• 1
  • 2
2017-05-09, 23:01
Medlem
outback4s avatar
(H)jo men visst är det den idylliska trästaden vid vättern?
Citera
2017-05-09, 23:09
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Snyggt! Har för mig att det finns snarlika miljöer runt Rektorsgatan. Knallade runt lite i Google och hittade ett snarlikt gult hus med en snarlik gränd.

https://www.google.se/maps/@59.61470...8i6656!6m1!1e1

Tycker också att Hemglass-bilden ser lite manipulerad ut, på något sätt. Eller har man klippt in människorna på en äldre bild av något slag...
Därmed inte sagt att det är rätt ställe som är inklippt ovan.
We have a winner! Stämmer överens med detaljer på hus och brunnslock i vägen.
Citera
2017-05-09, 23:29
Medlem
Ja men visst är det exakt där, bra jobbat! Lite otippat med Västerås måste jag säga, har inte alls fått den känslan de gånger jag varit där. Men några såna där gamla kvarter har väl de flesta mellanstora svenska städer, antar jag. Ser mysigt ut!
Citera
2017-05-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Ja men visst är det exakt där, bra jobbat! Lite otippat med Västerås måste jag säga, har inte alls fått den känslan de gånger jag varit där. Men några såna där gamla kvarter har väl de flesta mellanstora svenska städer, antar jag. Ser mysigt ut!

Nej, Västerås är ju egentligen mest känt för motsatsen. Det var väl en av de städerna där rivningsraseriet pågick som flitigaste på 60-talet.
Anyway. Det aktuella kvarteret är mycket riktigt mysigt och Västerås i stort är inte heller särskilt tokigt att bo i. Även om det kanske inte är förstahandsvalet för folk som gillar gammal trähusbebyggelse så skulle jag mycket hellre bo (i ett bättre område) där än i Mariefred eller Eksjö. Så mycket kan jag säga. Människorna är enligt mina erfarenheter ovanligt trevliga i Västerås också.
Citera
2017-05-10, 02:04
Medlem
avcs avatar
Gissar på mariestad och att hembilen är fylld med brännvin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in