2017-05-07, 18:43
Medlem
Hej har tänkt på hur man kan bli "smart" och kom sedan på tanken filmen limitless där Bradly cooper tar en pill och blir ultra smart och lär sig saker lättare.Detta är ju möjligt utan piller också i verkligheten genom att helt enkelt plugga men för vissa kan det vara svårare så vad händer om man nu tar koffein,protein vitamin C,massa linfrön pga aminosyror och lite Mariana eller kanabis borde inte dessa i kombination ha samma verkan?
Citera
2017-05-07, 18:49
Medlem
I filmen limitless tar karaktären ett piller som tillgängliggör 100% av hans mentala kapacitet. Minnen som han trodde varit förlorade kunde nu används i ett praktiskt sammanhang.

De substanser du räknade upp saknar helt dessa egenskaper. De närmaste vi kan komma en "limitless" drog är psykadeliska droger. De öppnar upp en annan del av hjärnan. Men gör dig knappast mer produktiv.

Roligt att du skapade den här tråden, såg faktiskt filmen igår för första gången.
Citera
2017-05-07, 18:51
Medlem
UnbearableSanitys avatar
Precis samma effekt som i filmen är det osannolikt att man når på det sättet men visst finns det mycket man kan göra för att boosta sina kognitiva färdigheter. Det bästa jag hittat som är lagligt är kreatin (används oftast som träningskosttillskott men det gör mycket bra för hjärnan också), yerba mate och meditation.
Citera
2017-05-07, 19:08
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
I filmen limitless tar karaktären ett piller som tillgängliggör 100% av hans mentala kapacitet. Minnen som han trodde varit förlorade kunde nu används i ett praktiskt sammanhang.

De substanser du räknade upp saknar helt dessa egenskaper. De närmaste vi kan komma en "limitless" drog är psykadeliska droger. De öppnar upp en annan del av hjärnan. Men gör dig knappast mer produktiv.

Roligt att du skapade den här tråden, såg faktiskt filmen igår för första gången.

Menar du att hallucinogener inte gör dig produktiv? Har du läst om Apple, Steve Jobs och Microsoft, Bill Gates?

Vissa droger gör dig mer motiverad och kreativ helt klart.

För övrigt TS, hur fan lyckas du stava Cannabis, "kanabis"?
Citera
2017-05-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Menar du att hallucinogener inte gör dig produktiv? Har du läst om Apple, Steve Jobs och Microsoft, Bill Gates?

Vissa droger gör dig mer motiverad och kreativ helt klart.

För övrigt TS, hur fan lyckas du stava Cannabis, "kanabis"?
Jo jag har läst om att LSD bland annat gav Steve Jobs insikten som behövdes för att starta Apple.

Det betyder inte att alla som tar denna drog startar upp en teknikjätte i miljardklassen. Jag har flera vänner som vidgat sina vyer med hjälp av hallucinogener. Gemensam nämnare är att alla pratar om "ekorrhjulet" "free living" och annat trams. Deras "free living" innebär i praktiken att dricka sig berusad så ofta man kan, käka MDMA och gå på rave och när man inte kan göra något av det låsa in sig i en lägenhet och snorta tjack flera dagar i streck.

Tro nu inte att jag är någon drogmotståndare. Tvärtom så ser även jag droger som instrument, man måste bara kunna spela dem rätt.
Citera
2017-05-07, 19:28
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Jo jag har läst om att LSD bland annat gav Steve Jobs insikten som behövdes för att starta Apple.

Det betyder inte att alla som tar denna drog startar upp en teknikjätte i miljardklassen. Jag har flera vänner som vidgat sina vyer med hjälp av hallucinogener. Gemensam nämnare är att alla pratar om "ekorrhjulet" "free living" och annat trams. Deras "free living" innebär i praktiken att dricka sig berusad så ofta man kan, käka MDMA och gå på rave och när man inte kan göra något av det låsa in sig i en lägenhet och snorta tjack flera dagar i streck.

Tro nu inte att jag är någon drogmotståndare. Tvärtom så ser även jag droger som instrument, man måste bara kunna spela dem rätt.

Jag håller med dig. Hallucinogener är instrument för att vidga sitt perspektiv och dyka i sitt sinne. Sen blir vissa värre än andra efter sitt trippande. Jag har trippat en hel del, men jag snackar inte massa hippe-goja.

För övrigt låter det som du har väldigt destruktiva vänner... Brukar inte sluta så bra då... Min polare höll på likadant. Han åkte in på psyk för ett tag sedan.

För mig är det inte att vidga sin vy genom att komma fram till att man bör ta mer droger när man trippar. Det är mer en ursäkt för att göra det okej i sitt huvud.
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-05-07 kl. 19:43.
Citera
2017-05-07, 19:37
Medlem
Gantz92s avatar
Nootropics kallas kosttillskott som förbättrar mental prestation. Jag tar en som kallas alphabrain. Tycker den ger en liten boost som jag främst märker när jag gör något utmanande. Ger även bra drömmar.
Citera
2017-05-07, 21:42
Medlem
Fel forum, hör hemma här: (FB) Övriga droger

Prop.
Citera
2017-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan1915
Hej har tänkt på hur man kan bli "smart" och kom sedan på tanken filmen limitless där Bradly cooper tar en pill och blir ultra smart och lär sig saker lättare.Detta är ju möjligt utan piller också i verkligheten genom att helt enkelt plugga men för vissa kan det vara svårare så vad händer om man nu tar koffein,protein vitamin C,massa linfrön pga aminosyror och lite Mariana eller kanabis borde inte dessa i kombination ha samma verkan?

Jo, koffein,protein vitamin C,massa linfrön pga aminosyror och lite Mariana eller kanabis kommer att göra susen.
Ta 4g av varje och blanda ihop det till en deg. Forma degen till ett stolpiller och låt det stelna i kylen, tryck sedan upp det så långt du kan i brunögat så kommer du att få ett IQ på 183.
Citera
2017-05-14, 16:46
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Fel forum, hör hemma här: (FB) Övriga droger

Prop.

Ja, filosofi är det inte, så vi provar där.

Filosofi --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2017-05-15, 09:47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Jävligt bra och intressant film, detsamma gäller serien som är baserad på filmen. Gillar konceptet som fan.

Men det närmaste limitless jag kan tänka på är amfetamin såklart som gör dig mer skärpt och framförallt när man varit vaken tre plus nätter så kan man lägga märke till varenda detalj och iaf i sitt eget huvud men kanske är mr psykos än smart,
Citera
2017-05-15, 13:13
Medlem
Som flera skrivit så kan man ta någon typ av uppåttjack för att öka energinivån tillfälligt. Nootropics som alphabrain ska ge hjärnan en extra boost men man ska inte förvänta sig några mirakel. Hallucinogener och cannabis kan öka kreativiteten då hjärnan kommer in på nya tankebanor.

Det finns inget som funkar som i filmen Limitless än (om det nu ens är möjligt att boosta hjärnan så) men det går definitivt att öka både sin produktivitet och sin kreativitet med hjälp av droger.

Var dock försiktig, det finns bieffekter med allt man tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in