2017-05-12, 17:17
Medlem
Crimsonsouls avatar
De flesta som Sverige tar hand om verkar vara vuxna män. Såg precis denna video om flyktingar i Lebanon. De bor bland sopor och denna ohygienska miljö gör de sjuka. En av de är en liten flicka som har jätteont. Släpp debatten om ett "ja eller nej" för att ta in flyktingar ett tag nu. Varför kan vi inte hjälpa denna lilla flicka istället för våltäktsmän? Vad är anledningen?

https://www.youtube.com/watch?v=xp3VL7lORG0
Citera
2017-05-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
De flesta som Sverige tar hand om verkar vara vuxna män. Såg precis denna video om flyktingar i Lebanon. De bor bland sopor och denna ohygienska miljö gör de sjuka. En av de är en liten flicka som har jätteont. Släpp debatten om ett "ja eller nej" för att ta in flyktingar ett tag nu. Varför kan vi inte hjälpa denna lilla flicka istället för våltäktsmän? Vad är anledningen?

För de kan inte ta sig hit, de vuxna männen kan. Och givetvis att de vill inte hjälpa folk på plats
eftersom det tydligen är rasistiskt.
Citera
2017-05-12, 17:50
Medlem
För att kunna ta sig till Europa från Syrien bör man ta sig norrut till Turkiet. Vägen går Genom IS området och områden med andra kraftiga stridigheter i norra Syrien .
Som man, ensam, hyfsat fysiskt stark, kan det fortfarande funka, även om det är riktigt farligt och många dör eller tillfångatas på vägen. Min sambo flydde själv, med endast en ryggsäck, han sprang/smög nattetid. genom området och över gränsen. Sov knappt på flera dygn. Funkar inte med en hel familj.
Sen har vi ju nu inom EU en överenskommelse med Turkiet att de inte ska släppa dem vidare till Europa men vissa lyckas ändå med hjälp av smugglare.
Om man har familj som man tänker ta med sig flyr man inte den vägen i dagsläget. Dels för det är som att skicka kvinnor och barn direkt i död (och våldtäkter) och dels för det kostar oerhörda pengar att smugggla ut en hel familj norrut.

Det är svårt och dyrt att ta sig söderut till Libanon också men inte lika, och det är litegrann "dead-end" man kommer inte därifrån sen, men kankse bättre än att stanna om man inte kan inkvartera familjen i nåt hyfsat säkert område/kvarter/hus. Och endera stanna hos dem där eller ge sig av för att försöka hitta en säkrare väg ut ut landet och försöka "hämta" dem sedan.

Varför vi tar in våldtäktsmän i Sverige ? Ja du, det är ju inte så att dom i sin asylansökan fyllt i att dom tänkt göra det och vi säger "ok". Dömda blir ofta utvisade men i sociala media älskar man att visa upp de fall där de av nån märklig anledning inte blir det.

Sen kan jag tillägga ang att många unga killar kommer hit så tvingas de in i militärtjänst = bli kanonmat, tvingad döda släkt vänner mm. Och därför flyr dom. Kvinnor kan oftare hålla sig relativt sett säkra genom att i princip stanna inomhus i nåt "säkert" kvarter och hålla sig ifrån att säga att det är för eller emot någon sida. Jag menar inte att det är säkert för dem men avsevärt mer säkert än att göra militärtjänst eller för den delen att vägra göra miltärtjänst som ung kille. Då är det i princip dö eller fly landet som finns att välja på. Och de flesta är inte våldtäktsmän.

Hur man ska hjälpa barnen och kvinnorna som är "instängda" i närområdet. Visste jag det så skulle jag gjort det....
Citera
2017-05-12, 17:52
Medlem
Aurochss avatar
Hade Sverige använt pengarna för att hjälpa på plats istället för att göda vuxna män som ljuger om sin ålder och afrikaner som inte ens flyr från krig så hade det räckt till mat och vatten till samtliga flyktingar i hela MÖ. Men det viktigaste är inte att hjälpa människor, det viktigaste är att fylla hela Sverige med icke svenskar så att ser ut som att vi hjälper människor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling

Sen finns det såklart ekonomiska intressen (högre invandring = högre belåning) och grupper som helt hatar vita människor och vill utrota oss.
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Cui bono?
Citera
2017-05-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Hade Sverige använt pengarna för att hjälpa på plats istället för att göda vuxna män som ljuger om sin ålder och afrikaner som inte ens flyr från krig så hade det räckt till mat och vatten till samtliga flyktingar i hela MÖ. Men det viktigaste är inte att hjälpa människor, det viktigaste är att fylla hela Sverige med icke svenskar så att ser ut som att vi hjälper människor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling

Sen finns det såklart ekonomiska intressen (högre invandring = högre belåning) och grupper som helt hatar vita människor och vill utrota oss.
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Cui bono?

