2017-05-14, 02:34
Medlem
Helt sjukt att staten kan lägga sig i sådant här. Vad det handlar om är att lönnfeta, medelålders svenska kärringar är rädda för konkurrens från unga, fräscha asiatiska tjejer.
Citera
2017-05-14, 02:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Helt sjukt att staten kan lägga sig i sådant här. Vad det handlar om är att lönnfeta, medelålders svenska kärringar är rädda för konkurrens från unga, fräscha asiatiska tjejer.

På de thaisalonger som finns i närheten där jag huserar så är det minst av allt några unga fräscha asiatiska tjejer som befolkar salongerna, snarare är det fråga om uttröttade utarbetade kvinnor i medelåldern utan någon synlig glädje, i vart fall utstrålar dom ingen positiv energi och inte undra på, varför skulle det ses som ett extra stimulerande arbete att ruska tupp hela dagen lång på kompletta främlingar och en och annan stamkund?

Jag vet inte heller om du har usel syn, låga krav eller saknar omdöme helt och hållet men man kan misstänka en kombination av alla tre alternativen.

Och varför ska inte polisen och skatteverket lägga sig i när det både handlar om misstänkt grovt koppleri och misstänkt systematiskt fusk med bokföringen? Ge ett enda sakligt argument för detta!
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-05-14 kl. 02:51.
Citera
2017-05-14, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
På de thaisalonger som finns i närheten där jag huserar så är det minst av allt några unga fräscha asiatiska tjejer som befolkar salongerna, snarare är det fråga om uttröttade utarbetade kvinnor i medelåldern utan någon synlig glädje, i vart fall utstrålar dom ingen positiv energi och inte undra på, varför skulle det ses som ett extra stimulerande arbete att ruska tupp hela dagen lång på kompletta främlingar och en och annan stamkund?

Jag vet inte heller om du har usel syn, låga krav eller saknar omdöme helt och hållet men man kan misstänka en kombination av alla tre alternativen.

Och varför ska inte polisen och skatteverket lägga sig i när det både handlar om misstänkt grovt koppleri och misstänkt systematiskt fusk med bokföringen? Ge ett enda sakligt argument för detta!

Det var säkert någon budgetsalong du gick till. De exklusiva har unga, snygga tjejer.
Citera
2017-05-14, 03:32
Medlem
Citat:

Så det stora problemet du tycker dom utgör är alltså att dom fuskar med bokföringen? Ah du verkar verkligen ha dina prioriteringar rätt.
Ett sakligt argument: Det finns viktigare saker att ta itu med i Sverige i dagsläget.
Jag skulle kunna hålla med dig om det handlar om något större än futtiga thaimassage salonger i Stockholms förorter.
Tycker du att man ska börja jaga cannabis säljare istället för att jaga mördare/våldtäktsmän?
suck...
Citera
2017-05-14, 07:15
Bannlyst
Undrar hur mycket av våra skattepengar har slösats på denna utredning? Miljoner? Hur många?

Vad kommer att hända, dom försöker göra ett exempel med henne för att avskräcka andra, kommer ej funka tror jag.

Men dom lär ju få en fällande dom för detta, då blir det nästa salong till rakning...
Citera
2017-05-14, 08:25
Medlem
0gKolhydraters avatar
2700 på ett år. Mörkertalet är större. Låt oss säga 3000 sexköp.

På ett år är det 8 per dag.
Vanlig arbetsdag är 8h.

1 kund i timmen.

Hur många män har inte blivit utnyttjade här? Hur mycket pengar har inte det här genererat?

Det komiska är att endast männen kommer dömas.

När man är hora behöver man inte betala skatt heller.

Dags att se över lagen.
Citera
2017-05-14, 08:42
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Konkurrens i fråga om vad? Vem som prostituerar sig bäst? De svenska kvinnorna behöver nämligen inte göra det. Jag tror inte att någon svensk är avundsjuk på en prostituerad thailändsk tjej. Snarare vidmakthåller de svenska sexköparna bilden av thailändska kvinnor som "luder" et c. Och det är inget som någon vill vara med & konkurrera om.
Citera
2017-05-14, 08:58
Medlem
Citat:
Du resonerar som en blådåre, förra året dog 259 personer i vägtrafiken i Sverige, trafikövervakning är ett måste för att få ner dödstalen. Förklara gärna en sak också, varje gång könskommersen på thaisalongerna och tillslagen mot dessa kommer upp till debatt så ska det jämföras med andra brott och övervakning som om sexköpare och torskar då har företräde och mandat att öppna käften, det är bara en liten högljudd klick av sexuellt utsvultna män som rantar runt på thaisalongerna.

Varför ska samhället ta hänsyn till denna extrema minoritet av sexköpare och tillåta koppleri och fusk med bokföringen på thaisalongerna?

Jag skulle också vilja säga att det bara är förlorare som köper sex, men när det på några veckor enl polisen på en enda salong sålts tusentals sexuella tjänster så känns det mer omfattande än så.
Människohandel är vidrigt, men det är ju främst köparna de sätter dit så det här är väl ett till fall av "tryck ned svensson i skorna".
Citera
2017-05-14, 09:14
Medlem
Citat:

Polisen kanske ska börja med att säkra gränserna och utreda riktiga brott och inte hittepåbrott som sexköp där det inte finns något brottsoffer.

Thailändskorna är för övrigt buddhister och har en helt annorlunda syn på sex jämfört de svenska kärringar som låg bakom sexköpslagen. För thailändskorna är det i princip ingen skillnad mellan att ge vanlig massage och en HE.
Citera
2017-05-14, 09:25
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det får du ta och utveckla lite.
Sverige är ju ett av världens mest öppna länder.

Sant. Menade mer att staten lägger sig i medborgarnas liv i större grad än andra västländer, skapar luddiga lagar runt moralfrågor som statliga monopol på alkohol och att förbjuda köp, men inte sälj av sex osv.

Men håller med, det var överdrivet i syfte att framföra en poäng. Sorry!
Citera
2017-05-14, 09:42
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
"Förklara gärna en sak också, varje gång könskommersen på thaisalongerna och tillslagen mot dessa kommer upp till debatt så ska det jämföras med andra brott och övervakning"

Ja, polisen kan idag inte utreda alla brott som sker utan prioriterar frisk tyngre brott och skriver av vanliga inbrott och bilstölder. Jag, och många med mig verkar det som, försvarar inte dessa ev lagbrott utan ifrågasätter varför denna typ av brottslighet utreds i poliskrisens tidevarv när våra städer är rena vilda västern med vapen, droger, rån och brutala våldtäkter, mord på öppen gata med militära vapen och handgranater. Pedofilringar, IS-terrorister, yrkeskriminella ligor reser land och rike runt och stjäl koppar, villainbrott och blåser pensionärer osv osv.

Som skattebetalare kan jag inte förstå hur ev avrunkningar mellan vuxna människor utan tvång kan vara så viktigt att stävja att det trumfar riktigt systemhotande kriminalitet med brutalt traumatiserade brottoffer.

Ditt argument om att polisen ska beivra allt brottsligt är inget annat än en önskedröm, sådana resurser finns helt enkelt inte i dag.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-14 kl. 10:09.
Citera
2017-05-14, 09:52
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är bättre att gå på thai massages än att springa på barnbordell som både Palme och sossarnas justiersminister gjorde.
Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in