2017-05-12, 18:41
Medlem
Föraktet för människor från Mellanöstern på flashback går inte att bortse, men anser ni att alla med ett band till den regionen bör utvisas?

För att ge lite bakgrund till varför jag ställer denna fråga:
Är själv andragenerationsinvandrare från Turkiet. Mina föräldrar kom hit för ca. 25 år sedan och har arbetat sedan dag 1. De har uppfostrat mig och mina syskon väl, vi är integrerade medborgare och sekulariserade muslimer. Själv planerar jag på att studera till höst.

Visserligen förstår jag frustrationen många av er känner, men är själv aningen bitter över det obefogade hatet som finns även för sådana som jag. Kan redan nu ana vad för typ av svar jag kommer få, men undrar ändå vad ni tycker angående utomeuropeiska invandrare som faktiskt sköter sig och är till nytta.
Senast redigerad av G-D 2017-05-12 kl. 18:48.
Citera
2017-05-12, 18:44
Medlem
MoaLjungs avatar
1: Anpassa dig till kulturen.
2: Lär dig språket.
3: Håll dig till lagen.

Är du invandrare och uppfyller dom här 3 sakerna så är du välkommen i mina ögon vart du än kommer ifrån.
Citera
2017-05-12, 19:11
Bannlyst
Om det vore upp till mig. Ett solklart ja.

Jag bryr mig inte ett jävla skit om dom svälter ihjäl sedan i sina öknar, eller om deras snälla ledare torterar ihjäl dom. Tycker dom är dumma i huvudet.

Dra åt helvete där ni hör hemma. Ni har inte precis visat att ni gillar oss. Så försvinn jävla apor!!!

Jag tycker att folk ifrån mellanöstern är dom mest disgusting pieces of shit jag någonsin stött på.

Det är min åsikt.

Ni har väl sett den där filmen på den där äckliga feta jävla arabiska horungen som flinar och säger att "jag vill hjälpa terroristerna"? Har fan inte stött på annat än sådant från mellanöstern sedan jag var liten. RAUS FFS!!!

https://www.youtube.com/watch?v=YHBQfYLY7Ik HEIL VOLDEMORT HEIL SATAN HEIL DARTH SIDIOUS OCH HEIL HITLER!!!
.I.. O.O ..I. Sug min kuk

https://www.youtube.com/watch?v=txWugX7rg7Y Din mamma hon har kuksugarläppar
Senast redigerad av Matrixdoomofdeath 2017-05-12 kl. 19:44.
Citera
2017-05-12, 19:25
Medlem
PixlJunkies avatar
Du hör hemma i Turkiet. Åk hem.
Citera
2017-05-12, 19:40
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Det kan bli svårt att nå det målet men det vore naturligtvis en dröm om samtliga personer med semitiskt ursprung lämnade Sverige. Folk som får mellanösternfolk som invandrare över hela världen känner likadant så Sverige är inget undantag. Ett hatat folk som förtjänar det.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2017-05-12 kl. 19:42.
Citera
2017-05-12, 19:48
Medlem
loosecanons avatar
Andragenerationsinvandrare stör inte mig. Då är man dessutom född här. Pratar man språket, och anpassar sig till kulturen så har jag inga som helst problem med invandrare personligen överhuvudtaget.
Det jag och många andra stör sig på är massinvandringen. Det som gått överstyr totalt. Det som håller på och förstör vårt land.
Citera
2017-05-12, 19:51
Medlem
Jepp för ni gymmiryggar hör inte hemma här i väst och i ett fungerande samhälle.
Citera
2017-05-12, 19:57
Medlem
Principess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-D
Föraktet för människor från Mellanöstern på flashback går inte att bortse, men anser ni att alla med ett band till den regionen bör utvisas?

Är själv andragenerationsinvandrare från Turkiet. Mina föräldrar kom hit för ca. 25 år sedan och har arbetat sedan dag 1. De har uppfostrat mig och mina syskon väl, vi är integrerade medborgare och sekulariserade muslimer. Själv planerar jag på att studera till höst.

Visserligen förstår jag frustrationen många av er känner, men är själv aningen bitter över det obefogade hatet som finns även för sådana som jag. Kan redan nu ana vad för typ av svar jag kommer få, men undrar ändå vad ni tycker angående utomeuropeiska invandrare som faktiskt sköter sig och är till nytta.

För det första, hatet är inte OBEFOGAT! Ja, alla med mellanösternbakgrund ska ut ur vårt land. Jag skiter i om ni jobbar eller inte. Ni ska inte vara här. Inte en enda. Ta dina bruschor och stick härifrån. Vad mer är, du har inte rätt att ha en åsikt eller snacka emot. Stick. Inte ditt land.
Citera
2017-05-12, 20:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-D

Bra att du är hederlig, utbildar dig, avser göra rätt för dig osv. Oavsett vad som sker med er i framtiden så har du allt att vinna på att fortsätta på den vägen.

Om du ger mig vilken markör jag ska titta efter på invandrare som är psykopater och invandrare som är assimilerade så lyssnar jag. Jag tror inte vi utanpå kan se vem av er som är vettig och då blir ni alla en riskgrupp. Det är bara att inse, ni som grupp har förstört alla möjligheter för att det gemensamt ska blir bra i framtiden. Inte bara svensken utan hela vita kristna västvärlden håller på att vakna upp och sedan blir det hårda papper.

Jag vet att ni bara är brickor i ett spel som globalisterna är ansvariga för och att bortsett från svenskar så far hederliga invandrare illa. Jag förstår att ni ser blickar, känner hatet och avskyn, men det ankommer inte på svenskar att ni ska anpassa er i Sverige och smälta in och inte vara till belastning utan det är 100% ert ansvar när ni kommer till vårt land, eller hur.

