Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
"Förklara gärna en sak också, varje gång könskommersen på thaisalongerna och tillslagen mot dessa kommer upp till debatt så ska det jämföras med andra brott och övervakning"
Ja, polisen kan idag inte utreda alla brott som sker utan prioriterar frisk tyngre brott och skriver av vanliga inbrott och bilstölder. Jag, och många med mig verkar det som, försvarar inte dessa ev lagbrott utan ifrågasätter varför denna typ av brottslighet utreds i poliskrisens tidevarv när våra städer är rena vilda västern med vapen, droger, rån och brutala våldtäkter, mord på öppen gata med militära vapen och handgranater. Pedofilringar, IS-terrorister, yrkeskriminella ligor reser land och rike runt och stjäl koppar, villainbrott och blåser pensionärer osv osv.
Som skattebetalare kan jag inte förstå hur ev avrunkningar mellan vuxna människor utan tvång kan vara så viktigt att stävja att det trumfar riktigt systemhotande kriminalitet med brutalt traumatiserade brottoffer.
Ditt argument om att polisen ska beivra allt brottsligt är inget annat än en önskedröm, sådana resurser finns helt enkelt inte i dag.