2017-05-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Med er logik kan vi lika gärna ta och återupptaga staden och väcka den till liv igen, då vi kan hjälpa folk på plats.
Så du är för massinvandring när vi kan hjälpa många många fler på plats?
Citera
2017-05-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så du är för massinvandring när vi kan hjälpa många många fler på plats?
Du förstod inte analogin ser jag. Det går inte att hjälpa folk på plats när platsen i sig själv inte är beboelig.
Citera
2017-05-13, 15:24
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
De flesta som Sverige tar hand om verkar vara vuxna män. Såg precis denna video om flyktingar i Lebanon. De bor bland sopor och denna ohygienska miljö gör de sjuka. En av de är en liten flicka som har jätteont. Släpp debatten om ett "ja eller nej" för att ta in flyktingar ett tag nu. Varför kan vi inte hjälpa denna lilla flicka istället för våltäktsmän? Vad är anledningen?

https://www.youtube.com/watch?v=xp3VL7lORG0

För att invandringspolitiken egentligen är en charad, som inte alls handlar om att hjälpa människor utan om att låtsas att man gör något storslaget humanistiskt.
Citera
2017-05-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Därför att det inte handlar om att hjälpa någon utan om en systematisk förstörelse av vita nationer.

Det är inte av något slags solidarisk omtanke om de bruna kaosfolken (tror du det är du allvarligt dum i huvudet) som globalisterna vill ha hit dem, utan för att de ska "göra jobbet".

" Förstörelse av vita nationer " var ordet. Jag ägnade 7 timmar åt SVT Forum i går. Ämnet hela dagen var " Demokrati forum Järva - Våld, makt och politik. Invandrade intelligenta ( tror jag ) ungdomar som hade seminarier och diskussioner och föreläsning om hur man tar makten i sina förorter och får makt i Sverige.
Jag lovar att det var en, för mig, skrämmande tankeställare. Det var så mycket fel på oss och Sverige, så jag förstår inte varför de inte flyr härifrån. De flesta kom från Somalia, och flickorna var mest på bettet. Kravmaskiner av värsta sorten. De skulle inte behöva söka hjälp. Samhället skulle komma till dem och erbjuda. Genomgående var samhället ruttet, och det var politikernas fel att dödsskjutningar förekom. O.s.v.
7 politiker, inte SD, samlades till slut och informerade om sina partiprogram, och vilket parti som bäst hjälpte dem framåt. Samtliga politiker var invandrade från utomeuropa.
Jag skulle rekommendera alla att ta del av detta. Googla Forum så kommer detta program upp. Eller på SVT Play.
Citera
2017-05-13, 16:42
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du förstod inte analogin ser jag. Det går inte att hjälpa folk på plats när platsen i sig själv inte är beboelig.
Anledning till att det inte går att bo i närområdet är ju för att vi använder pengarna för att husera vuxna män som ljuger om sin ålder istället för att hjälpa till med vatten, mat, sjukvård, bostad etc i närområdet. De behöver nödvändigtvis inte ens lämna landet eftersom det finns säkra platser i Syrien.
Citera
2017-05-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Anledning till att det inte går att bo i närområdet är ju för att vi använder pengarna för att husera vuxna män som ljuger om sin ålder istället för att hjälpa till med vatten, mat, sjukvård, bostad etc i närområdet. De behöver nödvändigtvis inte ens lämna landet eftersom det finns säkra platser i Syrien.

Det är inte säkert någonstans i Syrien eller för den delen något land runt mellanöstern. Du kan fortfarande råka ut för kemgasattacker etc. Barn leker fortfarande i minfällt i de Europeiska städer som har haft många slag hos sig.

Vi kan hjälpa pripyatborna med mat, vatten och husrum. Men det kommer inte att vara säkert att bo där ändå.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in