Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-24, 23:01
  #13
Medlem
ace_secs avatar
Gillar inte Picadels salladsbar. Thailändsk kyckling osv... Nej tack!

Men i likhet med ts så älskar jag dock den krämiga pastasalladen. Receptet på den vore grymt!
Citera
2019-04-02, 04:13
  #14
Medlem
ica/picadelis pasta-recept?

Åt en krämig chilipasta på ica här om dagen som var gudomligt god. Har försökt att leta upp ett recept på den men hittar inget recept. Däremot hittar jag ingredienserna på picadelis sida. Men som den dåliga kocken som jag är så kan jag inte lista ut receptet och undrar om någon annan här i matsektionen kanske har gjort det eller kan göra det?
Rekommenderar start att smaka den för er som inte gjort det

Ingredienser enligt picadelis hemsida:

Pasta 46% (DURUMVETE, vatten),
majonnäs (rapsolja, ÄGGULA, vinättika, SENAPSFRÖ, svartpeppar, stabiliseringsmedel (E415, E412)), CREME FRAICHE,
purjolök,
tomat,
lök,
vatten,
salt,
socker,
vitvinsvinäger,
vitlök,
chili 0,6%,
spiskummin,
oregano,
cayennepeppar,
surhetsreglerande medel (citronsyra),
majsstärkelse,
konserveringsmedel (E202, E211),
kryddextrakt (paprika).
Citera
2019-04-02, 15:42
  #15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Åt en krämig chilipasta på ica här om dagen som var gudomligt god. Har försökt att leta upp ett recept på den men hittar inget recept. Däremot hittar jag ingredienserna på picadelis sida. Men som den dåliga kocken som jag är så kan jag inte lista ut receptet och undrar om någon annan här i matsektionen kanske har gjort det eller kan göra det?
Rekommenderar start att smaka den för er som inte gjort det

Ingredienser enligt picadelis hemsida:

Pasta 46% (DURUMVETE, vatten),
majonnäs (rapsolja, ÄGGULA, vinättika, SENAPSFRÖ, svartpeppar, stabiliseringsmedel (E415, E412)), CREME FRAICHE,
purjolök,
tomat,
lök,
vatten,
salt,
socker,
vitvinsvinäger,
vitlök,
chili 0,6%,
spiskummin,
oregano,
cayennepeppar,
surhetsreglerande medel (citronsyra),
majsstärkelse,
konserveringsmedel (E202, E211),
kryddextrakt (paprika).

Det är ju inte raketforskning. Att blanda majo+CF har väl alla gjort? Börja med det för att få fram rätt konsistens. Sedan fortsätter du med all vätska. Blir den för lös så har man i mer majo+CF annars så mer vätska. Krydda den sist av allt.

Jag skulle utgå från en burk CF som är 2dl, där man kör 50/50 majo-CF. Eventuellt är det något för mycket majo.

- 2 tsk vinäger
- 1 tsk salt
- Inget socker (Men ha 1 tsk om du vill)
- 2 klyftor riven/pressad vitlök eller 1,5 tsk vitlökspulver.
- 1 tsk chilipulver. Mer om du vill ha det starkt.
- 1 tsk oregano
- 1/2 tsk spiskummin
- 1/2 tsk paprika + cayenne
- 2 tsk vatten. Mer vid behov.

Smaka av. När det känns okej, släng i fint skuren rödlök, tomat samt purjo. Jag gillar tärnad gurka också för lite crunsh.


https://www.picadeli.com/sv/10595-pasta-chili/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback