2017-05-08, 16:33
Bannlyst
Kan man som student ansöka om ett samlingslån för att sänka sina lånekostnader. Har idag endast deltidsarbete och får ut 6k efter skatt, dessutom så har jag csn bidrag.
Skulle behöva låna 30000-35000 kr.

Har 3 ärende på kronofogden som är totalt 8905kr
Citera
2017-05-08, 16:41
Medlem
Har du varit i kontakt med kronofogden och socialen?

Din lånestatus kommer främst inte handla om din position som student, utan din position som "medlem" i kronofogdens register.

Varför måste du låna 35k? Har du tagit en massa andra lån? Räcker inte CSN + jobb?
Citera
2017-05-08, 16:47
Medlem
csn: ca 10k arbete ca 6k =16k det måste du kunna leva på
Citera
2017-05-08, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpennarosa
Har du varit i kontakt med kronofogden och socialen?

Din lånestatus kommer främst inte handla om din position som student, utan din position som "medlem" i kronofogdens register.

Varför måste du låna 35k? Har du tagit en massa andra lån? Räcker inte CSN + jobb?

Jag har en smslån eller flexibel kredit på 16k betalar 1600kr/mån och sedan finns det obetalda räkningar från tex region skåne etc så min totala skuld är 30k.

Jag vet att jag har gjort fel när det kommer till privat ekonomin men jag vill fixa till det nu. Vill ta ett samlingslån och lösa skitet
Citera
2017-05-08, 21:55
Medlem
Polyklorfenols avatar
Din bästa chans är om du kan hitta en medlåntagare, en borgenär. Du lär inte på egen hand bli beviljad lån om du finns hos Kronofogden.
Citera
2017-05-09, 09:14
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Din bästa chans är om du kan hitta en medlåntagare, en borgenär. Du lär inte på egen hand bli beviljad lån om du finns hos Kronofogden.
Rättar dig:
Borgensman (medlåntagare) - inte borgenär (den som lånar ut pengar).

TS: Du behöver alltså en borgensman och inget annat!
Citera
2017-05-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Rättar dig:
Borgensman (medlåntagare) - inte borgenär (den som lånar ut pengar).

TS: Du behöver alltså en borgensman och inget annat!

Tycker TS ska fråga sina föräldrar om pengar eller att de ställer upp som borgensman. Det är inte skattebetalarnas ansvar att lösa problem han själv satt sig i.
Citera
2017-05-09, 09:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziaie
Tycker TS ska fråga sina föräldrar om pengar eller att de ställer upp som borgensman. Det är inte skattebetalarnas ansvar att lösa problem han själv satt sig i.
???
Var har jag sagt något om att det är skattebetalarnas ansvar?
Jag rättade inlägget innan där författaren blandat ihop begreppen borgensman och borgenär och inget annat!
Citera
2017-05-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziaie

Varken den du citerar eller TS har nämnt något om att skattebetalare ska lösa TS situation.

TS, jag tror faktiskt att det är kört utan borgensman, kan vara svårt att få det även med borgensman, detta enbart pga ditt "medlemskap" hos KFM.

Bli ett varnande exempel för andra: Håll er borta från KFM, förstör tre (minst, om skulden betalas direkt) år av era ekonomiska liv.
Citera
2017-05-09, 22:49
Bannlyst
Jag kommer att betala 14k av mina egna pengar och 4k kommer jag få av föräldrarna, sedan när det gäller kronofogden så kommer jag antigen betala av hela beloppet, men än så länge så kommer jag att betala av det med avbetalningsplan med en 500kr /mån.

Jag har aldrig sagt att skattebetalarna ska betala min skit, jag själv vill inte betala så hög skatt så fuck off.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in