2017-05-12, 22:34
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vet att du svarade på ett annat inlägg, men ingen idé att jämföra med andra länders utanförskapsområden/ghetton - jämför istället med andra ställen i Sverige och hur det ser ut där, särskilt INNAN massinvandringen. Det går inte alltid att jämföra med länder som är värre. Sett till Sverige så finns det, i princip, no go-zones för vissa människor, vid särskilda tidpunkter på dygnet.

Jag lovar att Harlem var Lugna gatan om man jämför med vissa kåkstäder i ex. Sydafrika...

Det underliga är väl ändå att dom ytterområden som hade problem förr har problem än idag.
Dom bostadsområden som hade lite eller inga problem förr, har det så även idag.

Dom stackare som försöker sköta sin skolgång har det sannerligen inte lätt i dessa områden, eftersom viss påverkan är stark. När mord sker är det egentligen ett bevis för att mycket annan kriminalitet sker som inte kommer fram. Därför är det nu som då extra viktigt att poliser finns och verkar i dom värsta områdena. Ett polishus i varje ytterområde är ett måste, det ger trygghet för dom som sköter sej och är dessutom en blåslampa på dom som missköter sej. Som det är nu så funkar det inte !

Sniffarna , alkisarna och pundarna av den gamla stammen har dött ut och ersatts av ngt annat.
Och jag är inte nöjd !
Dom områdena som hade problem förr, har det än idag.
Dom områdena som hade lite eller inga problem, har det så än idag.
Visst är det märkligt ?
Senast redigerad av locknloll 2017-05-12 kl. 22:38.
Citera
2017-05-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Sniffarna , alkisarna och pundarna av den gamla stammen har dött ut och ersatts av ngt annat.
Och jag är inte nöjd !

Detta är anledningen till att man hänger kvar, hederliga härliga kommentarer som detta xD.

Har dock alkisar massor här och mycket psykiskt sjuka som faller mellan stolarna tyvärr.
Citera
2017-05-12, 22:57
Medlem
LaScalas avatar
Vad händer med tjejen som han fraterniserat med?
Hon riskerar väl att bli hedersmördad av sin familj?
Var det hon som rymt som någon skrev.
Med såna familjer behöver man inga fiender.
Citera
2017-05-12, 23:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
[/b]

Förklara då för oss varför du tror han blev skjuten? Knappast att han blev det av misstag då det stod att han blev jagad och att det kan handla om "hedersrelaterat" tjafs, samt att han innan dådet känt sig hotad... Allt för många indicier talar för att detta INTE är av slumpens skördar. Men, berätta gärna vad du tror och/eller vet...

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/a/1lzBQ/lararen-var-hotad--mordet-kan-vara-hedersrelaterat

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1lzBQ/lararen-var-hotad--mordet-kan-vara-hedersrelaterat

Hur ska någon här kunna svara på varför BO blev skjuten ???
Vi kan alla givetvis gissa hej vilt. Men i rätten lär det inte funka.
Varje mördare är oavsett anledning ett nytt fall och då funkar det inte med jo minsann, såna är dom.
Vi bör och ska inte bunta ihop folk.

Mördaren i det här fallet får stå för vad han gjort. Jag ser överhuvudtaget ingen heder i att mörda någon.
Det handlar säkert som i många andra mordfall om rent hat eller starkt ogillande.
Precis som i fallet i Högsbo för några år sedan. Där en svartsjuk man sköt sin fd flickvän i ryggen och sen i ansiktet med en avsågad hagelbössa. Tack och lov är inte jag sån, som också är svensk. Precis som den förövaren .
Citera
2017-05-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad händer med tjejen som han fraterniserat med?
Hon riskerar väl att bli hedersmördad av sin familj?
Var det hon som rymt som någon skrev.
Med såna familjer behöver man inga fiender.
Är det ens klarlagt att han frateniserade med någon tjej? Men om han gjorde det så blir tjejen sannolikt tvångsgift med någon änkling i Danmark. Om hon inte dödats redan. Om det är hederskultur som vi diskuterar.
Citera
2017-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Användaren ddopeasfuck droppade ett tjejnamn tidigare, men ändrade sitt inlägg och tog bort det. Var ett "välkänt" albanskt efternamn dock och möjligt användaren skrev fel därav ändringen.
Okey. Massor som kommit fram i tråden. Nån albansk, syrian, och kurd. Ingen som egentligen vet?
Citera
2017-05-12, 23:15
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det ens klarlagt att han frateniserade med någon tjej? Men om han gjorde det så blir tjejen sannolikt tvångsgift med någon änkling i Danmark. Om hon inte dödats redan. Om det är hederskultur som vi diskuterar.
Det var väl också någon som skrev att den aktuella tjejen var gift med den man hon gjort barnet med.
Var detta osant ?
Citera
2017-05-12, 23:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Det är rykten i tråden. Men eftersom polisen är inne på eventuellt hedersmord så ligger det säkert nåt i det.
Jag är faktiskt oroad för tjejen.
Citera
2017-05-12, 23:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det var väl också någon som skrev att den aktuella tjejen var gift med den man hon gjort barnet med.
Var detta osant ?