Kunde inte sagt det bättre själv. Minska invandringen och hjälp på plats. De flyktingar Sverige bör ta emot skulle vara ett fåtal kvotflyktingar som får stanna tills kriget i deras hemländer är över.
Citera
2017-05-12, 22:26
Medlem
Man räddar inte sådana för det handlar inte om att rädda några utan om att etniskt rensa ut vita.
Citera
2017-05-12, 23:41
Medlem
som några redan skrivit så har dom inte pengar eller klarar resan hit. de flesta betalar smugglare mkt pengar för att kunna ta sig hit.
skickade vi mer pengar dit ned skulle dom där kunna få hjälp där den behövs som mest. vi skulle slippa massor av våld och de människor som behöver hjälp mest skulle få den.
Citera
2017-05-13, 01:32
Medlem
Citat:

Därför att det inte handlar om att hjälpa någon utan om en systematisk förstörelse av vita nationer.

Det är inte av något slags solidarisk omtanke om de bruna kaosfolken (tror du det är du allvarligt dum i huvudet) som globalisterna vill ha hit dem, utan för att de ska "göra jobbet".
Senast redigerad av borskungen 2017-05-13 kl. 01:34.
Citera
2017-05-13, 07:16
Medlem
Citat:

" vara vuxna män ". JA - man kommer hit för att göra nya barn.
Citera
2017-05-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss

För att kunna ta sig till Europa från Syrien bör man ta sig norrut till Turkiet. Vägen går Genom IS området och områden med andra kraftiga stridigheter i norra Syrien .
Som man, ensam, hyfsat fysiskt stark, kan det fortfarande funka, även om det är riktigt farligt och många dör eller tillfångatas på vägen. Min sambo flydde själv, med endast en ryggsäck, han sprang/smög nattetid. genom området och över gränsen. Sov knappt på flera dygn.

Funkar inte med en hel familj.
Sen har vi ju nu inom EU en överenskommelse med Turkiet att de inte ska släppa dem vidare till Europa men vissa lyckas ändå med hjälp av smugglare.
Om man har familj som man tänker ta med sig flyr man inte den vägen i dagsläget. Dels för det är som att skicka kvinnor och barn direkt i död (och våldtäkter) och dels för det kostar oerhörda pengar att smugggla ut en hel familj norrut.

Det är svårt och dyrt att ta sig söderut till Libanon också men inte lika, och det är litegrann "dead-end" man kommer inte därifrån sen, men kankse bättre än att stanna om man inte kan inkvartera familjen i nåt hyfsat säkert område/kvarter/hus. Och endera stanna hos dem där eller ge sig av för att försöka hitta en säkrare väg ut ut landet och försöka "hämta" dem sedan.

Sen kan jag tillägga ang att många unga killar kommer hit så tvingas de in i militärtjänst = bli kanonmat, tvingad döda släkt vänner mm. Och därför flyr dom. Kvinnor kan oftare hålla sig relativt sett säkra genom att i princip stanna inomhus i nåt "säkert" kvarter och hålla sig ifrån att säga att det är för eller emot någon sida. Jag menar inte att det är säkert för dem men avsevärt mer säkert än att göra militärtjänst eller för den delen att vägra göra miltärtjänst som ung kille. Då är det i princip dö eller fly landet som finns att välja på. Och de flesta är inte våldtäktsmän.

Hur man ska hjälpa barnen och kvinnorna som är "instängda" i närområdet. Visste jag det så skulle jag gjort det....

" min sambo flydde själv " och under tiden han flydde så sov han knappt på flera dygn.
Vad vill du säga med det ?

" vissa lyckas ändå med hjälp av smugglare " Gjorde din sambo det ?

Du menar att dem flyr hit pga militärtjänsten där dem tvingas döda släkt och vänner ?
ÄR det den lögnen han har slagit i skallen på dig ?
VEM fan gör militärtjänsten och sedan mejjar ner hela sin släkt och vänner ?
Hur stor släkt hade han, eller hur många vänner hade han i sitt land ? Hela Landet eller ?

Sedan kommer din sambo hit för att.... ja, du ser ju hur landet ser ut, snart är det förbannat fullt av alla som inte vill göra militärtjänsten i sina hemländer.

Vad kallar man sådana - FEGA, räcker det ???
Citera
2017-05-13, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Man räddar inte sådana för det handlar inte om att rädda några utan om att etniskt rensa ut vita.

Bra skrivit, man räddar inte barn i andra länder, man flyttar vuxna män så dem kan sprida sina gener i ett annat land, då har man löst problemet.
Citera
2017-05-13, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
. Min sambo flydde själv, med endast en ryggsäck, han sprang/smög nattetid. genom området och över gränsen. Sov knappt på flera dygn. Funkar inte med en hel familj.

Sen kan jag tillägga ang att många unga killar kommer hit så tvingas de in i militärtjänst = bli kanonmat, tvingad döda släkt vänner mm. Och därför flyr dom. Kvinnor kan oftare hålla sig relativt sett säkra genom att i princip stanna inomhus i nåt "säkert" kvarter

Din sambo kommer alltså att lämna dig och sticka vidare nattetid om det blir Krig här i Sverige eller Europa.
Men du sitter stilla i din båt - " Visste jag det skulle jag ha gjort det " Dags att börja tänka NU.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in