2017-05-10, 20:09
Medlem
http://www.aftonbladet.se/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna, det vet jag, trots att alla tidningsbilder på henner är pixlade, för att jag har googlat. Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar. Under en period tjänade hon grova pengar på sin affärsverksamhet och hon älskar att leva det ljuva livet. Exotiska resmål, ädla drycker, delikatesser, märkeskläder och juveler. Hon unnar sig allt, har aptit på allt, maxar, förnekar sig ingenting av det ett människoliv har att erbjuda.

Jag ser en kvinna som inte har de vanliga spärrar som hindrar de allra flesta från att leva ut sina omedelbara behov och fantasier, som låter sig själv falla för frestelser utan att tänka på konsekvenserna. En kvinna som tillfredsställer sina lustar utan att drabbas av normalmänskliga hämningar eller samvetskval.

Vem har inte drömt om att släppa taget ibland? Strunta i konventioner, plikter och ansvar och bara göra det som faller en in för stunden? Kosta vad det kosta vill i pengar, brända broar och förstörda relationer. Om att våga utan att tänka ”men oj, så får man väl inte göra”. Fast man vågar ju aldrig, som tur är. Men Arbogakvinnan vågar. Hon skaffar sex barn och bildar därmed en egen klan där hon är överhuvud. Barnens pappor tycks vara sekundära varelser. Hon startar bolag i en kontroversiell men mycket lukrativ branch där hon utnyttjar sin maktställning för att få sex. Hon konsumerar långt över sina tillgångar som om hon har vetskapen att någon alltid kommer och ordnar upp allt åt henne. Medan andra nöjer sig med att nära ljumma fantasier om hämnd för oförrätter verkställer hon. Hon säger att alla som skadar henne råkar illa ut. Ingen sätter sig på henne ostraffat. Hon kräver omedelbar behovstillfredsställelse.
Hennes gränslösa liv både förfärar och förtjusar.
Vi skräms av henne samtidigt som vi lockas. Vad säger det om oss? Vill vi veta?

Osmakligt så det förslår och en text som jag vågar påstå vore helt otänkbar för publicering om en man som var misstänkt för samma handlingar. Eller är det någon som kan tänka sig en sådan text i MSM om t.ex Helge Fossmo?
Citera
2017-05-10, 20:56
Medlem
Hon anar ett sting av avund inför mördarens gränslöshet.

Jag tror att Arbogakvinnan har en lite större störning än Anders Borgs fru Dominika Perczynski, dock bara marginellt.
Citera
2017-05-10, 21:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.aftonbladet.se/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna, det vet jag, trots att alla tidningsbilder på henner är pixlade, för att jag har googlat. Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar. Under en period tjänade hon grova pengar på sin affärsverksamhet och hon älskar att leva det ljuva livet. Exotiska resmål, ädla drycker, delikatesser, märkeskläder och juveler. Hon unnar sig allt, har aptit på allt, maxar, förnekar sig ingenting av det ett människoliv har att erbjuda.

Jag ser en kvinna som inte har de vanliga spärrar som hindrar de allra flesta från att leva ut sina omedelbara behov och fantasier, som låter sig själv falla för frestelser utan att tänka på konsekvenserna. En kvinna som tillfredsställer sina lustar utan att drabbas av normalmänskliga hämningar eller samvetskval.

Vem har inte drömt om att släppa taget ibland? Strunta i konventioner, plikter och ansvar och bara göra det som faller en in för stunden? Kosta vad det kosta vill i pengar, brända broar och förstörda relationer. Om att våga utan att tänka ”men oj, så får man väl inte göra”. Fast man vågar ju aldrig, som tur är. Men Arbogakvinnan vågar. Hon skaffar sex barn och bildar därmed en egen klan där hon är överhuvud. Barnens pappor tycks vara sekundära varelser. Hon startar bolag i en kontroversiell men mycket lukrativ branch där hon utnyttjar sin maktställning för att få sex. Hon konsumerar långt över sina tillgångar som om hon har vetskapen att någon alltid kommer och ordnar upp allt åt henne. Medan andra nöjer sig med att nära ljumma fantasier om hämnd för oförrätter verkställer hon. Hon säger att alla som skadar henne råkar illa ut. Ingen sätter sig på henne ostraffat. Hon kräver omedelbar behovstillfredsställelse.
Hennes gränslösa liv både förfärar och förtjusar.
Vi skräms av henne samtidigt som vi lockas. Vad säger det om oss? Vill vi veta?

