Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Anledningen till att trådar låses med hänvisning till andra trådar beror på att det är enklare att diskutera en specifik topic i en enda tråd, istället för samma topic utspridd i en massa olika trådar i en massa olika forum. Vi försöker vara konsekventa, och det hela är egentligen ganska enkelt.
Jag måste då få säga att jag stör mig på när trådar låses med motiveringen att ämnet tidigare behandlats utan hänvisning till tidigare tråd. Om det nu är så enkelt att söka kan väl modden som låser tråden iaf lägga en länk till en tråd där det är öppet att diskutera ämnet. Ibland hittar man inte alltid vad man söker även fast man använder sökfunktionen.
Och ibland när en användare har sökt och hittat en äldre tråd och postar sin frågeställning i den så låses tråden för att den är gammal.
Modsen är ibland lite inkonsekventa, vilket gör det komplicerat för oss stackars användare.
Dock så uppskattar jag moderatorernas arbete här på FB och de flesta gör ett riktigt bra jobb.
(förutom när de ger mig varning för ett missförstått skämtsamt inlägg.

)
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Håller med trådskaparen. Alla som gafflar om 'det där är gammalt' eller 'sök först för h-e' är människor som tråkar ut mig något alldeles oerhört. Är dylika uppmaningar verkligen det klyftigaste ni kan komma på att skriva i en tråd?
Sorgligt.
Å andra sidan är det ganska tråkigt att svara på samma fråga i tio trådar på lika många veckor.