2017-05-11, 13:38
Medlem
tomchis avatar
Såg precis dokumentären the red pill och undrar hur många svenska feminister som har sett den. Antagligen inte många så blir svårt att diskutera den här kanske men om någon har gjort det så hade det varit intressant att höra vad ni tyckte om den och det den tar upp.

Alla som kallar sig för feminister borde se denna film.

Så vad tyckte ni? 😃
Citera
2017-05-11, 14:03
Medlem
Läs på om samhällshistoria, patriarkat och strukturer så kanske du förstår att producenten i filmen inte har en aning om vad de innebär
Citera
2017-05-11, 14:10
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Såg precis dokumentären the red pill och undrar hur många svenska feminister som har sett den. Antagligen inte många så blir svårt att diskutera den här kanske men om någon har gjort det så hade det varit intressant att höra vad ni tyckte om den och det den tar upp.

Så vad tyckte ni? 😃

Har läst lite om den. När tycker du man ska se den? Jag är varken eller utan tror på sunt förnuft och behöver inte placera mig i något fack. Jag ignorerar all form av "radikalism". Kommer jag få ut något av att se den?
Citera
2017-05-11, 14:15
Medlem
tomchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykas
Läs på om samhällshistoria, patriarkat och strukturer så kanske du förstår att producenten i filmen inte har en aning om vad de innebär

Har läst mycket om det redan 😊 men håller inte med dig riktigt. Hur menar du att producenten inte har en aning om det? Hon är ju själv feminist
Citera
2017-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Har läst mycket om det redan 😊 men håller inte med dig riktigt. Hur menar du att producenten inte har en aning om det? Hon är ju själv feminist

Man kan kalla sig för olika saker men det betyder inte samma sak som att förstå sammanhanget. Hon känns väldigt osäker på om hon ens är feminist, vilket jag tycker indikerar på att hon inte förstått vad feminismen innebär.
Citera
2017-05-11, 15:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Man kan kalla sig för olika saker men det betyder inte samma sak som att förstå sammanhanget. Hon känns väldigt osäker på om hon ens är feminist, vilket jag tycker indikerar på att hon inte förstått vad feminismen innebär.

Det verkar snarare vara så att hon börjar förstå.
Jag måste personligen säga att jag blir mer än lite stolt över de kvinnorna som kan ser bortom det förenklade de blivit matade med.
Citera
2017-05-11, 16:08
Medlem
BigFatCones avatar
Föga förvånande så tycker jag att den har ganska många poänger. Den främsta tycker jag är att det inte är ett nollsummespel. Bara för att kvinnor "har det dåligt" så innebär inte det att män nödvändigtvis "har det bra".
Citera
2017-05-11, 16:10
Medlem
Citat:

Osäkerheten är feminismens största rekryterare det är liksom så dom drar in människor. Den moderna feminismen är i princip en kult... ditt svar tyder på att även du är en del av den då du hävdar att hennes förståelse av feminismen skulle vara sämre än din egen och därför misskrediterar hennes åsikter. Det mest läskiga med feminismen är att kulten i sig inte kan utvecklas för att feminismen som ideologi inte tillåter avvikande åsikter och att alla som strävar bort ifrån konsensus är per automatik fiender.

Feminismen(som organisation och politik) utgår ifrån att få folk att se inåt och se sin privilegier och brister, sen så bygger hela rekryteringsprocessen på att man ska känna skuld för dessa brister och att den ända boten är att omfamna feminismen. Lite därför dom upprepat återkommer med guilt-by-association argument, jag är man(skyldig), jag är vit(skyldig)... men vad är jag skyldig till: Allt. Om man går på den nöten är man helt blåst... det leder bara till steg två vilket är att man erkänner sig skyldig och försöker råda bot. Det är lite därför som feministiska karlar sitter med så mycket skit i bagaget eller är män helt utan seriös drivkraft.

Den feministiska kärnan och deras mål har redan uppfyllts. Det som feminismen tillför samhället i dagsläget är bara organisationer där ledarna sitter och gottar sig med både ekonomiska och sociala medel, mest lockande är nog makten över andras liv och tankar samt förmågan att hävda sig bättre än andra p.g.a. kön, hudfärg eller sexuell läggning. Något som är typiskt är också att dom som ligger i fronten för rörelsen ofta inte kan kritiseras. Det kommer ut så¨mycket hat, rasism, sexism, intolerans, våld och intelligensbefriande skit därifrån att det får AFA att se resonabla ut(inte en komplimang)...
Citera
2017-05-11, 16:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Så vad tyckte ni? 😃
Länk till dokumentären
Citera
2017-05-11, 17:26
Medlem
tomchis avatar
http://theredpillmovie.com/
Citera
2017-05-11, 17:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
http://theredpillmovie.com/
Hur är kopplingen till matrix? (har glömt referensen)

Och kopplingen till red pill date och MGTOW

Tack btw
Citera
2017-05-11, 17:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hur är kopplingen till matrix? (har glömt referensen)

Och kopplingen till red pill date och MGTOW

Tack btw
I The Matrix får Neo valet att ta det röda eller blåa pillret. Det blåa gör så att han glömmer det han har fått veta och fortsätter leva i den fejkade Matrix-världen medans det röda gör så att han "vaknar" och ser världen för vad den är.

Så att ta det röda pillret innebär helt enkelt att man "ser igenom bullshiten". Att acceptera Jesus i sitt liv är att ta det kristna röda pillret och så vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in