Citat:
Ursprungligen postat av
psykas
Man kan kalla sig för olika saker men det betyder inte samma sak som att förstå sammanhanget. Hon känns väldigt osäker på om hon ens är feminist, vilket jag tycker indikerar på att hon inte förstått vad feminismen innebär.
Osäkerheten är feminismens största rekryterare det är liksom så dom drar in människor. Den moderna feminismen är i princip en kult... ditt svar tyder på att även du är en del av den då du hävdar att hennes förståelse av feminismen skulle vara sämre än din egen och därför misskrediterar hennes åsikter. Det mest läskiga med feminismen är att kulten i sig inte kan utvecklas för att feminismen som ideologi inte tillåter avvikande åsikter och att alla som strävar bort ifrån konsensus är per automatik fiender.
Feminismen(som organisation och politik) utgår ifrån att få folk att se inåt och se sin privilegier och brister, sen så bygger hela rekryteringsprocessen på att man ska känna skuld för dessa brister och att den ända boten är att omfamna feminismen. Lite därför dom upprepat återkommer med guilt-by-association argument, jag är man(skyldig), jag är vit(skyldig)... men vad är jag skyldig till: Allt. Om man går på den nöten är man helt blåst... det leder bara till steg två vilket är att man erkänner sig skyldig och försöker råda bot. Det är lite därför som feministiska karlar sitter med så mycket skit i bagaget eller är män helt utan seriös drivkraft.
Den feministiska kärnan och deras mål har redan uppfyllts. Det som feminismen tillför samhället i dagsläget är bara organisationer där ledarna sitter och gottar sig med både ekonomiska och sociala medel, mest lockande är nog makten över andras liv och tankar samt förmågan att hävda sig bättre än andra p.g.a. kön, hudfärg eller sexuell läggning. Något som är typiskt är också att dom som ligger i fronten för rörelsen ofta inte kan kritiseras. Det kommer ut så¨mycket hat, rasism, sexism, intolerans, våld och intelligensbefriande skit därifrån att det får AFA att se resonabla ut(inte en komplimang)...