2006-01-01, 17:39
Medlem
Jag söker en av rosa panter filmer där det är med en riktigt rolig scen med en galen hund! Jag har ingen aning om vilken av filmerna det är men jag minns speciellt att just den scenen var riktigt bra och underhållande! Någon bättre vetande här som kan säga vilken film det är?
Citera
2006-01-01, 18:57
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Är det Does your dog bite?-scenen så finns den i The Pink Panther Strikes Again från 1976.

Citera
2006-01-01, 19:57
Medlem
Right on the spot, man tackar och bockar!
Citera
2023-01-09, 15:03
Medlem
För fans av Rosa Pantern-filmerna så snubblade jag över en på Netflix utgående fransk komedi som egentligen är hyllning till franska Moralens väktare i S.t Tropez (1964) och dom fem efterföljarna mellan 1965-82 i den filmserien med Louis de Funčs, vilken i sin tur påbörjades året efter första Rosa Pantern-filmen The Pink Panther (1963) med Peter Sellers, så man kan väl misstänka att fransmännen ville visa att dom minsann kan själva.

Nu då Mystčre ā Saint-Tropez/Do You Do You Saint-Tropez (2021) med franska skådespelare man känner igen från dom senaste 50åren inkl. Gerard Depardieu som polischefen, och kommer det en uppföljare på denna kommer han garanterat likt Dreyfus i Rosa Pantern vilja mörda huvudrollen. En mordhistoria under 70-talet i titelorten, Clouseau-motsvarigheten spelas av Christian Clavier från Splendid-gänget(hans genombrott kom väl i Sällskapsresan-inspirerande Les Bronzés (1978) som också finns på Netflix) och Benoît Poelvoorde. Egentligen borde man i övrigt starta en tråd om Splendid-gänget och dess filmer.

På IMDb låga 4.9 och filmen var tydligen rakt igenom sågad av fransk press, men jag funderar på om filmen är aktivt motarbetad och nedröstad av woke-industrin då det riktigt udda inte finns en enda neger i filmen i framträdande roller(det finns en afro-negress som yttrar en mening), men omvänt franska stereotypa fjollbögar.

Rolig var den ivarjefall, klart bättre än lite missvisande 4.9, skrattade en hel del, och som bonus nedlusad med gamla skinande bilar från 70-talet, varav en Renault Floride åker på stryk ganska omgående. Dessutom tjockt med ciggar-rök i en fin Maserati som fick mig att tänka på King Willie's pojkar i Predator 2 (1990).

Kan som sagt gå hem hos Rosa Pantern-fans, och jag får nog säga att den kändes roligare än dess Steve Martin-remakes och några av dom sämsta med Sellers. Utgår imorgon 10 Januari så lite mer än 30 timmar har ni på er att se den.

www.netflix.com/title/81588231
www.imdb.com/title/tt10537660
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in