens girighet.
Sant när det gäller nyare videor, men det verkar som att med äldre kan youtube själva välja att lägga in reklam på även om det är korta filmer. Samma sak med barnanpassat innehåll, det får uppladdaren själv välja idag, men jag har sett flera exempel på sketcher som legat ute i flera år och nu plötsligt felaktigt klassas som barntillåtna. Youtube verkar ha hårdnat på senare tid, flera kommentarsfält som stängts av t.ex.
Citera
2021-07-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleet

Jag blev lite chockad faktiskt att det är så.
Jag trodde att det var youtube som valde ut reklam till den som skapat videon.
Att tex när jens burman, som är skidåkare, publicerar en video, då slänger youube in reklam för nåt skidmärke och jens burman får en viss summa av det skidmärket betalar för annonser på youtube.

jag skulle lägga upp en video och kolla runt lite på inställningar.
Sen kom jag till en avdelning där man kunde välja ha reklam och att jag då skulle betala för det. What the fuck asså.

Så alla dessa jävlar på youtube har betalat för att deras tittare ska se reklam så dom själva får tjäna pengar. Man får ju en hjärtingfarkt nästan.

tror knappt jag sett nån video utan reklam heller så blir väl en aning sjukare då också. Folk som lägger ur en video när de fiskar i fjällen och har 100 visningar har även dom reklam.
Citera
2021-10-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag blev lite chockad faktiskt att det är så.
Jag trodde att det var youtube som valde ut reklam till den som skapat videon.
Att tex när jens burman, som är skidåkare, publicerar en video, då slänger youube in reklam för nåt skidmärke och jens burman får en viss summa av det skidmärket betalar för annonser på youtube.

jag skulle lägga upp en video och kolla runt lite på inställningar.
Sen kom jag till en avdelning där man kunde välja ha reklam och att jag då skulle betala för det. What the fuck asså.

Så alla dessa jävlar på youtube har betalat för att deras tittare ska se reklam så dom själva får tjäna pengar. Man får ju en hjärtingfarkt nästan.

tror knappt jag sett nån video utan reklam heller så blir väl en aning sjukare då också. Folk som lägger ur en video när de fiskar i fjällen och har 100 visningar har även dom reklam.

Jag visste inte heller at det var skaparna av videorna (jens burman tex) som betalade för reklamen.
Och just jenst burman har ju fan reklam 3 gånger på en 10 min video.

Jag är otroligt less på reklam på youtube.
Ser dom börjat med " videon spelas upp efter annonsen" och man måste se på annonsen i 30 sekunder. Går inte klicka på "skippa annons" efter 5 sekunder.

Tycker det är jävligt billigt att som kreatör ha massa reklam.
Skulle själv aldrig ha reklam i mina videor om jag var populär.

Som sagts innan är det massa skitreklam också.
Citera
2021-11-16, 14:20
Medlem
Det är bara reklam på YT
Citera
2021-11-24, 14:07
Medlem
hippilis avatar
Fick för mej att se en film på tuben, första reklamen efter en minut. Filmen va en 1 timme och 26 sekunder. 75 reklam snuttar! Vad faen är detta? Folk kommer inte titta på film där i fortsättningen, inte jag i alla fall.
Citera
2021-11-24, 15:27
Medlem
HontraPointss avatar
Firefox och uBlock Origin. Hur svårt kan det vara? Jag ser aldrig reklam på Youtube annat än när jag undantagsvis använder mobilen för att titta.
Citera
2022-03-26, 14:13
Medlem
Ja det har blivit helt olidligt på senaste. Till den gränsen faktiskt att jag helt enkelt tycker att det "inte går" att titta längre. Känns som man bara kollar på reklam och det tar bort hela känslan me YouTube. Dom gick ett steg för långt helt enkelt.

Tack vare det så måste jag använda YouTube vanced på mobilen och SmartTubeNext på min Nvidia shield. Alla problem är därmed lösta. Väldigt synd att det skulle behöva bli så dock.

Tack vare dom apparna så upptäckte jag dock "sponsorblock" som automatiskt spolar förbi sponsor segment i videorna och nu kan jag inte leva utan det heller!
Citera
2022-03-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Firefox och uBlock Origin. Hur svårt kan det vara? Jag ser aldrig reklam på Youtube annat än när jag undantagsvis använder mobilen för att titta.

Jag är också oförstående - bara på tefonen och då stänger jag klippet direkt.

Kör Opera(som är en mozilla browser) - ublock.
Citera
2022-03-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag är också oförstående - bara på tefonen och då stänger jag klippet direkt.

Kör Opera(som är en mozilla browser) - ublock.
Jag skulle gissa att dom flesta här inte pratar om att använda YouTube i browsern. Där är det ju lätt att få bort. Men ärligt talat vad är detta, 90 talet? Dom flesta kollar väl på telefonen? Och där är det inte så lätt. Eller på smart TV? Inte lätt där heller och det är verkligen olidligt.
Citera
2022-03-27, 13:55
Bannlyst
Ja, du har rätt, det är sinnesjukt mycket reklam där. Men gör som oss och installera en adblocker på din webbläsare, då slipper du reklam som jag. Det tar 20 sekunder att göra. Jag ser ingen reklam på Youtube. Förövrigt efter att Google köpte Youtube så sprider som endast antiviteuropeisk propaganda. Så man får vara tydlig när man söker på den Google-sajten. Kör en adblocker. Utan den skulle jag inte titta där.

Google är extremister, så det speglas på sökresultaten på Youtube. Dom går emot användarna. Och lever utanför det dom köpt upp. Swebbtv kollar jag mycket på. Ingen reklam där.
Senast redigerad av vackrahav100 2022-03-27 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in