Citat:
Ursprungligen postat av loosecanon
Andragenerationsinvandrare stör inte mig. Då är man dessutom född här. Pratar man språket, och anpassar sig till kulturen så har jag inga som helst problem med invandrare personligen överhuvudtaget.
Det jag och många andra stör sig på är massinvandringen. Det som gått överstyr totalt. Det som håller på och förstör vårt land.

Andra och tredje generationens invandrare är mer kriminella än första, vilka i sig redan är väsentligt överrepresenterade. Detta gäller i synnerhet grova vålds och sexualbrott.

Utvisa alla kriminella.
Utvisa alla som inte arbetar i ett riktigt arbete och betalar skatt.
Utvisa alla som inte är assimilerade, behärskar språket, och svenska traditioner och svensk kultur.
Ompröva alla former av UT och redan givna medborgarskap senaste 30 åren. Alla som inte har klara papper från hemlandet vilka de är och deras skyddsbehov utvisas.
Alla som flytt sina hemländer där dessa nu är säkra, utvisa.
Utvisa ekonomiska migranter.

Undantag
Ett fåtal människor som behövs i Sverige och önskar stanna. Det kräver assimilerad, kan språket, kultur, traditioner, är i ett arbete där denne behövs (inte taxi, buss, pizzabagare etc) samt är helt vit i polisregistret.
Citera
2017-05-12, 20:15
Medlem
StigAllans avatar
Alla från mellanöstern och samtliga negrer ankomna hit sedan 30 år och deras ättlingar.
Vi måste börja restaurera Sverige och det går inte med främmande folkslag i landet som bara tär på skattemedlen samt förstör med kriminalitet och skattefusk.
Citera
2017-05-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
1: Anpassa dig till kulturen.
2: Lär dig språket.
3: Håll dig till lagen.

Är du invandrare och uppfyller dom här 3 sakerna så är du välkommen i mina ögon vart du än kommer ifrån.
Håller helt med.
Men det är för många "guldgrävare" som kommer.
Turkar,Finnar,Italienare, Greker m.fl. som kom hit för att jobba när jobb fanns och arbetskraft saknades har bidragit till Sverige.
Perser/Iranier som kom hit för att plugga och blev kvar efter Ayathollornas övertagande bidrar också och sedan kom det en mix av folk som försöker(kvar) , krigsförbrytare och "vanliga" banditer som smiter från välförtjänta straff när murarna rasat i kriget plus en del ekonomiska migranter som inte har skyddsbehov.
Afghanska "barn" som kommer från Iran har det fattigt och eländigt men inte asylbehov och om dom dessutom ljuger i sin asylansökan så bör det bestraffas och inte belönas för med belöning lockar det bara fler av den kategorin.
Sedan kan ju det att många kör rasist svängen när dom smiter från eget ansvar bidra till att folk blir irriterade.
Om man inte försöker utbilda sig och lära sig språket då är det inte rasism om man inte får jobb o lägenhet.
Vissa försöker jämföra med Svenska emigranter som drog till USA men dom Svenskarna fick inga lägenheter eller bidrag från USA:s regering.
Dom fick löfte om en bit land men då måste dom ta sig till USa hitta den bit mark dom blivit lovade(kanske ansöka om den när dom kom till USA utan garantier om att få någon mark) och odla upp marken utan bidrag från någon.
Inga pensioner eller bostadsbidrag från staten när dom blev gamla heller.
Ingen fri sjukvård eller gratis utbildning.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2017-05-12 kl. 20:28.
Citera
2017-05-12, 20:49
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Andra och tredje generationens invandrare är mer kriminella än första, vilka i sig redan är väsentligt överrepresenterade. Detta gäller i synnerhet grova vålds och sexualbrott.

Utvisa alla kriminella.
Utvisa alla som inte arbetar i ett riktigt arbete och betalar skatt.
Utvisa alla som inte är assimilerade, behärskar språket, och svenska traditioner och svensk kultur.
Ompröva alla former av UT och redan givna medborgarskap senaste 30 åren. Alla som inte har klara papper från hemlandet vilka de är och deras skyddsbehov utvisas.
Alla som flytt sina hemländer där dessa nu är säkra, utvisa.
Utvisa ekonomiska migranter.

Undantag
Ett fåtal människor som behövs i Sverige och önskar stanna. Det kräver assimilerad, kan språket, kultur, traditioner, är i ett arbete där denne behövs (inte taxi, buss, pizzabagare etc) samt är helt vit i polisregistret.

Tveksam till att andra och tredje generationens invandrare är mer kriminella än första. Det låter orimligt.
Det borde i stort vara omöjligt att någon generation skulle kunna begå så mycket brott och skit än den grupp som är så totalt överrepresenterad i brottsstatistiken idag? Hmm..

Är man född i Sverige, gått i skola, och skaffat sig jobb och därmed BIDRAR, som väldigt många andragenerationens invandrare faktiskt gör. Med det anammat kulturen i mångt och mycket. Många anser sig vara lika mycket svennar som Svensson själv. Och det är ju positivt i mitt tycke. Great..välkomna! Många är driftiga, och är 'födda' entreprenörer. Startar upp företag och restaurangverksamhet som är ett välkommet tillskott, bidrar med det till svensk välfärd.

Håller med dig i det du säger gällande utvisning. De ska ut direkt. Det är ju där det brister.
De skall eskorteras till gränsen och ut, rakt av!
Fokus måste ligga på att få ut minst 90% av de som tagit sig hit de tre senaste åren.
Däremot tycker jag inte man skall lägga fokus på de som bott här hela sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in