Det var väl en annan tjej som bara var en bekant?
Det florerar så många tjejer runt BO så man blandar lätt ihop dom.
Enligt nån här i tråden hade BO redan ett barn med en annan som var 16 år när hon barngjordes.
Men det kanske familjerna löste på ekonomisk väg. Hon lever ju uppenbarligen.
Citera
2017-05-12, 23:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det underliga är väl ändå att dom ytterområden som hade problem förr har problem än idag.
Dom bostadsområden som hade lite eller inga problem förr, har det så även idag.

Dom stackare som försöker sköta sin skolgång har det sannerligen inte lätt i dessa områden, eftersom viss påverkan är stark. När mord sker är det egentligen ett bevis för att mycket annan kriminalitet sker som inte kommer fram. Därför är det nu som då extra viktigt att poliser finns och verkar i dom värsta områdena. Ett polishus i varje ytterområde är ett måste, det ger trygghet för dom som sköter sej och är dessutom en blåslampa på dom som missköter sej. Som det är nu så funkar det inte !

Och jag är inte nöjd !
Dom områdena som hade problem förr, har det än idag.
Dom områdena som hade lite eller inga problem, har det så än idag.
Visst är det märkligt ?

Jo, men man kan inte enkom skylla allt på samhället vilket du implicit verkar göra... Vad med det egna ansvaret? White flight har mycket med det hela att göra - när en viss procent utav befolkningen överstiger 3%, tror jag det är, så flyr den etniska befolkningen och kvar blir invandrarna och de utslagna. Invandrarna måste ta sitt ansvar och inte bosätta sig i alla utanförskapsområdena, även om jag har förståelse varför de gör det - det handlar självklart om trygghet, men det fungerar inte om man vill komma sig vidare i livet...
Citera
2017-05-12, 23:24
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Så du menar alltså att min mamma som kom hit som nioåring och födde två barn varav jag har en svensk pappa bestämmer att om jag åker för fort ska jag ut till ett land jag inte varit i eller ens har medborgarskap i? Ungefär lika vettigt som migrationsverket som nekat medborgarskap och utvisar familjer med barn på 15 år som enbart kan svenska och är födda samt uppväxta här. Varför skall man straffas för sin härkomst? Tror du på allvar att mina gener biologiskt påverkar mitt omdöme att begå brott?

Jag har svenskt namn, talar bara svenska och har flera kusiner med samma uppväxt och språk som alla arbetar och studerar. Att folk på riktigt idag tror att gener påverkar såpass är faktiskt skrämmande.

Vad jag är rädd för i samhället är alla extremister men särskilt de som gladeligen uttrycker sådana åsikter och anser sig vara bättre för de är födda här. Många svenskar hycklar i hur de behandlar kvinnor bland annat. Jag menar inte att någon människa ska vara orsaken för något negativt för sin "ras".

Du snackar om att det är odemokratiskt. Lovar att om du var på andra sidan hade du skrikit om mänskliga rättigheter och krävt dessa. Att anse sig bättre för att man lyckas bli född i för land är patetiskt tycker jag. Rötägg finns överallt och inte fan är jag mindre laglydig för min mamma har fötts i ett annat land? Ibland förunnas jag över hur folk verkligen tänker och tror 2017.

Bring on the hate för jag har ett feminint nick och är "blatte". Det är ju hela grejen nuförtiden med flashback, kvinnohat och rasism. Saknar när man kunde diskutera med argument och läsa underliga trådar. Nu är allt fyllt med hat.

Många här anser sig veta vad för människa Alan var. Det vet ni inte och ni har så jävla fel. Mordet har inte något med att göra att han är kriminell eller utländsk. Ni kommer få se. En reko jävla kille på fel plats.

Nu ser du bara till dig själv och hur du har det.
Jag tycker inte det är ok att komma till Sverige och som jag ser det förstöra ett land med kriminalitet.
Följ seden dit du kommer. Det är bara blattar som skjuter i Gbg och Malmö och inte många procent svenskar som bildar gängkriminalitet.
Vi vill inte ha det och då är det helt ok att de som lever ett sånt liv åker tillbaka där dom kom ifrån. Svårare är det inte!
Varför tror du SD går så bra nu och är andra största parti
Jag röstar inte med dem men jag kan förstå
Svennebanan vill inte ha skjutande blattar i sitt land.
Om det hela handlar om ett ligg och någon blivit med barn så är det vanligt med bortamatch i Sverige om du hört talas om det och det gäller att ta seden dit man kommer. Vi har annan knullkultur här.
Senast redigerad av Krickedixan 2017-05-12 kl. 23:31.
Citera
2017-05-12, 23:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Hur ska någon här kunna svara på varför BO blev skjuten ???
Vi kan alla givetvis gissa hej vilt. Men i rätten lär det inte funka.
Varje mördare är oavsett anledning ett nytt fall och då funkar det inte med jo minsann, såna är dom.
Vi bör och ska inte bunta ihop folk.

Mördaren i det här fallet får stå för vad han gjort. Jag ser överhuvudtaget ingen heder i att mörda någon.
Det handlar säkert som i många andra mordfall om rent hat eller starkt ogillande.
Precis som i fallet i Högsbo för några år sedan. Där en svartsjuk man sköt sin fd flickvän i ryggen och sen i ansiktet med en avsågad hagelbössa. Tack och lov är inte jag sån, som också är svensk. Precis som den förövaren .

Jag svarade enkom på hennes inlägg där hon påstod att han var en bra kille - då måste man utgå från att hon vet mer än oss andra här i tråden och vad som framkommit i media, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in