Citat:
Minsta lilla förseelse av en invandrare och deras barn, 2:a generationens invandrare, så ska dom förlora medborgarskap och/eller uppehållstillstånd! Ingen andra chans, det får va nog nu! Odemokratiskt? Ja, men det skiter jag i, det är bara att anpassa sig och vara tacksam för en nystart i ett annat land, annars, UT!
Så du menar alltså att min mamma som kom hit som nioåring och födde två barn varav jag har en svensk pappa bestämmer att om jag åker för fort ska jag ut till ett land jag inte varit i eller ens har medborgarskap i? Ungefär lika vettigt som migrationsverket som nekat medborgarskap och utvisar familjer med barn på 15 år som enbart kan svenska och är födda samt uppväxta här. Varför skall man straffas för sin härkomst? Tror du på allvar att mina gener biologiskt påverkar mitt omdöme att begå brott?
Jag har svenskt namn, talar bara svenska och har flera kusiner med samma uppväxt och språk som alla arbetar och studerar. Att folk på riktigt idag tror att gener påverkar såpass är faktiskt skrämmande.
Vad jag är rädd för i samhället är alla extremister men särskilt de som gladeligen uttrycker sådana åsikter och anser sig vara bättre för de är födda här. Många svenskar hycklar i hur de behandlar kvinnor bland annat. Jag menar inte att någon människa ska vara orsaken för något negativt för sin "ras".
Du snackar om att det är odemokratiskt. Lovar att om du var på andra sidan hade du skrikit om mänskliga rättigheter och krävt dessa. Att anse sig bättre för att man lyckas bli född i för land är patetiskt tycker jag. Rötägg finns överallt och inte fan är jag mindre laglydig för min mamma har fötts i ett annat land? Ibland förunnas jag över hur folk verkligen tänker och tror 2017.
Bring on the hate för jag har ett feminint nick och är "blatte". Det är ju hela grejen nuförtiden med flashback, kvinnohat och rasism. Saknar när man kunde diskutera med argument och läsa underliga trådar. Nu är allt fyllt med hat.
Många här anser sig veta vad för människa Alan var. Det vet ni inte och ni har så jävla fel. Mordet har inte något med att göra att han är kriminell eller utländsk. Ni kommer få se. En reko jävla kille på fel plats.