Osmakligt så det förslår och en text som jag vågar påstå vore helt otänkbar för publicering om en man som var misstänkt för samma handlingar. Eller är det någon som kan tänka sig en sådan text i MSM om t.ex Helge Fossmo?
Hade ingen aning vem som skrivit det när jag klickade på tråden. Skummade de första styckena. "Det här måste var en jude", var min absolut första tanke. Klickade länken: "Dominika Peczynski".

"Vad säger det om oss", frågar hon. Ingenting som vi antisemiter inte redan vet, svarar jag. Ni är sjuka monster sedan (dokumenterat) 4000 år tillbaka.

Ickeantisemiterna i tråden kommer att tycka att jag är galningen, och judinnan som hyllar massmörderskan den normale, men det är så det fungerar.

Människor som tror att vi kan dela jord men de här psykfallen är redan hopplösa fall.
Citera
2017-05-10, 21:06
Medlem
franges avatar
Citat:

Ja, eller varför inte Josef Fritzl? Han var ju en okonventionell klanhövding - en riktig patriark - som inte brydde sig om konventioner, plikter och ansvar han också? Eller ja - ansvar tog han ju faktiskt - så inte familjen och barnen/barnbarnen kunde fly
Citera
2017-05-10, 21:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Hur står det till med läsförståelsen egentligen? Det är ingen hyllning. Det är mer ett sätt att försöka förklara varför Arbogakvinnan dominerar i svensk slaskpress.

Men jag misstänker att ditt inlägg inte har med bristande läsförståelse att göra. Du har något motiv. Annars hade du kopierat hela krönikan och inte bara de stycken du har med nu.
Senast redigerad av enough-is-enough 2017-05-10 kl. 21:26.
Citera
2017-05-10, 21:25
Medlem
Citat:

Vad säger det om oss?

Att ni är feminister

Citat:
Vill vi veta?

Jag vill veta hur vi kan ha så lite som möjligt med er att göra
Citera
2017-05-10, 21:27
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hur står det till med läsförståelsen egentligen? Det är ingen hyllning. Det är mer ett sätt att försöka förklara varför Arbogakvinnan dominerar i svensk slaskpress.

Men jag misstänker att ditt inlägg inte har med bristande läsförståelse att göra. Du har något motiv. Annars hade du kopierat hela krönikan och inte bara de stycken du har med nu.

Hade det gått att skriva samma sak om en manlig gärningsman?
Citera
2017-05-10, 21:28
Medlem
Vedklyvens avatar
Tja. Krönikan är väl ett led i PK-medias ifrågasättande av etablerade normer.

Leva loppan, knulla runt med alla som man känner för att knulla med. Behöver man pengar så kan man mörda nån närstående för att få stålar.

Ett kreativt leverne. Varför är inte det ok?

Allvarligt talat. Aftonbladet är en sinnessjuk blaska med sinnessjuka "medarbetare".
Citera
2017-05-10, 21:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Hade det gått att skriva samma sak om en manlig gärningsman?

Ja.

Har du läst länken eller bara TS inkopierade stycken?
Citera
2017-05-10, 21:30
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ja.

Har du läst länken eller bara TS inkopierade stycken?

Jag har läst hela artikeln. Jag håller inte med om att det är en hyllning, men ingen hade skrivit något liknande i en svensk tidning om en manlig GM.
Citera
2017-05-10, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Jag har läst hela artikeln. Jag håller inte med om att det är en hyllning, men ingen hade skrivit något liknande i en svensk tidning om en manlig GM.

Jag är ganska säker på att liknande texter skrivits om Helge Fossmo, Charles Manson, Fritzl och andra galningar som fascinerat massorna. Hon påpekar ju bara att hon är en av de som fascineras av Arbogakvinnan, en av hundratusentals
Citera
2017-05-10, 21:34
Medlem
Citat:

Man får inte citera hela krönikor eller artiklar på Flashback. TS följer alltså bara reglerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in