Då och då händer det att en ölsort försvinner ur bolagets sortiment (även spritdrycker men denna tråden handlar alltså om öl). Ibland även öl som de sålt mycket av.
Själv saknar jag Åbro River, som såldes i slutet av 90-talet - början av 2000-talet. Kan nog säga att det är den godaste svenskproducerade öl jag druckit. Det var en speciell smak på den som gjorde att den också var lättdrucken.
Kan man inte få ta någon som man hoppas på skulle komma någon gång också?
Zlatorog från Slovenien är ju förbannat god.
Sedan Ozujsko från Kroatien är ju inte så dum heller.
Annars har ju sett att en del gamla favoriter har ju kommit igen ex. TT som jag princip alltid köper.
Crocodile från Australien och populär på 90-talet var också en som försvann en tid för att komma igen
Dart var ju en mörk öl som var populär och bara försvann som också skulle vara roligt om den kom igen
Jag hade en tradition förr.
När kärring och ungar hade lagt sig på julafton, så öppnade jag en Ushers Ruby Ale.
Så satt man där och tänkte på året som gått...
Tom Kelly!
Tror det var 7.5r Riktigt goda och vi brukade "importera" till norge, de hade en lite körsbärsliknande smak. Burkarna var motorinspererade, var nog nascar eller nått. Sist jag drack dessa var nog milleniumskiftet... då var nog knappt nån av er här födda
Jag drack en jättegod öl med smak av frukt eller bär som fanns på Systemet men som jag inte hittar längre, minns inte vad märket hette. Finns liknande ölsorter utomlands när man går ut men inte här hemma.
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-12 kl. 22:34.